עילי בוטנר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עילי בוטנר
לידה 5 בפברואר 1978 (בן 46)
ישראלישראל עין כרמל, ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים רימון בית ספר למוסיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה
חברת תקליטים NMC עריכת הנתון בוויקינתונים
שיתופי פעולה בולטים רן דנקר, קובי אפללו, אביב אלוש
מספר צאצאים 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס אקו"ם עריכת הנתון בוויקינתונים
www.elaibotner.co.il
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עִילָי בוטנר (נולד ב-5 בפברואר 1978) הוא זמר, מלחין, מוזיקאי, מעבד מוזיקלי, פזמונאי וגיטריסט ישראלי. בתחילת דרכו שיתף פעולה עם רן דנקר ויחד הוציאו להיטים גדולים כמו "שווים" ו"אני אש". בוטנר חבר בלהקת "עילי בוטנר וילדי החוץ" עם אוהד שרגאי, אדר גולד, תום גפן, ובעבר גם גל לוגסי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעוריו ותחילת דרכו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוטנר נולד בקיבוץ עין כרמל, הוריו התגרשו בילדותו,

עוד בטרם שירותו הצבאי ניגן בוטנר במספר הרכבים, ובין היתר עם הזמר שמוליק קראוס. בצבא שירת בתזמורת חיל האוויר. לאחר שירותו היה ממקימי להקת "פאנקנשטיין". במקביל ניגן בהרכב הנגנים של עברי לידר, ריקי גל וגלי עטרי, וכן בהרכב הנגנים של תוכנית הטלוויזיה "כוכב נולד". בוטנר הוא בוגר בית הספר למוזיקה "רימון".

בוטנר ניגן במספר רב של אלבומים, בהם "ממעמקים" של "הפרויקט של עידן רייכל", "האנשים החדשים" ו"זה לא אותו דבר" של עברי לידר, "יום רודף יום" של שמוליק קראוס, "אומר שירו בשקט" של אושיק לוי ו"רמזים" של ריטה.

לאחר שהתפרסם לראשונה כנגן, החל בוטנר לפעול גם כפזמונאי ומלחין. שיריו הראשונים כיוצר התפרסמו בביצועה של נינט טייב, לאלבומה "יחפה" מ-2006 הקליטה את לחנו של בוטנר לשיר "אם תבוא". עוד באלבום נכלל השיר "היא יודעת", שכתבה והלחינה יחד איתו.

בשנת 2008 הפיק וניגן בשירו של בן קיבוצו גדעון אונה "הבלדה על אביגדור" [דרוש מקור]

"שווים"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – שווים
רן דנקר ועילי בוטנר מופיעים בעצרת הנוער ביד ושם ביום השואה תשס"ט

באוגוסט 2007 יצא האלבום "שווים", אלבום משותף של בוטנר ורן דנקר. בוטנר כתב תחילה את שירי האלבום, ולאחר מכן חיפש זמר שיבצע אותם. לדנקר הגיע דרך גדי גידור, ממנהלי חברת אן אם סי. לפני צאת האלבום יצאו הסינגלים "שווים" שכתב והלחין בוטנר ו"בואי נעזוב", שכתב יחד עם גלעד שגב. אחר כך יצאו הסינגלים "הכל מזכיר אותך", "מה שלא הספקתי לומר" ו"אני אש". בוטנר כתב והלחין את כל שירי האלבום, פרט לשירים "בואי נעזוב" שכתב עם גלעד שגב, "מה שלא הספקתי לומר" שכתב עם אלי מורנו ו"נעימה" האינסטרומנטלי. בעיבודים השתתפו גדי גידור, גלעד שמואלי, בן ארצי ואסף דר. במצעד הפזמונים העברי השנתי של רשת ג' ושל גלגלצ לשנת ה'תשס"ח נבחרו דנקר ובוטנר כ"הרכב השנה", וכמו כן זכו במקום הראשון בנבחרי ערוץ הילדים בקטגוריית "הרכב השנה".

לאחר האלבום "שווים" הלחין בוטנר מספר שירים נוספים לאמנים שונים. בין היתר הלחין את השיר "סוף העונה" לאלבומה של ריטה "רמזים" ואת "עכשיו כזאת" לאלבומה השני של איה כורם, "שפה זרה". לאלבומו של הראל סקעת "דמויות" שיצא ב-2009 הלחין את השיר "סוף" למילים של סקעת.

ב-2009 זכה בוטנר בפרס אקו"ם לעידוד פרסום היצירה למלחין.

ב-20 במרץ 2023 הוא נבחר יחד עם רן דנקר לקבל את פרס המצוינות של עמותת אלווין ישראל ע"ש אילן גילאון עבור השיר "שווים".

האלבום "עילי בוטנר"[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010 יצא האלבום "עילי בוטנר", שכולל 11 שירים שכתב והלחין בוטנר, בביצועם של זמרים שונים. את האלבום הפיק מוזיקלית אריאל קשת, והזמרים שהתארחו בו הם ריטה, קובי אפללו, גלי עטרי, הפרברים, ארז הלוי, רן דנקר, מוש בן ארי, נורית גלרון, ענת בן חמו כפיר בן ליש ועוזי זיו מקיבוצו של עילי, עין כרמל. ארבעה מהשירים מבוצעים באלבום גם בגרסה אינסטרומנטלית, בנגינת גיטרה של בוטנר. הסינגלים שיצאו לפני האלבום היו "מה שיכולנו להיות" בביצוע רן דנקר, "מכתב לאחי" בביצוע קובי אפללו, "קול זיכרון חוזר" בביצועה של ריטה ו"ימים של קיץ" בביצוע כפיר בן ליש.

