נינג'אטו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נינג'אטו ישרה בסגנון הוליוודי

הנינג'אטוֹ (יפנית: 忍者; ידועה גם כנינג'ה קֶן או שינוֹבי גאטאנָה) הוא שמה הפופולרי של חרב בדיונית המיוחסת לנינג'ות בתרבות הפופולרית. הנינג'אטו מוצגת לרוב כחרב ישרה בעלת להב עם שפה אחת ושמורה מרובעת, אך אין שום ראיות היסטוריות לשימוש בחרב בעלת מאפיינים אלו ביפן הפאודלית על ידי שום קבוצת לוחמים. חרבות אחרות בעלות מאפיינים לא סטנדרטים במטרה להטעות אכן התקיימו ביפן הפאודלית. ניתן ליחס את הפופולריות שלה לארגוני הנין-ג'וטסו, ולסוקה מאסאקי האצומי.

לפי מאסאקי האצומי, הסוֹקֶה (ראש ארגון או שיטה) של ארגון בוג'ינקאן, חרבות אלו השתנו בצורה ובגודל. לרוב הן היו קצרות בהרבה מהקטאנה הקלאסית שבה השתמשו הסמוראים של יפן הפאודלית. הנינג'אטו היא חרב ישרה, אך רק ביחס לרוב חרבות התקופה, שהיו מעוקלות הרבה יותר, ולחרב הנינג'אטו עדיין יש עיקול מסוים. בנוסף, לפני תקופת מייג'י היו תקנות מחמירות בנוגע לצורת הניצב של החרב. לפי תקנות אלו, אסור היה לצובה (מגן היד בניצב) של חרב להיות בעל צורה מרובעת. אף על פי שהנינג'ות פעלו לרוב מחוץ למסגרת החוק, אין סיבה להאמין שהם השתמשו בצובה מרובעת מכיוון שמעשה זה ימשוך אליהם תשומת לב ויחשוף את זהותם.

ארגון בוג'ין קאן מכיל כרגע רק בית ספר אחד שעדיין מתאמן בנינג'אטו, הנקרא טוֹגָקוּרֶה ריוּ. החרב בה הם משתמשים היא הפופולרית ביותר, חרב באורך ואקיזאשי המותאמת בתוך קוֹשירֶה (מידות) של קטאנה.

אף כי החרב הישרה ובעלת הניצב המרובע לא הייתה בשימוש הנינג'ות ביפן הפאודלית, היא זכתה לפופולריות עצומה בהוליווד ומוצגת בסרטי הקולנוע כחרב העיקרית שבה משתמשים הנינג'ות. ברוב הגרסאות של צבי הנינג'ה, הצב לאונרדו חמוש בזוג חרבות נינג'אטו ישרות, ורק במיעוטן בחרבות קטאנה מעוקלות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נינג'אטו בוויקישיתוף