נאנה ויזיטור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נאנה ויזיטור
Nana Visitor
לידה 26 ביולי 1957 (בת 66)
ניו יורק, ניו יורק, ארצות הברית
שם במה נאנה ויזיטור
שם לידה Nana Tucker עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1976
בן או בת זוג אלכסנדר סידיג (19972001) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס מגזין "Sci-Fi" לשחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרת טלוויזיה
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נאנה ויזיטוראנגלית: Nana Visitor; שמה המקורי: Nana Tucker) היא שחקנית אמריקאית המוכרת בעיקרת בזכות גילום תפקידה של מייג'ור קירה נריס בסדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", וכן ז'אן ריטר בסדרה "Wildfire".

ילדות ונעורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נאנה טאקר נולדה ב-26 ביולי 1957 בעיר ניו יורק[1], בת של ננט אריס, מורה לבלט, ורוברט טאקר, כוריאוגרף. היא אחיינית של השחקנית והרקדנית סיד צ'ריס[2].

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריירה מוקדמת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויזיטור החלה את קריירת המשחק שלה בשנת 1970 על בימת ברודוויי בהפקות כמו "My One and Only". הופעת הבכורה הקולנועית שלה (עדיין תחת השם "נאנה טאקר") הייתה בשנת 1977, בסרט האימה "The Sentinel". בשנת 1976 השתתפה בסיטקום "Ivan the Terrible", ובשנים 19781982 השתתפה באופרות-הסבון "Ryan's Hope", "The Doctors" ו-"One Life to Live".

בשנת 1984 היא הופיעה בתפקיד אורח בסדרה "האנטר". בשנת 1985 הופיעה בסדרה "מקגייוור" (בתפקיד לורה פארן בפרק "Hellfire", ובתפקיד קרול ורניי בפרק הכפול "DOA: MacGyver"). בשנת 1986 היא הופיעה בפרק של הסדרה "אביר על גלגלים".

בשנת 1987 הופיעה בתפקיד אלן דולאן, בפיילוט טלוויזיה כושל, המבוסס על חוברת הקומיקס "The Spirit" מאת וויל אייזנר, בכיכובם של סאם ג'יי ג'ונס (בתפקיד The Spirit) וגארי ולברג כאביה, ניצב המשטרה דולאן.

בשנת 1988 ויזיטור הופיעה בתפקיד אורח בסיטקום "Night Court", כחולת נפש בעלת אובססיה לסרטים. באותה השנה היא הופיעה בתפקיד אורח בסדרת הטלוויזיה "In the Heat of the Night" כבעלים של העיתון "Sparta". בשנת 1989 היא הופיעה כאורחת בעונה החמישית של סדרת הטלוויזיה "דוגי האוזר", כשרמיין, כוכבת רוק המנותחת על ידי ד"ר האוזר, וכן בתור חברתו הזוהרת של מיילס דרנטל בפרק "Success" מהעונה השנייה של "Thirtysomething".

בשנת 1990 ויזיטור השתתפה, ביחד עם סנדרה בולוק, בסיטקום "Working Girl", המבוסס על סרט באותו השם.

מסע בין כוכבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מימין לשמאל: רנה אוברז'ונואה, נאנה ויזיטור וארמין שימרמן - שחקני "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"

בשנים 19931999 ויזיטור הופיעה בסדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" כמייג'ור (מאוחר יותר קולונל; לבסוף - קומנדר) קירה נריס, בעבר - לוחמת חופש לשעבר המשתייכת לגזע הבאג'ורנים, שפעלה על מנת להביס את הקרדאסי - הכובשים הזרים של עולם הבית שלה; כיום - כפופה בניגוד לרצונה לקצין של צי הכוכבים, אשר הוזמן על ידי ממשלתה על מנת לנהל את תחנת החלל אשר נבנתה במהלך הכיבוש, ונותרה במסלול היקפי סביב כוכב הלכת באג'ור.

רנה אוברז'ונואה (מימין) ונאנה ויזיטור - שחקני "חלל עמוק 9" - בכנס חובבים של "מסע בין כוכבים" בלאס ווגאס, 2011

לאחר מסע בין כוכבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר ירידתה של הסדרה חלל עמוק 9, ויזיטור השתתפה בתפקיד אורח קבוע בסדרת הטלוויזיה "מלאך שחור", בדמות הנבל ד"ר אליזבת רנפרו, וכן כרוקסי הארט בהפקה הבימתית של המחזמר "שיקגו". לאחר מכן, ויזיטור לוהקה לתפקיד ז'אן ריטר בסדרה "Wildfire" שעלתה בערוץ "ABC Family" ב-20 ביוני 2005.

בשנת 2008 היא הופיעה כאמילי קובלסקי, חולת סרטן גוססת ב-"Faith", בפרק העונה הרביעית של "בטלסטאר גלקטיקה". לויזיטור היה תפקיד קטן כפמלה וורהיס, ברימייק משנת 2009 של סרט האימה "יום שישי ה-13". כמו כן, היא העניקה את קולה למספר הופעות בסיטקום "איש משפחה". בשנת 2011 היא לוהקה לתפקיד קטן בסרט האימה "The Resident", וכן בסדרה "Torchwood: Miracle Day", בשני פרקים. בשנת 2012 היא הופיעה כד"ר פאטי בארקר, פסיכותרפיסטית לכלבים, ב-"An Embarrassment of Bitches" - פרק מהעונה הרביעית של הסדרה "Castle" של רשת "ABC" האמריקאית[3]. בשנת 2015 שיחקה בדרמה הרומנטית "גאות של הלב" לצד האנטר פאריש.

חייה הפרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1996 ויזיטור הרתה מיחסיה עם אלכסנדר סידיק - חברה לצוות שחקני הסדרה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9". היריון זה שולב בעלילת הסדרה. שמו של בנם: דג'נגו אל טהיר אל סידיק. ויזיטור וסידיק התחתנו בסופו של דבר, אבל התגרשו בשנת 2001[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נאנה ויזיטור בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Nana Visitor. TV Guide. accessed September 7, 2011.
  2. ^ Nana Visitor biography at Film Reference
  3. ^ "An Embarrassment of Bitches". אורכב מ-המקור ב-2012-01-30. נבדק ב-2012-01-23.
  4. ^ "Nana's Bio". NanaVision.com. 2007. אורכב מ-המקור ב-2010-09-24. נבדק ב-28 בינואר 2011. {{cite web}}: (עזרה)