סמל אוקלהומה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החותם הגדול של מדינת אוקלהומה
פרטים
המחזיק בסמל אוקלהומה עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך אימוץ 1905
התקנים
מוטו לטינית: Labor Omnia Vincit
פרטים נוספים
גרסאות קודמות


הצעה לסמל מדינת סקויה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

החותם הגדול של מדינת אוקלהומה או סמל מדינת אוקלהומהאנגלית: Great Seal of the State of Oklahoma) משמש כסמלה הרשמי של מדינת אוקלהומה שבארצות הברית. בנוסף, מופיע הסמל על דגלו של מושל המדינה. הסמל נבחר בשנת 1905 במהלך האספה החוקתית של מדינת סקוייה (אנ') - המדינה המוצעת על ידי תושבי הטריטוריה האינדיאנית שבדרומה של אוקלהומה של ימינו.

מבנה הסמל[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסמל מורכב מכוכב מחומש שבמרכזו סמלה המקורי של טריטוריית אוקלהומה, המכיל את המוטו "Labor Omnia Vincit" שמשמעותו בשפה הלטינית היא "העבודה מנצחת את הכל". הדמות המרכזית בסמל הטריטוריה היא קולומביה, המסמלת את מעמדה של אוקלהומה כמדינה חברה באיחוד ואת הצדק, מוקפת בדמותם של חקלאי חלוץ אמריקאי מימינה ואינדיאני משמאלה הלוחצים יד אחד עם השני מתחת למאזני הצדק. שניהם מסמלים יחד את הצדק הקיים בין הגזעים האנגלו-סקסים והאינדיאניים באוקלהומה וגם מצידו של הממשל הפדרלי. מתחת לשלישייה יש קרן המסמלת שפע וענף זית המסמל שלום, ומאחוריהם זורחת שמש המסמלת את התרבות והקידמה.

על כל אחד מקצוות הכוכב סמל של אחד מחמשת השבטים האינדיאנים שהתגוררו באזור אוקלהומה: צ'רוקי, צ'יקאסו, צ'וקטאוו, קריק וסמינול. משמעות הסמלים לפי סדר השעון:

מיקום בכוכב אומה מיוצגת תיאור ומשמעות
קרן עליונה בכוכב סמל אומת הצ'יקאסו (אנ') כולל לוחם אינדיאני העומד בעמדת קרב קדומה, אוחז שני חצים בידו הימנית, קשת ארוכה בידו השמאלית ומגן על כתף שמאל. שני החצים מסמלים את שמירתו של הלוחם על שני החלקים של האומה. הקשת והמגן מסמלים את מורשתה של אומת הצ'יקאסו כצאצאיה של "משפחת הלוחמים" הקדומה.
קרן ימנית-עליונה בכוכב סמל אומת הצ'וקטאוו (אנ') כולל קשת שאינה דרוכה, שלושה חצים ומקטרת טקסית מוצלבים אחד בשני. הקשת, שאינה דרוכה, מסמלת את השלום וחוסר הנכונות למלחמה אך המוכנות התמידית להגנה עצמית, בזמן ששלושת החצים מסמלים את שלושת הצ'יפים הגדולים של אומת הצ'וקטאוו. המקטרת הטקסית הייתה מועברת בין חברי מועצת האומה בזמן דיונים על החלטות בדבר נושאי שבטיים.
קרן תחתונה-ימנית בכוכב סמל אומת הסמינול (אנ') כולל סצנה של אינדיאני החותר בקנו באגם אשר לשפתו כפר עם תחנת מסחר. סצנה זו מסמלת את המנהגים הקדומים שכללו את העיסוק באיסוף, שימור וסחר בצמחים הנחשבו קדושים על ידי האומה, דבר המסמל שלום ושפע.
קרן תחתונה-שמאלית בכוכב סמל אומת הקריק (אנ') כולל אלומת חיטה ומחרשה, שנבחרו כסמלים מודרניים של תעשיית החקלאות, בה היו ידועים הקריק בזמנים העתיקים. הסמלים מתזכרים את השגשוג והשפע שהביאה החקלאות לאומת הקריק.
קרן עליונה שמאלית בכוכב סמל אומת הצ'רוקי כולל כוכב גדול בעל שבע קרניים המוקף בזר עלי עץ אלון. הכוכב מסמל את שבעת השבטים העתיקים של אומת הצ'רוקי. עלי עץ האלון מסמלים את העץ המהווה מקור העצים ששימשו להזנת אש התמיד הקדושה בארץ הקדומה של האומה, בהקשר זה עץ האלון סימל חוזק וחיי נצח.

סביב הכוכב 45 כוכבים קטנים לבנים על רקע כחול. כוכבים אלה מסמלים את 45 מדינות ארצות הברית אשר קדמו להצטרפותה של אוקלהומה כמדינה. הכוכב המחומש המרכזי בסמל מהווה למעשה הכוכב ה-46 בסמל, ובכך מסמל את מעמדה של אוקלהומה כמדינה ה-46 באיחוד.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סמל אוקלהומה בוויקישיתוף