סמל מיאנמר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמל מיאנמר
סמל מיאנמר
סמל מיאנמר
פרטים
המחזיק בסמל מיאנמר עריכת הנתון בוויקינתונים
התקנים
ציצה כוכב מוזהב
מעטה סידור פרחים מסורתי זהוב
מגן כחול, ענף זית מוזהב, מפת מיאנמר מוזהבת
תומכים אריות מוזהבים
מוטו ပြည်ထောင်စု သမ္မတ မြန်မာနိုင်ငံတော် - "הרפובליקה של איחוד מיאנמר" (בורמזית)
אלמנטים נוספים רקע אדום
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סמל מיאנמר נמצא בשימוש המדינה בכל מסמך רשמי, פומבי ופנימי ובכל הוצאה לאור של המדינה. בסמל, שכעת בצורתו השלישית, יש שני אריות "צִ'ינְטֶה" (אריות מהמיתולוגיה הדרום-מזרח אסיאתית) המסתכלים לכיוונים מנוגדים אחד מהשני. באמצע מפת מיאנמר בצבע ומאחוריה ענף זית. הסמל מוקף בעיצובי פרחים מסורתיים, האופייניים למיאנמאר ומעליהם כוכב. כל חלקי הסמל צבועים בצבע זהב על רקע אדום. בסמל המודרני הכיתובית אומרת: "הרפובליקה של איחוד מיאנמר" (בורמזית באותיות לטיניות: Pyidaunzu Thanmăda Myăma Nainngandaw).

הסמל המקורי היה שונה. במגילה היה כתוב "איחוד מיאנמר". במקום בו נמצא הכוכב עמד בעבר צִ'ינְטֶה שלישי. במקום ענף הזית היה עיגול שהיה מוקף במילים (בורמזית באותיות לטיניות: ta.pau; tha-baw).

במהלך השלטון הסוציאליסטי של נה וין נערכו שינויים בסמל ובכיתוב במגילה בתחתיתו. בסמל השני לא היה הרקע האדום, הצִ'ינְטֶאות היו כחולים, מפת מיאנמר הייתה בצבע אדום ובמקום לענף הזית היה גלגל שיניים כחול. הכוכב היה לבן, ועיצובי הפרחים היו בצבע זהב. הסמל השני הושפע ממאפיינים סוציאלסטיים, בעיקר גלגל השיניים והכוכב. בסמל השני הכיתובית אומרת: "איחוד מיאנמר הסוציאליסטית" (בורמזית באותיות לטיניות: Pyidaungsu Socialist Thamada Myanmar-naing-gan-daw).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סמל מיאנמר בוויקישיתוף