סמל אורגון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חותם מדינת אורגון
סמל אורגון
פרטים
תאריך אימוץ 14 בפברואר 1859
התקנים
מוטו
  • אנגלית: The Union
    "האיחוד" (אומץ ב-1957)
  • אנגלית: She Flies With Her Own Wings
    "היא נוסקת באמצעות כנפיה שלה" (אומץ ב-1987)

סמל מדינת אורגוןאנגלית: Seal of the State of Oregon), או החותם של מדינת אורגון (באנגלית: Oregon State Seal) הוא הסמל הרשמי של מדינת אורגון בארצות הברית. הוא עוצב על ידי הארווי גורדון ב-1857, שנתיים לפני הצטרפותה של אורגון לארצות הברית ב-1859. הסמל מופיע על צידו הקדמי של דגל מדינת אורגון.

עיצוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסמל עגול, בטבעת החיצונית רשום שמה של המדינה באנגלית: "State of Oregon" ושנת הצטרפותה לארצות הברית, 1859. במעגל הפנימי מופיע עיטם לבן-ראש, הציפור הלאומית של ארצות הברית, הניצב על גבי מגן המציג תמונת נוף של הרים והאוקיינוס השקט ובה מרכיבים רבים:

ההרים והאוקיינוס השקט שמופיעים ברקע הסמל, מייצגים את הגאוגרפיה ההררית של המדינה הסמוכה לחוף. מתחת לתמונת הנוף מופיע הכיתוב באנגלית "The Union", שמשמעותו "האיחוד", ומתחתיו ציור המייצג אלומת קש, מחרשה ומכוש המסמלים את החקלאות במדינה.

את המגן מקיפים 33 כוכבים מחמושים המסמלים את מעמדה של אורגון כמדינה ה-33 באיחוד.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קודם להצטרפותה של המדינה לארצות הברית, שלטה בטריטוריה ממשלה מחוזית שסמלה, שכונה "סמל הסלמון", היה סמל עגול שהציג שלוש אלומות קש ודג סלמון מתחת לכיתוב "Oregon", שם המדינה באנגלית. דג הסלמון סימל את תעשיית הדיג הענפה בטריטוריה והקש סימל את החקלאות. הסמל הוחלף עם הכרזת אורגון כטריטוריה רשמית של ארצות הברית ב-1849.

הסמל הטריטוראלי של אורגון אומץ מיד עם הכרזת הטריטוריה ב-1849. הסמל היה עגול, בטבעת החיצונית רשום שמה שמו של הסמל וחמישה כוכבים מחומשים בתחתיתו. במרכז הסמל היה מגן שהציג ספינה שטה באוקיינוס, המייצגת מסחר, ומתחתיה תמונת נוף של הרים ומחרשה. במגן תמכו נשר מימין ויליד אמריקאי משמאל. מעל המגן היה ציור של בונה המסמל את תעשיית הפרוות שהייתה התעשייה המרכזית בהיסטוריה המוקדמת של המדינה.

ב-1857 נפגשה הוועדה המכוננת של אורגון, וקבעה את סמל המדינה שיכנס לשימוש מיד עם הכרזתה של אורגון כמדינה. הסמל שעוצב על ידי הארווי גורדון אומץ על ידי הוועדה, שהוסיפה לו את ציור האייל. השימוש נכנס לתוקף עם הכרזתה של אורגון כמדינה ב-14 בפברואר 1859.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]