עד כאן צעירים למען ישראל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עד כאן צעירים למען ישראל
התאגדות עמותה
מדינה ישראלישראל ישראל
מייסדים גלעד אך, אבירם זאבי, ליאור בן צור
יושב ראש אבירם זאבי
מנכ"ל גלעד אך
תקופת הפעילות 2013–הווה (כ־11 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.adkan.org.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עד כאן הוא ארגון ימני העוסק בביצוע תחקירים ובפעילות ציבורית נגד תופעות שהוא מגדיר כפוגעות בחוסנה ובתדמיתה של מדינת ישראל.[1] עד היום פעילותו הפומבית הייתה כנגד אירגוני שמאל ישראלים וארגונים פלסטיניים.[2] הארגון פועל כיום תחת עמותת "עד כאן צעירים למען ישראל",[3] אולם בעבר פעל תחת עמותות אחרות.[4] נכון ל-2021 יותר משליש מתקציב העמותה מגיע מחוץ למדינת ישראל.[3]

הארגון מחדיר שתולים לארגונים הנתפשים בעיניו כארגונים אנטי-ישראליים, מתוך מטרה לאסוף מידע אודות אותם ארגונים, לפרסם את הממצאים באמצעי התקשורת או למסור אותם לידי רשויות החוק. הארגון פועל בשיתוף עם ארגוני ימין[5] נוספים וחברי כנסת ממפלגות הימין במטרה להגביל ארגונים מהסוג האמור,[6] לסיכול הבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית בשטחי C[7] לקח חלק בקמפיין נגד ממשלת בנט־לפיד והקואליציה עם מפלגת רע"מ,[8] ועתר נגד התמודדות המפלגה לכנסת ה־25.[9]

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלעד אך הקים בקיץ 2013 את עמותת "מגן לישראל יהודית ודמוקרטית"[10] שהפעילה בעבר את הארגון. העמותה הנוכחית הוקמה ב-21 בספטמבר 2015 על ידי אבירם זאבי[11] (עובד המשרד לביטחון הפנים[12]) וליאור בן צור.

בין השנים 2014–2019 ביצעו חברי הארגון תחקיר על שוברים שתיקה, תעאיוש, בצלם, שומרי משפט - רבנים למען זכויות האדם, אנרכיסטים נגד גדרות, עקבות-ארכיוני הכיבוש, לוחמים לשלום ועוד. לדברי הארגון במהלך הפעילות נחשפו שורה של עבירות אשר לכאורה מבוצעות בקביעות על ידי הארגונים.[דרוש מקור][מפני ש...]

בכמה מקרים פעילות הארגון לא הובילה להגשת כתבי אישום נגד הנילונים, בשל העדר תשתית ראייתית מספקת.[13][14] הארגונים הכחישו את טענות 'עד כאן' על הפצת שקרים מצידם, והאשימו את הארגון ברדיפה פוליטית.[15]

כמו כן הארגון מקיים פעילות חינוכית ועורך הרצאות במכינות קדם צבאיות ובמוסדות לימוד.

חשיפות ופרסומים של העמותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחקיר על עזרא נאווי[עריכת קוד מקור | עריכה]

התחקיר הראשון של עד כאן, שפורסם בתוכנית "עובדה" ששודרה ב-7 בינואר 2016, עסק בעזרא נאווי, פעיל תעאיוש. נטען בו כי נאווי, בעזרת של פעילים המשתייכים לארגונים "בצלם" ו"רבנים למען זכויות האדם", התחזה למתווך קרקעות כדי להפליל ערבי ישראלי ולהסגירו לביטחון המסכל הפלסטיני, באשמת מכירת קרקעות להתנחלויות. בתחקיר הוצגו תיעודים ממצלמה נסתרת של אנשי הארגון, שצילמו את נאווי אומר כי הסגיר בעבר בנסיבות דומות שלושה ערבים לכוחות הביטחון הפלסטינים וכן כי גרם למותו של פלסטיני בשם אבו חליל, אשר רצה למכור את אדמתו הפרטית ליהודים[16][17]. בעקבות הכתבה הוגש ב-24 במאי 2018 כתב אישום נגד נאווי בגין הפרת החוק ליישום הסכמי אוסלו ומסירת מידע לרשות הפלסטינית. המשפט הופסק עקב מותו של נאווי בינואר 2021.

