נמייה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןנמייה
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: יונקים
סדרה: טורפים
תת־סדרה: דמויי חתול
משפחה: נמייתיים
סוג: נמייה
שם מדעי
Herpestes
יליגר, 1811
תחום תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
נמיה בואדי לוטם, חיפה
נמייה הודית חומה

נְמייה (שם מדעי: Herpestes; על פי מספר חוקרים השם הוא: Urva) הוא סוג של יונק בסדרת הטורפים, הנמנה עם משפחת הנמייתיים, וכולל 10 מינים. הסוג נפוץ באפריקה, באסיה ובדרום אירופה, והופץ כמין פולש על ידי האדם.

תיאור פיזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

גופה של הנמייה נמוך ומאורך ובעל צורה גלילית. זנבה ארוך, ראשה מחודד ורגליה קצרות.

מזונה של הנמייה מגוון: היא טורפת מגוון רחב של בעלי חיים קטנים, בהם יונקים, זוחלים, עופות, דגים וחרקים, וכן אוכלת פירות וירקות. כל חושי הנמייה מפותחים, אך בעיקר חוש השמיעה וחוש הריח. הנמייה היא בעל חיים חברתי החי במשפחות פוליגמיות המונות זכר אחד, עם אחת עד שלוש נקבות בוגרות, וגוריהם. הנמייה מגלה חסינות מסוימת לארס של כמה נחשים ארסיים, איתם היא מתמודדת בהצלחה בעיקר עקב זריזותה. גודלה של הנמייה הבוגרת הוא כ-65 ס"מ, אורך זנבה כ-45 ס"מ, וגובהה כ-20 ס"מ.

רבייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההזדווגות מתרחשת בתחילת האביב. הזכר מחזר אחר הנקבה. בדרך כלל המלטה אחת בשנה, אך אם הנקבה מאבדת את גוריה היא עשויה להמליט פעם נוספת באותה שנה. ההמלטה מתרחשת בחודשים אפריל-מאי. הגורים נולדים עיוורים, אוזניהם אטומות וגופם מכוסה פרווה צהבהבה דלילה. הפרווה מתחלפת לאחר מספר ימים. העיניים מקבלות צבע אפור אופייני כאשר הגורים בני גיל שלושה שבועות, ובני פחות מחודש ימים מתחילים הצעירים להגיב לקולות. בגיל חודשיים וחצי מתחילים הגורים להתלוות אל הוריהם ולחקותם. בגיל שנה הם מגיעים לגודל של בוגר ולבגרות מינית.

מינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המין נמייה ארוכת-אף הועבר לסוג היחידי xenogale.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]