נוער חובב תנ"ך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמליל הארגון
סמליל הארגון

ארגון נוער חובב תנ"ך (נח"ת) הוא ארגון ארצי שמטרתו להפיץ את לימוד התנ"ך ולהוות מקום מפגש לבני נוער יהודים החשים קשר לתנ"ך ואוהבים ללמוד אותו.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארגון הוקם בסוכות התשמ"ב (1981)[1] על ידי זוכי חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי: דוד מוריה, נריה פנחס, אשר חפוטא ורונן מכלוף, שחברו לפרופ' חיים גבריהו מהחברה לחקר המקרא ודוד שמש ממשרד החינוך.

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברים בארגון נערים ונערות, בעיקר בגיל תיכון (אך גם מעט מבוגרים וצעירים יותר). ייחודו של הארגון הוא בכך שהוא מנוהל על ידי החברים בו, בני נוער בלבד, ורובם המוחלט של השיעורים והפעילויות בו מועברים על ידי החברים עצמם, ולא על ידי מבוגרים.

הארגון פועל במספר מחוזות (מוקדים): מחוז ירושלים (בירושלים), מחוז חיפה (בחיפה), מחוז מרכז (בפתח תקווה), מחוז גוש עציון (באלון שבות), מחוז צפון (בטבריה), מחוז שומרון (באריאל) ומחוז שרון (בפרדס חנה).

בין השנים תשס"דתשס"ח (20042008) פעל גם "מחוז רשת", באמצעותו הועברו שיעורי תנ"ך בחדרי שיחה באינטרנט תוך שימוש בתוכנות מסרים כגון icq, msn messenger. בנוסף, במהלך מגפת הקורונה ומלחמת חרבות ברזל, חלק מהשיעורים הועברו בזום.

פעילות הארגון מורכבת משיעורים שבועיים בכל אחד מהמחוזות. שיעורים אלו מועברים על ידי חברי הארגון או בוגריו. כמו כן, מארגן נח"ת פעילויות ארציות בחגים (סוכות, חנוכה, פסח, וכן במהלך החופש הגדול), ובשבתות (כ-4 שבתות בשנה, בנוסף לשבת מחוזית לכל אחד מהמחוזות).

בחופש הגדול מתקיים סמינריון בן יומיים בו מועברים שיעורים על ידי מרצים חיצוניים ובוגרי הארגון.

חלק מחבריו של הארגון משתתפים בהצלחה בחידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי. רבים מהזוכים בחידוני התנ"ך העולמי לנוער היו חברים בארגון, ורבים ממתמודדי החידון מצטרפים לארגון.

הארגון פתוח לבני-נוער מכל שכבות החברה היהודית, ואינו קשור למפלגה פוליטית או לזרם כלשהו. הקריטריון היחיד לקבלה לארגון הוא אהבת התנ"ך. בתקנון הארגון נכתב כי הארגון הוא א-פוליטי וא-דתי.

בעבר, הוציא הארגון עלון דו-חודשי בשם "מלא כף נחת" ולאחר מכן "כפית של נח"ת". כיום, המאמרים מועלים לאתר בעל אותו השם[2]. באתר ניתן למצוא מאמרים, מדורים קבועים, חידות על הפרשה, תאריכי יום ההולדת של חברי הארגון ואת כל הכפיות הקודמות.

מתוך הארגון צמח גם אתר הניווט בתנ"ך בו נכתבים מאמרים בתנ"ך בפורמט שימוש חופשי, בדומה לויקיפדיה, ומרוכזים קישורים למאמרים ומאגרי מידע בתנ"ך.[3] רבים ממאמרי האתר הוטמעו בפלטפורמת ויקיטקסט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נוער חובב תנ"ך בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]