אור החיים (חנות ספרים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ספרי אור החיים)
המונח "ספרי אור החיים" מפנה לכאן. לערך העוסק בספר אור החיים שכתב רבי חיים בן עטר, ראו אור החיים (ספר).
רשת אור החיים
נתונים כלליים
סוג רשת חנויות ספרים
מייסדים יעקב ביבלה
תקופת הפעילות 2007–הווה (כ־17 שנים)
מיקום המטה מאה שערים, ירושלים
 
www.sifreiorhachaim.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רשת אור החיים היא רשת חנויות ספרים ישראלית, המוכרת בעיקר ספרי קודש ומוצרי יודאיקה.

הרשת התחילה כחנות שהוקמה עי ישראלזון ברחוב אור החיים בבני ברק הרשת הוקמה בשנת 2007 על ידי יעקב ביבלה[1]. נכון לשנת 2023 לרשת יש 24 סניפים בישראל, בעיקר בריכוזי אוכלסייה חרדיים ועוד סניפים רבים בארצות הברית ובאירופה[2][3], והסניף הראשי, הנקרא "MANNY'S ", ממוקם ברחוב חבקוק בשכונת מאה שערים בירושלים.

בסניפי החברה נמכרים בו ספרים גם ביידיש, אנגלית, צרפתית, רוסית, ספרדית, פורטוגזית וטורקית. ברשת קיימים כ-70,000 כותרים למכירה, כאשר בכל סניף יש בין 7,000 ל-12,000 כותרים, ובסניף הראשי יש כ-50,000 כותרים.

לרשת ספרי אור החיים יש אתר ובו למעלה מ 36,000 כותרים מספר שמדרג אותה כמספר אחת מבין כל האתרים לממכר ספרי קודש בארץ ובעולם

בשנת תשע"ו הוסיפה חברת אור החיים לסלוגן הפרסומי שלה דמות בשם "ספרא", תחת הכותרת "ספרא אמר, ספרא יודע". את השקת הדמות בצעה החברה לאחר קמפיין ממושך שכותרתו "העולם מתחלק לשניים", והחברה משתמשת בדמות עד היום בפרסומיה ובמודעותיה.

בשנת תשפ"ב (2021) קנתה ההוצאה את יריד החסידות של צמאה בבנייני האומה וקיימה אותו בבנייני האומה, באתר האינטרנט שלה ובחנויות הרשת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מי אנחנו, באתר ספרי אור החיים
  2. ^ סניפים, באתר ספרי אור החיים
  3. ^ יואל שר, ר' יעקב ביבלה, מבעלי רשת ספרי אור החיים: "בחודש הספר הזה חשבנו בשבילכם על כל אות", כ"ה בסיון תשפ"א, באתר ערוץ 7