התחקיר מומן על ידי פורום קהלת[18].

בשנת 2021 קבעה מעבדת זיהוי פלילי כי מסמכים של "עד כאן", בהם אחד המסמכים המפלילים לכאורה את נאווי מזויפים[19].

תחקירים על ארגון 'שוברים שתיקה'[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכתבה שפורסמה בידיעות אחרונות בינואר 2016, חשף "עד כאן" תיעוד של פגישה בין מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, אלון ליאל, לפעילי ארגון שוברים שתיקה. במהלך הפגישה דיבר ליאל על חשיבותה של הפעולה מחוץ לישראל דווקא, וכן על דרכים לגרום להוצאת ישראל מהאו"ם ולהחרמתה ממשחקי פיפ"א. לשאלה כיצד יש להציג לציבור הישראלי את פעילות הארגון מחוץ לישראל, אמר ליאל: "תשובה שלדעתי אסור לענות אותה, למרות שהיא תשובה נכונה, שהקרב בתוך ישראל הוכרע... אני מאמין שרק הקהילה הבינלאומית, כמו במקרה של דרום אפריקה, יכולה לשנות את דעת הקהל"[20].

בכתבה דיבר ליאל גם על פעילותו לסיכול מינויו של דני דיין לשגריר ישראל בברזיל. בעקבות הכתבה הודיע ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כי דני דיין ימונה לשגריר בברזיל, או שלא ימונה שגריר כלל[21]. שר החינוך נפתלי בנט אמר: "אני מתחיל לחשוב אולי שיש בעיה ב-DNA של משרד החוץ... אם אנשים כמו אלון ליאל שהו במשך מספיק זמן במשרד החוץ יש שם בעיית עומק... כשהפירומן מספר 1 עומד בראש המערכת אז איזו הסברה הוא יסביר את ישראל?"[22].

בינואר 2016 פרסם "עד כאן" סרטון שבו נחשף כי ארגון "שוברים שתיקה" העביר במזומן כספים לפעילי ארגון תעאיוש עזרא נאווי וגיא בוטביה, ודרכם גם לסעיד עוואד - תושב יטא, הטוען לבעלות על שטח בדרום הר חברון[23]. בכתבה שפורסמה בחדשות ערוץ 2 פורסם כי גם ארגון שומרי משפט - רבנים למען זכויות האדם העביר כסף לנאווי. מהארגון נמסר בתגובה כי הכסף הועבר לנאווי על שירותי הסעות שסיפק וסיורים לעורכי דין, וכי העבודה איתו הופסקה בעקבות פרסום התחקיר ב"עובדה". לאחר מכן נמסר גם כי נאווי עבד בארגון "בשבריר משרה". מארגון שוברים שתיקה נמסר בתגובה: "אנחנו לא עובדים אצל השטאזי ולא מגיבים לשטאזי. מי שרוצה מדינת משטרה דוגמת הגוש הסובייטי – שיבושם לו"[24].

במרץ 2016 שידר ערוץ 2 תחקיר שהתבסס על צילומים שערכו פעילי "עד כאן", ולפיו פעילי "שוברים שתיקה" אוספים מידע מסווג מחיילים שהגיעו אליו[25]. לתחקיר הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי בכוונתו לחקור את הנושא ושר הביטחון משה יעלון הנחה את צה"ל לפתוח בבדיקה[26]. התחקיר גרר גינויים כלפי "שוברים שתיקה" גם מצד חברי הכנסת יאיר לפיד ואיתן כבל[27]. בפברואר 2019 הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי לא תיפתח חקירה בנושא[28]. ב-5 במרץ 2020 הוגשה עתירה לבג"ץ על ידי 'עד כאן' וארגון הביטחוניסטים בדרישה להורות ליועמ"ש לפתוח בחקירה נגד ארגון שוברים שתיקה[29]. העתירה נדחתה[30].

