סמל איידהו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמל איידהו
Seal of Idaho
פרטים
המחזיק בסמל איידהו עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך אימוץ 1863 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סמל מדינת איידהו או החותם הגדול של מדינת איידהואנגלית: Great Seal of the State of Idaho) אומץ בשנת 1863 כסמל טריטוריית איידהו. סמל זה היה בשימוש עד שנת 1890 עת הפכה הטריטוריה למדינה. בשנה זו שונה עיצובו של הסמל על ידי אמה אדוארדס גרין (האישה היחידה שעיצבה סמל של מדינה ממדינות ארצות הברית[1]) על מנת להתאימו לסמל של מדינה. הסמל שונה בשנת 1957 בחקיקה.

תיאור הסמל[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרכז הסמל מצוי מגן ועליו נוף המתאר את המדינה – עץ אורן המסמל את יערות המדינה ואת כריתת העצים בה. השטחים החקלאיים בשמאל המגן מסמלים את ענף החקלאות. במרכז המגן זורם הנהר שושוני או הנהר סנייק. מתחת המגן מופיעות שתי קרני שפע ואלומת שיבולים המסמלים את התוצרת החקלאית העשירה של המדינה. מעל המגן מופיע אייל המסמל את בעלי החיים של המדינה. למגן האבירים שני תומכים: דמות אישה המסמלת את הצדק (אנ'), וגבר – ככל הנראה כורה – המסמל את המכרות שהיוו את בסיס כלכלת המדינה בעבר. לרגלי האישה גדל פרח הלילך המסמל את המדינה. סביב הסמל, במעגל הפנימי, מופיע המוטו בלטינית: "Esto perpetua" – "הוא לנֵצח". סביב הסמל, במעגל החיצוני, מופיע הכיתוב "החותם הגדול של מדינת איידהו". בתחתית המעגל החיצוני של הסמל מופיע כוכב המסמל את הצטרפות המדינה ליתר מדינות ארצות הברית.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Randy Stapilus, It Happened in Idaho: Remarkable Events That Shaped History, Rowman & Littlefield, 2010-10-19, ISBN 978-0-7627-6704-5. (באנגלית)


ערך זה הוא קצרמר בנושא סמלים ובנושא ארצות הברית. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.