משלחת החקר האנטארקטית הלאומית של אוסטרליה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המונח "ANARE" מפנה לכאן. אם הכוונה למשמעות אחרת, ראו אנארי.
אוניית המחקר ואייט ארפ של אנארי יוצאת מנמל מלבורן
צוות תצפיתנים מטאורולוגים של אנארי, בתחנת המחקר של אנארי באי הרד

משלחת החקר האנטארקטית הלאומית של אוסטרליהאנגלית: Australian National Antarctic Research Expeditions; בראשי תיבות: ANARE - אנארי) הוא שמה של התוכנית האוסטרלית לחקר אנטארקטיקה. התוכנית מנוהלת על ידי המחלקה האנארקטית של האוסטרלית (Australian Antarctic Division) במשרד לאיכות הסביבה של ממשלת אוסטרליה[1].

השם "ANARE"[עריכת קוד מקור | עריכה]

אף שבאופן רשמי הפסיקו את השימוש בשם זה בראשית שנות האלפיים. עם זאת, משלחות חקר אוסטרליות לאנטארקטיקה ממשיכות להשתמש בשם, במטרה להזדהות עם ההיסטוריה הארוכה והמתמשכת של משלחות אוסטרליה לאנטארקטיקה: משלחות שהחלו עם משלחתו של דאגלס מוסון שעמד בראש משלחת אוסטרלאסיה לאנטארקטיקה בשנת 1911[1]. מחקר נוסף של אוסטרליה ליבשת האנטארקטית נערך במסגרת משלחת החקר הבריטית, אוסטרלית וניו זילנדית לאנטארקטיקה בשנים 19291931[1].

תוכנית משלחות המחקר הלאומי האנטארקטיות של אוסטרליה החלו בשנת 1947 עם משלחות לאי מקווארי ולאי הרד[1]. בשנת 1948 הוקמה המחלקה האנטארקטית של אוסטרליה לניהול תוכנית המשלחת[1].

סמל ANARE[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיד לאחר שהתמנה דוקטור פיליפ לו לתפקיד מנהל המחלקה האנטארקטית של אוסטרליה, בשנת 1949[1], ביקש מאשתו, נל, שהייתה אמנית, ליצור סמל עבור משלחות החקר. לו דרש כי הסמל יהיה עגול, במרכזו יהיה תרשים של יבשת אנטארקטיקה (כאשר הטריטוריה האנטארקטית האוסטרלית תהיה מודגשת). פיליפ לו דרש כי סביב הסמל יהיו תיאורים של בעלי חיים וצמחים באנטארקטיקה ובאיים שסביבה[2].

הסמל שנוצר היה מסובך מכדי להציגו על גבי כלי טיס, כלי רכב, או על דש בגד, ולכן הציע פיליפ לו סמל בצורת כלב ים נמרי[2].

הסמל העגול המשיך לשמש את ANARE עד שהוחלף לסמל אוסטרליה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]