באותו התחקיר בערוץ 2 פורסם שארגון שוברים שתיקה גובה עדויות מחיילים בשירות סדיר ומעובדי מדינה בניגוד לחוק. עוד פורסם שארגון שוברים שתיקה הורה לכאורה לפעילה בשם פרימה בוביס להתגייס למת"ק שכם כי שם קורים הדברים "הכי מעניינים"[31].

ב-14 ביוני 2016 פרסם "עד כאן" הקלטה של אחראי קשרי החוץ של שוברים שתיקה, יהודה שאול, שבה הוא אומר לתיירים ש"מתנחלים הרעילו את כל מערכת המים של הכפר הפלסטיני"[32]. כתגובה פרסם הארגון סרטון על קטעי אלימות של מתנחלים נגד פלסטינים[33].

בשנת 2016 הגישו נציגי "עד כאן" תביעת דיבה בסך 1.2 מיליון ש"ח נגד ארגון שוברים שתיקה. בתביעה טענו כי שוברים שתיקה "המציאו עלילת דם מרושעת והפיצו אותה ברחבי העולם כדי לצייר תמונה כאילו צבא ההגנה לישראל איננו אלא צבא של פושעי מלחמה לא מוסריים". התביעה נדחתה כיוון שמהפרסום של שוברים שתיקה לא היה ניתן להבין קשר לתובעים, והתובעים נדרשו לשלם לשוברים שתיקה 12,000 ש"ח הוצאות משפט[34].

תחקיר על ארגון 'לוחמים לשלום'[עריכת קוד מקור | עריכה]

משנת 2017 פרסם ארגון 'עד כאן' מספר אירועים שהתרחשו בארגון 'לוחמים לשלום' שתועדו על ידי פעיל שהסתנן לשורות הארגון[35].

באוקטובר 2019 פרסם 'עד כאן' תחקיר לפיו מסמך פנימי של הביטחון המסכל הפלסטיני, שסווג כסודי ביותר, הגיע לידיו, וממנו עולה שבכיר בביטחון המסכל מקיים קשר שוטף עם נטע חזן, פעילה בארגון 'לוחמים לשלום'. התחקיר פורסם בערוצי תקשורת ממוסדים[36][37]. בתביעת דיבה שהגישה חזן נגד האדם שהעביר לעד כאן' את המסמך, קבע בית המשפט שהמסמך איננו אמין - הבכיר בביטחון המסכל שלפי התחקיר היה בקשר עם 'לוחמים לשלום', הפסיק לעבוד ברשות שמונה שנים לפני התקופה הרלוונטית. בנוסף בדיקה של המעבדה לזיהוי פלילי העלתה חשד שהמסמך מזויף[38].

תחקיר על מכון 'עקבות'[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2018 פרסם 'עד כאן' דו"ח על פעילותו של "מכון עקבות", שכמצוין באתר האינטרנט שלו הוא מרכז "לתיעוד, מחקר וקידום של זכויות אדם במסגרת הסכסוך". בדו"ח של 'עד כאן' נטען שמכון עקבות פועל לחשיפת הארכיונים המסווגים של צה"ל, שב"כ והמוסד מארכיון המדינה, ושמדיניותו היא "להציג 'פשעים' שבוצעו לטענתם בידי ממשלות ישראל וההתיישבות היהודית" ושלצורך כך הארגון מנסה ליצור מייצג של פעילות בלתי חוקית. בדו"ח נטען שגנז המדינה, יעקב לזוביק, קיבל את עמדת מכון עקבות שדרשה לקצר את תקופת המגבלה על חומר ארכיוני[39].

עוד העלה 'עד כאן' טענות נגד פרופ' גדי אלגזי, חבר במועצת הארכיונים העליונה, שלטענתם קידם אג'נדה הדומה לזו של ארגון 'עקבות' בתיאום עם גנז המדינה. ביולי 2017 פנו ב'עד כאן' לגנז המדינה בדרישה "לחשוף את ההתנהלות החשודה מול ארגון 'עקבות' ולפעול בדבר חשיפת חומר ארכיוני בהתאם לדין". ביוני 2018 פתחו בעצומה הקוראת לראש הממשלה לפעול בעניין[40][41]. לאחר חודשיים נפגש שגריר ישראל בשווייץ, יעקב קידר, עם עמיתיו במשרד החוץ השווייצרי ודרש מהם, בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לחדול מהמימון של מכון עקבות[42].

