ספירו (כתב עת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ספירו
Spirou
מו"ל דופואי עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריכי הופעה 1938–הווה (כ־86 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה בלגיה עריכת הנתון בוויקינתונים
ISSN 0771-8071
www.spirou.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
הגיליון הראשון של ספירוּ, אפריל 1938.

ספירוּצרפתית: Spirou) הוא כתב עת בלגי בשפה הצרפתית העוסק בקומיקס. מרבית החומר המתפרסם בו הוא דפים נבחרים בסדרות קומיקס חדשות בז'אנרים שונים - כמו הומור והרפתקאות, כאשר הסדרות הארוכות מתפרסמות בהמשכים. מרבית סדרות הקומיקס המופיעות הן של ההוצאה לאור הבלגית דופואי (Dupuis), שמוציאה לאור את העיתון. מרבית הסדרות מאת אומנים דוברי צרפתית מבלגיה, צרפת ושווייץ וגם ממדינות אחרות.

כתב עת זה התפרסם לראשונה ב-21 באפריל 1938 ובראשית דרכו הכיל גם מעט חומר מתורגם מאנגלית בנוסף לחומר מקורי בשפה הצרפתית. כתב העת ספירו נמכר היטב עד היום ועם השנים הוא היווה גורם חשוב בהצלחתן המסחרית של סדרות קומיקס רבות כגון הסדרה "ספירו" שעל שמה הוא נקרא, כגון "לאקי לוק", "טיטוף", "הדרדסים", "יוקו טסונו", "כחולי המעיל", "גסטון לה גאף", "סדריק", "בול וביל", "קיד פאדל", "קקטוס קלב", "לה קרניבור", "מלוסין" ו-"לה בוס". מושא הבדיחות של הסדרה "לה בוס" (Le Boss) הוא צוות העריכה של כתב העת ספירו עצמו.

מערכת ספירו מוציאה ביטאון בהולנדית בעל תכנים דומים לספירו, הקרוי Robbedoes. ביטאון זה החל לצאת לאור שבועיים אחרי ביטאון ספירו. בתקופות מסוימות הוציאה המערכת גם ביטאונים בספרדית ובפורטוגזית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ספירו בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.