ההרכב "עילי בוטנר וילדי החוץ" ופעילות סולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – עילי בוטנר וילדי החוץ
עילי בוטנר וילדי החוץ בהופעה

בסוף שנת 2011 החל בוטנר בשיתוף פעולה עם הזמרים אדר גולד ואוהד שרגאי, שהתפרסמו שניהם מהשתתפות בתוכנית הטלוויזיה "כוכב נולד". ההרכב פועל בשם "עילי בוטנר וילדי החוץ". להרכב שני אלבומים: "תם ולא נשלם" אשר זכה בתואר אלבום זהב והאלבום "בית". בספטמבר 2013 נבחרו חברי ההרכב לאנשי השנה במצעד של גלגלצ ו-ynet.

בוטנר הלחין את "לצלול", שיר הנושא של הסדרה "נעלמים" (עלתה ב-2016), ואת השיר "מישהו כמוני".

בשנת 2018 השתתף בתוכנית המציאות התיעודית "6 אבות" ששודרה ברשת 13. בחודש מאי של אותה שנה התפרסם שירם המשותף של בוטנר ואביב אלוש "הכי קרוב אלייך". את המילים כתבו השניים במשותף, הלחן הוא של בוטנר.

במרץ 2019 יצא השיר "אוטובוס אחרון לחיפה" שכתב והלחין בוטנר וביצעה משי קלינשטיין.

באוגוסט 2019 הוציא בוטנר את השיר "איך מסבירים געגוע" בביצוע הזמר קובי אפללו.

בשנה זו הופיע בוטנר פעמיים באמפיתיאטרון קיסריה יחד עם הרכבו "עילי בוטנר וילדי החוץ".

בוטנר כתב והלחין את שירי המחזמר "אפס ביחסי אנוש" בתיאטרון בית ליסין ואת פסקול סרט הטבע "כנרת, ים של חיים" שפורסם ב-2021. בוטנר הלחין וכתב גם את שירי המחזמר "לעבור את הקיר" משנת 2022 בשנת 2019 נבחר שירו "מכתב לאחי" כשיר המושמע ביותר בתחנות הרדיו בישראל בעשור האחרון. באותה שנה כתב והלחין שיר למופע החנוכה של אותה שנה “PLAY פסטיגל” הנקרא “יבוא לטובה”. בתקופת הקורונה הלחין בוטנר את השיר "ניפגש בחלומות" למילותיו של נעם חורב. בוטנר ביצע את השיר יחד עם הרכבו "עילי בוטנר וילדי החוץ".

בשנת 2020 הוציא בוטנר את השיר ״יפה לך שמח״ שכתב והלחין יחד עם אבי אוחיון וביצעה מגי אזרזר. בפברואר של אותה השנה הוציא את הסינגל ״עוד אחד ששר לך״, בשיתוף עם גיא מזיג. בחודש מרץ הוציא את השיר "ממה את פוחדת", בשיתוף מורן אהרוני וארגון ויצו, כחלק מפרויקט המקדם את העלאת המודעות לאלימות נגד נשים.

במאי של אותה השנה הוציא את הסינגל "בחלומות שלי יש ים", בשיתוף עם הזמר שמעון בוסקילה.

במרץ 2022 הוציא את השיר "רק טוב" שביצע עם "ילדי החוץ". השיר נכתב על חוויותיו האישיות באחד מימי-הולדתו שחגג עם אשתו כמה שנים קודם לכן.[1]

בדצמבר 2022 הוציא ההרכב את השיר "אולי" בהפקתו המוזיקלית של עידו אוחיון.

בפברואר 2023 הופיע בוטנר לראשונה עם ההרכב בהיכל מנורה. במרץ התפרסם בביצוע ישי לוי הסינגל "איתך עד סוף הזמן", שהלחין בוטנר למילותיה של נועה גולנדסקי. בספטמבר 2023 יצא לאור ספרו הראשון ״כמו הילד בקיבוץ״. באוקטובר 2023 עלה המחזה המוזיקלי ״בלוז לחופש הגדול״ בתיאטרון בית ליסין, בו כתב בוטנר את מילות השירים (יחד עם המחזאי אורן יעקובי) והלחין את שירי המחזה.

ב-12 בפברואר 2024 הוציא בוטנר את השיר "להגיע הביתה", במסגרת שיתוף פעולה עם המפיקים דולי ופן[2] ב-11 במרץ, הוציא את השיר "קיץ אחרון", יחד עם רוני דלומי וארקדי דוכין. את השיר כתב יחד עם נועה גולנדסקי, והוא מבוסס על סיפור אהבה ראשונה נוסטלגי מילדותו של בוטנר בקיבוץ עין כרמל. השיר נועד לצאת ב-8 באוקטובר 2023 אך נדחה עקב מתקפת הפתע על ישראל.[3]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוטנר נשוי לשירי ואב לארבעה.

אחיו הצעיר הוא המתופף יותם בוטנר שאף מנגן איתו בשיר "ילדים של שמש".

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עילי בוטנר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]