עמיר רפפורט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עמיר רפפורט
לידה 11 במרץ 1970 (בן 54) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת בן-גוריון בנגב עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק מרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עמיר רפפורט (נולד ב-11 במרץ 1970) הוא יזם, עיתונאי ופרשן צבאי ישראלי, המשמש חוקר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנם של סימה והעיתונאי, ההיסטוריון והבלוגר אריה רפפורט. את שירותו הצבאי עשה בחיל התותחנים.

בשנת 1984 התחיל לעבוד בקבוצת "ידיעות אחרונות" במדור הספורט ובמקומון "קול הנגב". בשנים 1987–1989 היה שותף להקמתו והעורך הראשון של הירחון "משוב חקלאות". בשנים 1991–1996 שימש כתב "ידיעות אחרונות" בדרום ישראל, ובמסגרת תפקיד זה סיקר, בין היתר, את הגעת יאסר ערפאת לרצועת עזה. בשנת 1994 פרסם את הספר "התעלומה" על אודות פרשת רצח חנית קיקוס. משנת 1996 היה הכתב הצבאי של "ידיעות אחרונות", ובשנת 2002 עבר ל"מעריב", שם שימש פרשן צבאי עד נובמבר 2008. בין האירועים שסיקר: הנסיגה של צה"ל מרצועת הביטחון בדרום לבנון, האינתיפאדה השנייה, ההתנתקות ומלחמת לבנון השנייה, שעל אודותיה אף כתב את הספר "אש על כוחותינו – כך הכשלנו את עצמנו במלחמת לבנון השנייה" שיצא לאור בשנת 2007 בהוצאת ספריית מעריב.

בשנת 2006 פרסם ממצאי תחקיר שערך במשך מספר שנים, ביחד עם איש השב"כ לשעבר, הקרימינולוג ד"ר אריאל ליבנה, אשר טען כי הבדואי סולימאן אל-עביד, שהואשם באינוסה ורציחתה של חנית קיקוס, הוא חף מפשע. בעקבות התחקיר[דרוש מקור] הוקמה ועדה בראשות שופטת בית המשפט העליון לשעבר, מרים בן-פורת, וקוצר עונשו של אל-עביד.[1]

בשנת 2009 הצטרף לצוות מגישי "רצועת הביטחון" וממשיך בכך עד היום. ב-2010 פרסם מחקר "צה"ל ולקחי מלחמת לבנון השנייה" במרכז בגין-סאדאת, והקים את חברת ארומדיה ישראל בע"מ.

משנת 2010 מפרסם טורים העוסקים בתחום הביטחון ב"מעריב", ב"מקור ראשון" ובאתר IsraelDefense.

בשנת 2011 החלו לצאת לאור המהדורות המודפסות של כתב העת "IsraelDefense" בעריכתו של רפפורט, ואתר האינטרנט הסוקר את עולם הביטחון והתעשיות הביטחוניות, בעברית ובאנגלית.

בשנת 2014 ייסד את כנס סייברטק תל אביב[2] הראשון שנערך באקספו תל אביב, בשיתוף פעולה עם מערך הסייבר הלאומי. בעקבותיו הקים את CYBERTECH ASIA[3] ו-CYBERTECH USA[4] שייסדו רשת כנסי "סייברטק" עולמית, הכוללת כנסים שנתיים בסינגפור, באינדיאנפוליס, בניו יורק, בפנמה סיטי, בבנגקוק, בטוקיו, בקיגאלי וברומא. בשנת 2020 החלה "ארומדיה ישראל" לארגן גם את הכנס הבינלאומי DLD TEL AVIV. בישראל ייסד את כנס האש הבינלאומי, בשיתוף עמותת ההנצחה של חללי חיל התותחנים, כנס הכלים הבלתי מאוישים UVID,[5] כנס NEXTECH BEER SHEVA[6] ועוד.

רפפורט אוהד את קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע, ובשנת 2018 הוציא לאור (בהוצאת ארומדיה) את אלבום האליפויות ותולדות המועדון "אלופים", שנכתב על ידו בשיתוף העיתונאים אבינעם פורת (דודו של רפפורט) ועדי גולד.

רפפורט הוא בעל תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ולמד לתואר שני במדע המדינה באוניברסיטת בר-אילן. הוא נשוי לאורית ואב לשניים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עמיר רפפורט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]