עגלת קניות (תוכנה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עגלת קניות (או סל קניות או תוכנת e-commerce) היא תוכנה המסייעת לגולשים באתר קניות לבצע ולהשלים רכישות באמצעות האינטרנט. פעולתה של התוכנה מזכירה עגלת קניות ולכן זכתה לכינוי זה.

התוכנה מאפשר לגולשים ליצור רשימה של פריטים לרכישה על ידי "הצבת פריטים בעגלת הקניות" באופן וירטואלי. בסיום הקנייה, התוכנה בדרך כלל מחשבת ומציגה את סך מחיר המוצרים שנבחרו, כולל עלויות טיפול ומשלוח (דמי אריזה, למשל), בתוספת מיסים לפי העניין.

אופן המימוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

יישומים אלה בדרך כלל מאפשרים לשרת להשיג את פרטי התשלום של הלקוח, למעט כאשר התשלום מבוצע באמצעות כרטיס אשראי אז הם נעזרים באבטחה מוגברת, למשל באמצעות פרוטוקול HTTP מאובטח - HTTPS.

תוכנת עגלת הקניות מותקנת הצד השרת וקוד ה-HTML של האתר מכיל שינויים המאפשרים לתוכנה לפעול כראוי. התכונה מיושמת בדרך כלל באמצעות עוגיות או מחרוזת שאילתה.

עגלות הקנייה הפשוטה ביותר מאפשרת אך ורק להוסיף ולהסיר פריטים מהסל, רוב התוכנות כוללות תכונות נוספות המאפשרות למנהל האתר לנהל חנות מקוונת. הנתונים (מוצרים, קטגוריות, הנחות, הזמנות, לקוחות וכדומה) מאוחסנים בדרך כלל במסד נתונים בצד השרת, והגישה אליו נעשית בזמן אמת על ידי התוכנה.

רכיבי האתר:

  • "קדמת החנות": האזורים הנגישים למבקרים בחנות המקוונת. הקטגוריות, המוצרים ודפים אחרים (כגון אפשרויות חיפוש ומכירה) נוצרים באופן דינמי על ידי התוכנה בהתבסס על המידע שנשמר במסד הנתונים.
  • "מנהלה": האזורים הנגישים למנהלי האתר. מנהלי האתר יכולים להוסיף ולערוך מוצרים, קטגוריות, הנחות, הגדרות תשלום וכדומה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]