כנגד הטענות נגדו, הוציא מכון עקבות באוגוסט 2018 מסמך שכותרתו "קמפיין ההשמצה של עמותת עד כאן נגד מכון עקבות", שבו נכתב כי דו"ח עד כאן הוא שטחי ושקרי[43]. הארגון יצא בבקשת תמיכה מהציבור לאור הקמפיין נגדו ופנייתו של נתניהו אל משרד החוץ השווייצרי בדרישה להפסיק את התמיכה בפעילותו[44].

תחקיר על תוכנית 'אחוות עמים'[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוגוסט 2017 פורסם בערוץ 2 תחקיר של 'עד כאן' על תוכנית 'אחוות עמים' של השומר הצעיר העולמי, שבה נראים משתתפי התכנית מקיימים פעילויות במאחז פלסטיני בלתי חוקי בשם צומוד, שהוקם כמה חודשים קודם לכן[45]. 'אחוות עמים' היא תוכנית של תנועת 'השומר הצעיר העולמית' הפועלת כחלק מתוכניות 'מסע' של הסוכנות היהודית ובמימונה. במסגרת התכנית מגיעים צעירים מחוץ לישראל למשך חמישה חודשים שבהם הם עוסקים בסכסוך הישראלי פלסטיני. משתתפי התוכנית הובאו לפעילות במקום למשך ימים עד שבועות, בין היתר עם פעילי ארגון 'לוחמים לשלום'. בתחקיר האמור נראים פעילי התכנית נאבקים בחיילים המגיעים למאחז בהנחייתם ובעידודם של הפעילים הפלסטינים במקום. הצילום תועד על ידי דניאל רוט, ראש התכנית, במטרה לתעד את האלימות של חיילי צה"ל.

ב-2 באוגוסט 2018 הגיש 'עד כאן' תלונה ליו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי בדבר המימון של 'אחוות עמים' על ידי פרויקט מסע של הסוכנות. באוקטובר באותה שנה הופסק המימון[46].

תחקיר על ההשתלטות הפלסטינית הבלתי חוקית בשטחי C בעידוד האיחוד האירופי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית בשטחי C

במרץ 2020 פורסם בחדשות 13 תחקיר של 'עד כאן' החושף את ממדי ההשתלטות הבלתי חוקית של הרשות הפלסטינית על אדמות בשטחי C, הממומנת ברובה על ידי האיחוד האירופי. התחקיר בוצע על ידי אנשי הארגון שהסתערבו וקיימו ראיונות מצולמים עם ראשי התכנית ברשות. בחלק מהמקרים סברו ראשי התכנית שהם משוחחים עם נציגי תקשורת מאירופה.

לפי דבריהם של בכירי הרשות המנהלים את תוכנית ההשתלטות, 70 אחוזים מכספי הסיוע האירופי לרשות מיועדים לתוכנית זו. במסגרת התוכנית בונה הרשות בשטחי C ללא אישור ותיאום עם מדינת ישראל, וכן נוטעת וסוללת כבישים, במטרה ליצור רצף פלסטיני במקומות אסטרטגיים ולבלום רצף ישראלי. אחד המצולמים אומר כי "נציג מהאיחוד האירופי אמר לי תתכנן כאילו אין כיבוש, אל תגביל את עצמך. מאז זה הפך להיות המשפט המנחה שלנו, הוא אמר לי אל תגיד לי היהודים מסכימים או לא מסכימים, זה לא עניינם, זה האדמה שלך".

