ניסים מור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ניסים מור
לידה 1958 (בן 66 בערך)
קריית גת, ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות משטרת ישראל
תקופת הפעילות 19812015 (כ־34 שנים)
דרגה ניצב ניצב
תפקידים בשירות
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ניסים מור (נולד ב-1958) הוא ניצב בדימוס במשטרת ישראל שכיהן כסגן המפכ"ל. הורשע בהטרדה מינית ובהפרת אמונים.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מור גדל בקריית גת בן למשפחה בת 11 נפשות. שירת בצה"ל בגדוד 601 של חיל ההנדסה הקרבית. ב-1981 החליט להתגייס למשטרת ישראל והצטרף ליחידת החבלה במרחב יפו. שימש מפקד בית הספר לחבלה, קצין חבלה מרחב ירקון, קצין חבלה מרחב נגב, ראש מדור הדרכה וקצין חבלה מחוז דרום. ב-1997 מונה לקצין אג"ם מרחב לכיש ובתפקידו הבא פיקד על תחנת המשטרה באשדוד. בשנת 2000 מונה למפקד מרחב אילת בדרגת ניצב משנה. שימש במשך שנתיים עוזרו של מפכ"ל המשטרה שלמה אהרונישקי. ב-2002 מונה למפקד מרחב לכיש. באוגוסט 2004 קודם לדרגת תת-ניצב ומונה לראש מטה המפכ"ל משה קראדי.

בתפקידו הבא שימש כסגנו של דודי כהן במחוז מרכז ועם מינויו של כהן למפכ"ל במאי 2007, החליף אותו כמפקד המחוז. במהלך כהונתו כמפקד המחוז בלטו אירועי חטיפת שוטרת מתחנת אשדוד על ידי עבריין נמלט, פרשות רציחותיהם של הילדה רוז פיזם, הילדה נועה גולדרינג ובני משפחת אושרנקו.

במאי 2010 מונה לראש אגף שיטור וביטחון, אגף המבצעים של המשטרה. שנה אחר כך הוחלט כי יקבל לפיקודו גם את אגף קהילה ומשטרה שיאוחד עם אגף המבצעים. במאי 2013 מונה לסגן המפכ"ל[1].

מור בוגר תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה, בוגר קורס פיקוד ומטה וקורס בכירים של המשטרה, נשוי ואב לארבעה.

עבירות מין במסגרת תפקידו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2015 נחקר במח"ש כחלק מפרשת הניצבים, בחשד שביצע עבירות מין תוך ניצול יחסי מרות ונשלח למעצר בית[2]. מפכ"ל המשטרה הודיע למור על כוונתו לפטרו, בכפוף לשימוע ולאישורו של השר לביטחון הפנים[3]. מור ויתר על השימוע.

ב-3 בנובמבר 2015 הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים לניסים מור על כוונה להעמידו לדין על שכסגן המפכ"ל במשטרה, וקודם לכן כמפקד מחוז מרכז, הוא חתר ליצירת קשרים אינטימיים בעלי אופי מיני עם שש שוטרות צעירות ממנו, לרוב בדרגות נמוכות, בתפקידים זוטרים ובחלק מהמקרים בפער גילאים משמעותי ממנו[4]. בספטמבר 2016 הורשע מור, במסגרת הסדר טיעון, בהטרדה מינית ובהפרת אמונים[5] בשלוש פרשות בהן ניצל את רצונן של שוטרות בקרבתו, מתוך תקווה שהדבר יסייע בקידומן במשטרה, לניסיון ליצור אתן קשר אישי, במעשים של הטרדה מינית. באחת הפרשות הוא אף נישק שוטרת בניגוד לרצונה.

על מור נגזרו ארבעה חודשי מאסר על תנאי, 400 שעות עבודות שירות ופיצוי בסך 30 אלף ש"ח לשלוש המתלוננות[6]. פרקליטות המדינה הגישה ערעור על גזר הדין וביקשה שירצה שישה חודשי עבודות שירות[7]. הערעור נדחה בדעת רוב על ידי בית המשפט המחוזי, אולם בקשת רשות ערעור של המדינה בפני בית המשפט העליון נתקבלה ועונשו של מור הוחמר לארבעה חודשי עבודות שירות[8].

ביולי 2019 פסק בית משפט השלום בבאר שבע שמור ישלם פיצוי של 350,000 ש"ח לשוטרת שהטריד[9].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]