עופר שלמה גיסין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עופר שלמה גיסין
הרב עופר גיסין, 2012
הרב עופר גיסין, 2012
לידה 1959 (בן 65 בערך)
ראשון לציון
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות חסידות ברסלב
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרב עופר שלמה גיסין (נולד בשנת 1959) הוא מרצה ליהדות חסיד ברסלב, עורך סדרה מכתבי רבי נחמן מברסלב, יזם בתחום ההיי-טק והמוזיקה היהודית. נודע כ"רב הסלבס" בשל זמרים ושחקנים שונים הנמנים עם תלמידיו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד וגדל בראשון לציון, מצאצאיו של אריה לייב גיסין, מאנשי העלייה הראשונה שהתיישב בראשון לציון. אביו הוא מידד גיסין, יו"ר עמותת "צב"י" (צרכני הבריאות בישראל) שהוצב במקום השני ברשימת הגמלאים לכנסת ה-19.

בעקבות נפילתו של בן דודו, איתן גיסין, במלחמת יום הכיפורים, החל בפעילות פוליטית והיה ממקימי "חוג הנוער השמאלי הפתוח", לימים נוער מרצ. לאחר מכן היה חבר במפלגת מוקד שלימים הפכה למפלגת של"י.

בשנת 1979, בזמן שירותו הצבאי בנח"ל, החל בתהליך של חזרה בתשובה. בתחילת שנות ה-80 נישא ועבר להתגורר בירושלים. במשך עשר שנים הקדיש עצמו ללימוד תורה וחסידות, התקרב לחסידות ברסלב והיה בין תלמידיו של הרב לוי יצחק בנדר (גיסין גם ערך והוציא לאור את סדרת שיחותיו של הרב בנדר "דיבורי אמונה" בחמישה כרכים).

לאחר מכן למד תכנות והחל לעסוק בתחום המחשבים. בשנת 1996 הקים ביחד עם אחיו שי גיסין את אתר קהילות האינטרנט והפורומים הישראלי הנודע "תפוז אנשים", וכעבור שלוש שנים הוא נמכר תמורת מיליון דולר. גיסין ממשיך לעסוק בתכנות ובייעוץ בתחום האינטרנט.

במקביל עוסק גיסין בעריכת כתבי רבי נחמן מברסלב. הוא העורך הראשי של הסדרה המחודשת של כתבי רבי נחמן מברסלב שבהוצאת מכון "אב"ן שתייה". ערך את הכרך "רבי נחמן מברסלב" בסדרת "עם הספר" של "ידיעות ספרים" וכתב וערך את הפרויקט "בשמחה תמיד" על תורתו של רבי נחמן מברסלב, במסגרת פרויקט של השירות הבולאי בדואר ישראל.

גיסין עוסק במתן הרצאות ושיעורים בנושאי יהדות בהם משתתפים אמנים ואנשי במה, עיתונאים ואנשי תקשורת. רוב הרצאותיו הן בתל אביב ובחלק מהן משולבת הופעה של זמרים ויוצרים במוזיקה היהודית, בהם ברי סחרוף, שולי רנד, אביתר בנאי, מאיר בנאי ואהרן רזאל.

גיסין הוא מוזיקאי חובב. בשנת 2000 הקים יחד עם המפיק המוזיקלי ניצן זעירא וצפריר ארן את חברת "מי"ם" ('מוזיקה יהודית מקורית') עבור יוצרים חוזרים בתשובה. כעבור כמה שנים פרש גיסין מהשותפות, אך המשיך לעסוק עם זעירא ביוזמות שונות בתחום המוזיקה היהודית.

בשנת 2015 הקים יחד עם הרב דן טיומקין את עמותת "ביחד - תנועת בעלי התשובה בישראל" המפעילה את מרכז "מענה - הדרכה וסיוע לבעלי תשובה". בין חברי העמותה היה גם הרב אורי זוהר ואביתר בנאי. העמותה עוסקת בהדרכה מאוזנת לבעלי תשובה, בהפעלת אתר מענה, ופעילות תקשורתית, הכוללת את תוכנית הרדיו בירורי תשובה בקול ברמה, שאותה הוא הגיש יחד עם טיומקין.

באותה שנה הקים עם יזם ההייטק אילון תירוש, מבקר הקולנוע יאיר רוה וצבי שפיגל, טייס בדימוס ואיש חינוך, את מיזם ליבא, הכולל אתר תוכן העוסק ביהדות, תרבות, חברה ורוח, ובין השאר הפעיל גם מרכז תרבות בשכונת נוה צדק בתל אביב, כמו גם בתים יהודים בהודו.

משפחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיסין מתגורר בירושלים ונשוי לשפרה ולהם 10 ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]