לפי העולה מהתחקיר - שיתוף הפעולה כולל ארבעה שלבים: 1. תמיכה אירופאית - עידוד הפלסטינים לפעול בנושא, והזרמת תקציבים לשם כך. 2. ניהול אסטרטגי - עזרה בביצוע תוכניות מושקעות ברמה מדינית, המיועדים לייצר רצפים פלסטינים ולפגוע ברצפים יהודיים באופן אסטרטגי, תוך שהאו"ם מאפשר למתכננים להיכנס לשם כך לשטחים צבאיים סגורים. 3. קביעת עובדות בשטח - הרחבת הכפרים הפלסטינים, סלילת כבישים ונטיעת מטעים. 4. קטיעת הרצף הישראלי, מניעה מוקדמת של יצירתו באזורים מועדים לכך, ובידוד יישובים יהודיים. המטרה הסופית של התוכנית היא ליצור, דה-פקטו, מדינה פלסטינית עצמאית. כשלדבריהם: "אין כוח בעולם שימנע ממני לתכנן את פלסטין: את ירושלים, את הבקעה, את הגדה. הכל"[47].

תחקיר על הקשר בין ארגוני זכויות אדם לארגון חמאס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – שתולה (סדרת טלוויזיה)

באוקטובר 2022 שודרה הסדרה שתולה בעריכת צבי יחזקאלי, השוטחת את סיפורה של ק', בחורה שוודית שהושתלה בעזרת תנועת "עד כאן" בארגוני זכויות אדם פלסטינים הפועלים ברשות הפלסטינית, ותיעדה קשר ישיר בין החמאס ובין ארגונים כדוגמת BDS ו-ISM.

תמיכה ברפורמה המשפטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך צעדת המחאה נגד הרפורמה המשפטית לירושלים ביולי 2023 עקבו סוכני "עד כאן" אחר הצועדים, ולטענת סוכן הארגון אחד הצועדים פרץ את הגדרות מסביב לכנסת בעזרת כלי פריצה שהוכנו והובאו מראש למקום.[48]

תגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2016 טענו אנשי "שוברים שתיקה" שחשפו פעיל "עד כאן" שמסר עדות, בניסיון להכשיל את הארגון בפרסום מידע מסווג, אך עדותו לא פורסמה[49]. "עד כאן" בתגובה טענו שמדובר באדם שהתנדב בארגון "שוברים שתיקה" כשנה ולקראת פרסום הממצאים נחשף על ידי גופי התקשורת שסיקרו את האירוע[50]. בתגובה לכתבה בתוכנית "עובדה" פרסם בנדט, ב-2016, כי ארגון "עד כאן" ממומן על ידי ועד מתיישבי השומרון, הממומן מכספי משלם המיסים[51]. ועד מתיישבי שומרון וארגון עד כאן הכחישו את הדיווח. בעקבות הכתבה, חשף הכתב חנן עמיאור כי עורכי אתר וואלה לא דיווחו על כך שבנדט הוא בן זוגה של רעות מור, יועצת התקשורת של "שוברים שתיקה"[52]. בעקבות כך הודיע אתר וואלה כי בנדט לא יסקר יותר את פעילות ארגון "שוברים שתיקה"[53].

בטור שכתב מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, בעיתון "הארץ", האשים את תנועת עד כאן כי לאנשיה אין שום כוונה להציל חיי אדם. "אם הדבר היה בראש מעיניהם" כתב אופנהיימר, "הם לא היו ממתינים עם התחקיר במשך שנה שלמה עד לשידורו בטלוויזיה, אלא מעבירים את ההקלטות של עזרא נאווי למשטרת ישראל עוד באותו היום בו צולמו"[54].

תביעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר ש"עד כאן" פרסם ברשתות החברתיות שעיסא עמרו הוא בן משפחה של המחבל שרצח את שלהבת פס, הגיש עמרו תביעת דיבה, שהסתיימה בפשרה לפיה "עד כאן" חויב למחוק פרסום זה ולפרסם התנצלות על פרסום לא נכון זה.[55]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ עד כאן!, באתר www.adkan.org.il
  2. ^ מחקרים, באתר www.adkan.org.il
  3. ^ 1 2 עד כאן צעירים למען ישראל, באתר "גיידסטאר ישראל"
  4. ^ גדעון דוקוב, עד כאן: "יש לנו עוד עשרות שתולים בארגוני שמאל", באתר nrg
  5. ^ בשיתוף עד כאן, שורת רבנים בתמיכה ב'עד כאן' : "פעילותם קריטית לביטחון ישראל", באתר ערוץ 7, 9 ביוני 2023.
  6. ^ אמיר אטינגר, החוק שמגביל את ארגוני השמאל עבר בוועדת השרים, באתר ישראל היום, 8 במאי 2022.
  7. ^ מכירת חיסול, באתר עד כאןחומר רקע לוועדת החוץ והביטחון מטעם פורום שילה, עד כאן, רגבים ושומרים על הנצח, באתר כנסת ישראל, ‏15 ביוני 2020
  8. ^ חשיפת התחקיר המלא של קשרי מפלגת רעם וחמאס | עד כאן ופורום בוחרים בחיים, סרטון בערוץ "Ad Kan / עד כאן", באתר יוטיוב (אורך: 01:19:01).
  9. ^ בקשה לפסילת מפלגת "רשימת האיחוד הערבי" המוכרת בשם רע"ם מהתמודדות לכנסת ה־25, באתר עד כאן, ‏ספטמבר 2022
  10. ^ מגן - לישראל יהודית ודמוקרטית (ע"ר) 580579035, באתר גיידסטאר – אתר העמותות שח ישראל, משרד המשפטים
  11. ^ עמותה 580615987 ברישומי רשות התאגידים
  12. ^ מודעת אבל לאביו של אבירם
  13. ^ אתר למנויים בלבד רויטל חובל, היועמ"ש: אין מקום לפתוח בחקירה נגד שוברים שתיקה בחשד לאיסוף מידע שלא כדין, באתר הארץ, 5 בפברואר 2019
  14. ^ פסק הדין בבג"ץ 1814/20 עד כאן - צעירים למען ישראל נ' היועץ המשפטי לממשלה, באתר בית המשפט העליון, ‏12 באוקטובר 2020
  15. ^ אתר למנויים בלבד מאמר המערכת, מעצר יונתן פולק — רדיפה פוליטית מצד "עד כאן", באתר הארץ, 8 בינואר 2020
  16. ^ עובדה, ‏תחקיר: פעיל השמאל הקיצוני שמסכן במודע חיי פלסטינים, באתר ‏מאקו‏, 6 בינואר 2016
  17. ^ תחקיר עובדה על פעילות הארגון עד כאן
  18. ^ ציוץ של "עד כאן" ברשת החברתית אקס (טוויטר), 8 ביוני 2023.
  19. ^ אתר למנויים בלבד הגר שיזף, ארגון ימין פרסם מסמכים נגד פעילי שמאל, שנקבע כי הם מזויפים או שנחשדו ככאלה, באתר הארץ, 30 במרץ 2021.
  20. ^ אתר למנויים בלבד יפעת ארליך, קו השבר, באתר "ידיעות אחרונות", 12 בינואר 2016
  21. ^ דנה סומברג, ‏נתניהו: דני דיין ימונה לשגריר בברזיל - או שלא יהיה שגריר כלל במדינה, באתר מעריב אונליין, 13 בינואר 2016
  22. ^ איתמר אייכנר, עובדי משרד החוץ הודיעו: מחרימים את בנט, באתר ynet, 16 בינואר 2016
  23. ^ קשר השתיקה של שוברים שתיקה.
  24. ^ עופר חדד, למה "שוברים שתיקה" שילמו לעזרא נאווי? חדשות 2, 11 בינואר 2016
  25. ^ עופר חדד, ‏שוברים שתיקה אוספים מידע מסווג?, באתר ‏מאקו‏, 17 במרץ 2016.
