סינרגיה (להקה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סינרגיה
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-2002
סוגה רוק, נו-מטאל
חברת תקליטים הד ארצי
www.synergia.co.il
חברים
רון הופמן- שירה וקלידים
רועי גפן - שירה וגיטרות
גיא באר - גיטרה
תומר מייזנר - תופים
עירון שבתאי - גיטרה בס
חברים לשעבר
אריאל "ביבס" ברנסון (גיטרה) (2002-2004)
בנואה נחייסי (גיטרה) (2004-2018)
אורי רז (תופים) (2002-2006)
איתן רז (תופים) (2006-2007)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סינרגיה היא להקת רוק ישראלית. הלהקה קיימת מאז שנת 2002, והוציאה חמישה אלבומי אולפן.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הוקמה בשנת 2002 על ידי הקלידן רון הופמן והגיטריסט רועי גפן, שני חברי ילדות אשר ניגנו בעבר במועדון "קאט בלו" בתל אביב בלהקת קאברים תחת השם "הציידים". הרכבה המקורי של הלהקה כלל את הבסיסט עירון שבתאי וגם את הגיטריסט אריאל "ביבס" ברנסון שאף צייר את סמל הלהקה של האיש החצוי (במקור משושה ששונה למחומש), שהוחלף ב-2004 בבנואה נחייסי (המכונה "בנואה"), ואת המתופף אורי רז שהוחלף ב-2006 באיתן רז (בין השניים אין קשר משפחתי).

בשנת 2004 הוציאה הלהקה סינגל ראשון לתחנות הרדיו, "עד שהכל ייגמר", אשר הוקלט עבור תוכנית מיוחדת של טוני פיין מרשת ג' בשיתוף פעולה עם חדר החזרות "החדר של סבתא". בינואר 2005 יצא אלבומם הראשון, "צועקים על אהבה", בהוצאת הד ארצי. שיר הפריצה של הלהקה היה דווקא זה שלא היה כלול באלבום הראשון וצורף אליו בהמשך כסינגל נפרד: גרסת כיסוי לשירו של שלמה ארצי "חום יולי אוגוסט". השיר יצא כסינגל ביוני 2005, וזכה להשמעות רבות בתחנות הרדיו. שירים נוספים שהצליחו מהאלבום היו "עד שהכל ייגמר", "צועקים על אהבה" ו"לחבק אותך".

אחרי יציאת האלבום הקליטה הלהקה גרסת כיסוי לשיר "גשם" של להקת בנזין שמעולם לא יצאה באופן רשמי.

ביוני 2006 הוציאה הלהקה את הסינגל "מרגיש אחר", ובעקבותיו את אלבומה השני, "מרגיש אחר", בספטמבר 2006. אחריו יצאו הסינגלים "אשם", "תראי זה אני" ו"עד אלייך". האלבום זכה להצלחה רבה יותר מקודמו, ושיריו הושמעו תכופות בתחנות הרדיו. האלבום כלל גם את השירים "יחד נתגבר" ו"ליבי נשבר" שהלחינו חברי הלהקה למילים של צחי איטח - חלל צה"ל, במסגרת פרויקט בו הלחינו אמנים שונים מנגינות לשירים שכתבו חללי צה"ל. בעקבות האלבום זכתה הלהקה בפרס עמ"י בתואר להקת השנה, ובתואר "הרכב השנה" במצעד הפזמונים השנתי של רשת ג', של גלגלצ ושל רדיו לב המדינה. השיר "תראי זה אני" זכה בתואר שיר השנה בגלגלצ לשנת ה'תשס"ז. לכבוד המצעד השנתי של גלגלצ חידשה הלהקה את שירו של זוהר ארגוב "בדד", במלאת 20 שנה למותו.

המתופף איתן רז עזב את הלהקה בשנת 2007 כדי להצטרף ללהקה המלווה את ריטה בסיבוב ההופעות שלה, ובמקומו הצטרף תומר מייזנר[1].

ביוני 2008 הוציאה הלהקה את אלבומה השלישי, "השתקפות". לאלבום קדם סינגל אחד, "מתי את חוזרת", שיצא בחודש אפריל. אחריו יצאו הסינגל "תאמין". שירים נוספים ידועים מהאלבום היו "הקרב האחרון", "הולך ונעלם" ו"לא הספקתי לומר".

בהמשך אותה שנה גם שיתפה הלהקה פעולה עם הזמרת סיוון בשיר "מחכה לשמוע" מתוך אלבום הסולו שלה דף חדש.

במרץ 2009 שיתפה הלהקה פעולה עם הזמר רמי קלינשטיין במופע אקוסטי, שהוביל אלבום משותף של הלהקה וקלינשטיין בשם "סינרגיה אקוסטית עם רמי קלינשטיין" שיצא בספטמבר 2009. האלבום כלל את העיבודים האקוסטיים של אותו סיבוב הופעות.

בדצמבר 2010 שחררה הלהקה את הסינגל "חתום באש", לקראת אלבום האולפן החמישי של הלהקה הנושא את אותו השם. חודש מאוחר יותר, בינואר 2011, שחררה הלהקה את "הגשם הראשון", סינגל נוסף מתוך האלבום שיצא לחנויות בחודש פברואר של אותה שנה. ב-2012 חידשה הלהקה את השיר "פרי גנך", שכתב יוני רועה במקור לאביבה אבידן ואלי לוזון במסגרת פרויקט שני צדדים למטבע.

שיתופי פעולה נוספים של הלהקה אפשר לשמוע עם הראפר "הצל" בשיר "צל המוות" ועם סקאזי ו-Void בשיר "כמה טוב"[2].

ביוני 2015 אחרי הפסקה של כמה שנים חזרה הלהקה לבמה והוציאה שיר חדש בשם "מאושרת", לשיר יצאה גם גרסת פסנתר.

בשנת 2018 עזב הגיטריסט בנואה נחייסי את הלהקה והוחלף בגיא באר (לשעבר מלהקת היהודים).

בתחילת מרץ 2019 הודיעה הלהקה על הוצאת אלבום חדש, הסינגל הראשון "ימים טובים" נחשף בתוכנית "מדינה בדרך" בגלגלצ, הקליפ כלל קטעי וידאו של מעריצים מרחבי העולם שעושים ליפ דאב לצלילי השיר כאילו היו סרטונים שהעלו באינסטגרם.

אחריו יצאו במאי אותה שנה השירים "אל תדאגי לי ילדה" שכתב החייל גלעד שטוקלמן שנפל במלחמת לבנון השנייה ונכלל בפרויקט "שריונאים זוכרים", ו"לאן הגענו" עם קליפ שמכיל ציורי קומיקס ואת הלהקה כגיבורי על. בדצמבר אותה שנה יצא השיר "מה שנשאר".

ביוני 2021 שיתפה סינרגיה פעולה עם הזמרת סיוון בשיר "חזק/ה מכולם".

חודש לאחר מכן חזרה הלהקה לבמה ואירחה בהופעותיה את נגנית הצ׳לו קארין מרקוביץ, גדי אלטמן סולן ״בוטן מתוק בקרקס״, ים רפאלי, וסער טויטו.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אור ברנע, בתופים, במחולות, באתר ynet, 9 בדצמבר 2007
  2. ^ מערכת וואלה!, הליקון‏, בכורה: סקאזי ו-Void מארחים את סינרגיה, באתר וואלה!‏, 26 ביולי 2009