סופר שלומפר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סופר שלומפר
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מודן
הופעה ראשונה 1990
יוצרים אורי פינק
מידע
שם אמיתי לא ידוע
כינויים שלומפי
גזע יציר מעבדה חייזרית
מין זכר
נטייה טוב
כוחות כוח גופני עצום, יכולת תעופה, מהירות עצומה, יכולת לשרוד בחלל, חסינות לפגיעות
חבר בקבוצה סמא"ש - סופר גיבורים מאוחדים מארצות שונות
אזרחות ישראלי
דמויות קשורות
משפחה כוח המגן (אב מאמץ), בריין-סטורם (יוצרת)
חברים קולונל אמריקה, מאדאם ויקטואר
אויבים דארקלון

סופר שלומפר הוא קומיקס פארודי ישראלי על ז'אנר גיבורי העל שנוצר על ידי הקומיקסאי אורי פינק ב-1990. במרכז הקומיקס עומדת דמות בדיונית של גיבור-על בשם "סופר שלומפר". סופר שלומפר הוא סופר-גיבור נמוך קומה לבוש בפיג'מה, תחתונים עם לבבות וכובע גרב צה"לי שמנסה להציל את העולם מאיומים שונים מהחלל החיצון (בהם אויבו המושבע דארקלון) ולהפוך לחבר בקהילת הסופר-גיבורים הבינלאומית (ארגון הנקרא סמא"ש). עלילותיו של סופר שלומפר הם למעשה פרודיה על קומיקס גיבורי העל.

מדי פעם ניסה פינק לכלול סיפורים מתוחכמים למדי בסדרה אולם לרוב היו הסיפורים פשוטים ומבדחים. "משפטו של סופר שלומפר", לדוגמה, אשר היה ארוך בהרבה מהממוצע בסדרה זאת, עסק בפרדוקסים של מסע בזמן, כאשר סופר שלומפר גורם להעברתה של עיר מודרנית לעבר הרחוק ומגלה שצאצאיה כיום פותחים במסע לכיבוש העולם, זאת עד שהוא מונע את קיום האירוע. במספר סיפורים אחרים של סופר שלומפר מביע פינק עמדה נגד המלחמות וההרס המיותר שהן גורמות, ומראה כיצד הצדדים הלוחמים יכולים למצוא את המכנה המשותף ולהפסיק את הסכסוכים האלימים ביניהם. במספר לא קטן של סיפורים, פינק שובר את הקיר הרביעי וסופר שלומפר מודע לכך שהוא דמות קומיקס ואף מנהל אינטראקציה עם פינק ומערכת עיתון "כולנו", סיפורים אלה לרוב מבדחים והומוריסטיים.

עלילותיו של סופר שלומפר החלו לצאת לאור בראשית שנות ה-90 של המאה ה-20, והופיעו בעיתון הילדים כֻּלָּנוּ, מעריב לילדים, כמו גם ב-3 ספרים שונים בהוצאת מודן. סופר שלומפר ממשיך להופיע בעיתון הקומיקס של אורי פינק "עיתון זבנג" שם מופיע מדי פעם קומיקסים קצרים אודותיו, וכן מופיע לעיתים במעריב לילדים ובאותיות.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סופר שלומפר החל כניסוי של חייזרית ירוקה ממרכז החלל בשם "בריין-סטורם" ליצור את הנוטר הגלקטי, סופר-גיבור שיגן על היקום כולו. הניסוי משתבש והיא מחליטה לזרוק את שלומפי התינוק יחד עם פחי אשפה למערה סודית באזור ים המלח. כוח של חיל ההנדסה הקרבית של צה"ל, שנשלח לאזור לבצע ניסוי בחומר נפץ חדש, חושף את הכניסה למערה. אחד החיילים, יוסי שוורץ, מוצא את שלומפי ושומר עליו בזמן שהצבא דן בעתידו. כאשר צמרת הפיקוד הצבאית מגלה שלסופר שלומפר יש כוחות-על (חסינות, חוזק, יכולת תעופה) היא מחליטה לגייס אותו ולבצע בו ניסויים על מנת ללמוד איך קיבל את כוחותיו וליצור סופר-חיילים. שוורץ מציל אותו מגורל זה ומוסר אותו לאימוץ ל"כוח המגן", סופר-גיבור ישראלי שיצא לגמלאות. בפרידה משוורץ שלומפי לוקח את כובע הגרב הצבאי שלו אליו נקשר רגשית.

כעבור מספר שנים סופר שלומפר מחליט לפתוח בקריירה עצמאית של סופר-גיבור. אביו המאמץ קורא לו "סופר שלומפר" בעקבות התלבושת המצחיקה שאימץ שלומפי לעצמו: כובע הגרב שמסתיר את פניו, תלבושת ורודה ותחתונים עם לבבות עליהם. סופר שלומפר מקים בסיס סודי מתחת לבניין מגורים ("בית משותף") ויוצר קשר עם שני נערים צעירים הגרים שם. ארגון סמא"ש (סופר-גיבורים מאוחדים מארצות שונות) שם לב לעלילות הגבורה שלו ומחליט לגייס אותו לארגון כסופר-גיבור של ישראל. מאדאם ויקטואר, הסופר-גיבורה של צרפת, מבשרת לו אישית על ההזמנה והם מתאהבים. בעקבות ההזמנה (והנזק שגרם כאשר קפץ בשמחה) סופר-שלומפר עוזב את הבסיס הישן שלו. למרות מראהו המגוחך, חסר השרירים והיותו נמוך מאוד, סופר שלומפר נחשב לאחד הגיבורים החזקים והחכמים ביותר בסמא"ש, בין השאר מפני שאין לו דעות קדומות המבוססות על קומיקסי גיבורי-העל האמריקאים הטיפוסיים.

מספר שנים אחר כך, סופר שלומפר כמעט מת ביום הולדתו, וניצל על ידי בריין-סטורם ממרכז החלל. הם למדים שסופר שלומפר כמעט מת מאחר שבריין-סטורם ניסתה ליצור עוד נוטר גלקטי, אך הניסוי שוב נכשל: היא יצרה נבל-על מרושע ואלים שהשמיד את רוב המעבדה. סופר שלומפר והסופר-רשע נלחמים ובסוף הקרב סופר שלומפר מנצח ומקבל את הכוחות המלאים של הנוטר הגלקטי. הוא מחליט עתה לא להגן רק על ישראל וכדור הארץ, אלא גם על כל היקום. חלק מתפקידיו כוללים שליחויות דיפלומטיות לכוכבים שונים ומשונים ברחבי היקום, אותם הוא מציל, חוקר או מונע מלחמה בהם. אויבו המושבע הוא דארקלון, אותו סופר שלומפר עוצר פעם אחר פעם. לפי הסיפור "שובו של סופר שלומפר", דארקלון הוא התהוות של האנרגיה שנותרה מרשע-העל לאחר שסופר שלומפר ניצח אותו (בפעם השנייה) באותו הסיפור.

ספרים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "סופר שלומפר", הוצאת מודן, 1991
  • "סופר שלומפר מכה שנית", הוצאת מודן, 1993
  • "קוסמיקס" - כולל מספר רב של סיפורי סופר שלומפר שפורסמו ב"כולנו", הוצאת מודן
  • "שובו של סופר שלומפר", הוצאת מודן, 2012