עמוס שוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עמוס שוב
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
לידה 31 במרץ 1967
גני עם, ישראל
פטירה 1 ביוני 2015 (בגיל 48)
תל אביב-יפו, ישראל
סוגה מועדפת סדרות ילדים, דיבוב
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1989–2015 (כ־26 שנים)
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עמוס שוב (31 במרץ 19671 ביוני 2015) היה מנחה, שחקן, מדבב ובמאי טלוויזיה ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוס שוב נולד ב-1967, ליוסף ושרה שוב, כבן שני מבין ארבעה ילדים. גדל במושב גני עם ולמד בבית הספר התיכון האזורי בבית ברל. בגיל 14 חלה במחלת הסרטן, ובעקבותיה נקטעה רגלו הימנית. מפאת נכותו לא גויס לצה"ל. למד לתואר ראשון בחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב, ועוד בזמן לימודיו החל לשחק בהצגות, בהן: "מרי סטיוארט" (שביימה חנה מרון) ו"צחות בדיחותא דקידושין". בהמשך, למד באוניברסיטת תל אביב לתואר שני בפילוסופיה.

בראשית דרכו השתתף, בין השאר, בסרט הטלוויזיה "סטמפניו" בבימויו של דן וולמן (1989) ובתוכניות הטלוויזיה "זהו זה!", "רואים 6/6" ו"לשון המראות" בטלוויזיה החינוכית ו"בקצה המכחול" בערוץ הראשון, לצד קרן מור ודרור קרן (1991).

התפרסם כאחד המנחים הראשונים בערוץ הילדים, אליו הצטרף בשנת 1993. בערוץ זה הנחה את תוכניות הילדים "כדור פורח", "נפגשים בשש", "הוגו", "הכיתה המעופפת". בערוץ גם גילם דמות של מגיש חדשות מגלומני והיפראקטיבי ובעל סגנון מיושן, אשר נהג לפתוח ולסיים את שידוריו במשחק המילים "שוב איתכם, עמוס שוב איתכם", עליו חזר מספר פעמים. ב-1997 הגיש בערוץ את התוכנית האישית "הבקבוק". במקביל להנחיה בערוץ, השתתף בסדרה ההיסטורית "לאן יהודים לאן" בטלוויזיה החינוכית (1995), וכן גילם את דמותו של אדם ברוך במחזה "גורודיש" כאשר הועלה לראשונה בתיאטרון הקאמרי.

עמוס שוב פרש מהנחיה בערוץ הילדים בשנת 1998, אולם המשיך להשתתף בתפקידי דיבוב בערוץ כגון בתפקיד שרוך בשעשועון ההנפשה האינטראקטיבי "ברוך ושרוך" לצד מיכאל הנגבי (2001-2002), וכן בסדרה "משטרת האגדות" (בה שימש גם כבמאי דיבוב). ב-1999 דיבב במשחק פיפוש את פריץ פון בזזז, פסיכיאטר גרמני מטורף שנוהג לומר "קישקע". בשנים 19992001 הנחה לסירוגין בערוץ הראשון את התוכנית "כן או לא", בה הקהל באולפן צופה בסרט קצר ובוחר כיצד יסתיים. בשנת 2001 ביים את תוכנית הנוער "יופי סופי" בהנחיית סופי צדקה, אשר שודרה בערוץ 2. בשנת 2003 מונה לעורך הראשי של ערוץ פוקס קידס.

השתתף כשחקן בסדרות טלוויזיה רבות, בהן "מעורב ירושלמי", "צה"ל 1", "הפיג'מות", "נשות הטייסים", "אולי הפעם", "האמת העירומה" ו"אחת אפס אפס". שוב השתתף גם במספר סרטי קולנוע, בהם "זכרון דברים" בבימויו של עמוס גיתאי (1995), "מדוזות" (2007) ו"אליס" (2012), וכן בתפקיד קטן בסרט ההוליוודי "מינכן" (2005) בבימויו של סטיבן ספילברג.

בשנת 2011 השתתף בהצגה "בחלוף שנה", אשר הועלתה במסגרת פסטיבל תיאטרון קצר ב"צוותא" תל אביב ובה הופיע לצד אביגיל אריאלי, אשר הנחתה לצדו בעבר בערוץ הילדים.

החל משנת 2000 שימש גם כמדבב בסדרות וסרטי הנפשה רבים, בהם "בית ספר למפלצות", "מפלצות נגד חייזרים", "עידן הקרח 2: נמסים מצחוק", "סימבה מלך הג'ונגל", "מר פיבודי ושרמן", "6 גיבורים", "דיג'ימון" ו"הדוב פדינגטון".

כמו כן, שימש שוב כשחקן וקריין בפרסומות שונות, ועסק ביבוא תוכן דוקומנטרי לטלוויזיה.

עמוס שוב נפטר ב-1 ביוני 2015, בגיל 48, לאחר שכחצי שנה קודם לכן לקה פעם נוספת במחלת הסרטן. נטמן בבית העלמין במושב גני עם, בו גדל.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שוב היה נשוי ליוצרת תמר ברקאי (אחותה של נועה ברקאי), ואב לשני ילדים. הוא היה אחיהם של מבקרת הקולנוע והסופרת יעל שוב, של האמנית והאוצרת מורן שוב ושל המוזיקאי עודד שוב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות מותו: