ניו יורק סיטי (כדורגל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ניו יורק סיטי
New York City FC
מידע כללי
שם מלא New York City Football Club
מועדון כדורגל ניו יורק סיטי
תאריך ייסוד 2013
אצטדיון אצטדיון יאנקי
(תכולה: 56.936)
בעלים קבוצת סיטי פוטבול (80%)
ניו יורק יאנקיז (20%)
יו"ר ברד סימס
מאמן רוני דיילה
ליגה MLS
www.nycfc.com
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ

מועדון כדורגל ניו יורק סיטיאנגלית: New York City FC) היא קבוצת כדורגל מניו יורק, המשחקת בליגת ה-MLS מעונת 2014/15. הקבוצה נמצאת בבעלות משותפת של חברת האחזקות קבוצת סיטי פוטבול (שתחת בעלותה נמצאת גם מנצ'סטר סיטי) ושל קבוצת הבייסבול ניו יורק יאנקיז.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגת ה-MLS הודיעה על כוונתה להעניק זיכיון לקבוצה נוספת באזור ניו יורק - בנוסף לניו יורק רד בולס, המשחקת בניו ג'רזי - כבר ב-2010. הפנייה הראשונית נעשתה לבעלי ניו יורק מטס, שהתכוון להקים מחדש את קבוצת ניו יורק קוסמוס שעלתה לגדולה בשנות ה-70 של המאה ה-20. לאחר שבעלי המטס הפסיד כסף רב בהונאת הפונזי של ברנרד מיידוף, ננטש הרעיון.

דון גרבר, הקומישנר של הליגה, פנה לרעיון אותו טיפח עוד קודם - לשכנע מועדון כדורגל גדול מאירופה להשקיע בקבוצה בליגה. הרעיון נוסה עוד ב-2008 כשגרבר ניסה לשכנע את ברצלונה להשקיע בקבוצה שתקום במיאמי, ניסיון שלא צלח. סגן הנשיא של ברצלונה באותם ימים היה פראן סוריאנו.

כשסוריאנו התמנה ליושב ראש מנצ'סטר סיטי ב-2012, פנה אליו גרבר וחידש את הרעיון - הפעם בנושא הזיכיון בניו יורק. הפעם הצליח גרבר לשכנע את סוריאנו ופרנסי מנצ'סטר סיטי, ובמאי 2013 הוענק הזיכיון לקבוצה.

בתחילה התכוונה הקבוצה להקים לעצמה אצטדיון בפארק פלאשינג מדוז שבקווינס, אך נתקלה בהתנגדות של ניו יורק מטס שאצטדיונה נמצא בסמוך. לאור זאת הוחלט לבנות לקבוצה אצטדיון ברובע הברונקס, סמוך לאצטדיון יאנקי. האצטדיון צפוי להיות מוכן ב-2018, ועד אז נקבע אצטדיון יאנקי עצמו כמגרשה הביתי של הקבוצה.

ב-11 בדצמבר 2013 הודיעה הקבוצה כי ג'ייסון קרייס, מאמנה היוצא של ריאל סולט לייק, יהיה מאמנה בעונתה הראשונה בליגה. בנוסף, השחקן הראשון שחתם בקבוצה היה דויד וייה הספרדי.

ב-24 ביוני 2014 חתם במועדון השחקן פרנק לאמפרד. עשרה ימים לאחר מכן, עבר לאמפרד למנצ'סטר סיטי.

ב-11 בפברואר 2015 ערכה הקבוצה את משחקה הראשון בהיסטוריה בו גברה על סנט מירן מהליגה הסקוטית הראשונה בתוצאה 0–2 במשחק ידידות.

בשנת 2018 נחתם חוזה עם ג'ו סקאלי, שחקן נוער של המועדון והוא בן 15 בלבד. בשנת 2021 הוא הועבר לבורוסיה מנשנגלדבך תמורת 1.8 מיליון יורו.

המועדון סיים את עונת 2021 במקום הרביעי בכנס מזרח אך בסופו של דבר זכה בתואר הכנס הראשון שלו ובגביע ה-MLS הראשון.

תארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גביע ה-MLS (1)

  • 2021

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ניו יורק סיטי בוויקישיתוף