  26. ^ מערכת, סערת שוברים שתיקה: שר הביטחון הורה לפתוח בחקירה בעקבות תחקיר 'עד כאן', באתר nana10‏, 18 במרץ 2016
  27. ^ עפר חדד, נתניהו: "בדיקה נגד שוברים שתיקה", באתר רשת, 18 במרץ 2016
  28. ^ ברק רביד, היועמ"ש קבע: לא תיפתח חקירה פלילית נגד שוברים שתיקה, באתר חדשות 13 (לשעבר ערוץ עשר), 5 בפברואר 2019
  29. ^ יאיר אלטמן, עתירה: "חשד לאיסוף מודיעין ב'שוברים שתיקה'", באתר ישראל היום, 5 במרץ 2020
  30. ^ אברהם בלוך, ‏בג"ץ: לא תיפתח חקירה פלילית נגד שוברים שתיקה, באתר "סרוגים", 12 באוקטובר 2020
  31. ^ עופר חדד, ‏שוברים שתיקה אוספים מידע מסווג?, באתר ‏מאקו‏, 17 במרץ 2016
  32. ^ חופי עמוס, מקור ראשון, באתר www.makorrishon.co.il
  33. ^ שוברים שתיקה › עזבו, אל תאמינו לנו - בואו לראות את המציאות בעצמכם., באתר שוברים שתיקה
  34. ^ אורן פרסיקו, תביעת שלושה חיילי צה"ל נגד שוברים-שתיקה נדחתה על הסף, באתר העין השביעית, 30 ביולי 2023.
  35. ^ עד כאן, תחקיר לוחמים לשלום, באתר https://www.adkan.org.il
  36. ^ קצין פלסטיני בתוך ארגוני השמאל?, באתר https://www.inn.co.il/
  37. ^ הקצין הפלסטיני שסייע לארגן הפגנות על גדר ההפרדה, באתר ynet, 4 באוקטובר 2019
  38. ^ ת"א (שלום י-ם) 58434-05-17 נטע חזן נ' יצחק מגרפתה (נבו 07.03.2021), באתר www.nevo.co.il
  39. ^ עד כאן, דו"ח ארגון עקבות, באתר www.adkan.org.il
  40. ^ דרישה מרה"מ: בחן פעילות ארגון "עקבות", באתר www.israelhayom.co.il
  41. ^ עקבות - ארכיוני הכיבוש, באתר Ad Kan
  42. ^ אתר למנויים בלבד חיים לוינסון ונעה לנדאו, מתעמולה למדיניות: כך הפך דו"ח של ארגון ימין למסמך דיפלומטי, באתר הארץ, 11 באוקטובר 2018
  43. ^ קמפיין ההשמצה של עמותת עד כאן נגד מכון עקבות
  44. ^ נתניהו מנסה לפגוע במכון עקבות, באתר מכון עקבות, 15 באוקטובר 2018
  45. ^ עד כאן ב-Facebook Watch, נבדק ב-2020-05-17
  46. ^ Oriel Eisner, Why MASA Was Wrong to Cut Our Funding, Jewish Currents, ‏2017-09-20 (באנגלית)
  47. ^ ערוץ 7, כך מקים האיחוד האירופי מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון, באתר ערוץ 7
  48. ^ תיעוד של סוכן 'עד כאן' במהלך צעדת המחאה נגד הרפורמה המשפטית לירושלים, בעמוד הפייסבוק של "עד כאן".
  49. ^ שבתי בנדט‏, שתול של ארגון ימין ניסה לגרום ל"שוברים שתיקה" לפרסם מידע סודי, באתר וואלה!‏, 24 בפברואר 2016
  50. ^ תחקיר שוברים שתיקה, באתר https://www.adkan.org.il/
  51. ^ שבתי בנדט, ועד מתיישבי השומרון מממן את פרויקט "השתולים" של ארגון הימין, אתר וואלה, 13 בינואר 2016.
  52. ^ חנן עמיאור, וואלה!' לא שוברים שתיקה, אתר פרספקטיבה, 13 בינואר 2016
  53. ^ שירה קורן, וואלה: "שבתי בנדט לא יסקר את 'שוברים שתיקה'", באתר כל הזמן, 14 בינואר 2016
  54. ^ יריב אופנהיימר, ארי שביט, נפלת בפח, באתר הארץ, 16 בינואר 2016
  55. ^ אורן פרסיקו, "הפרסומים בעניינו לא היו נכונים", באתר העין השביעית, 26 בפברואר 2024