משכנות רות דניאל

משכנות רות דניאל
מידע כללי
סוג בניין עריכת הנתון בוויקינתונים
כתובת שדרות ירושלים 47
מיקום תל אביב-יפו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
הקמה ובנייה
אדריכל אורי שטרית עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 32°03′03″N 34°45′33″E / 32.05083333°N 34.75916667°E / 32.05083333; 34.75916667
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משכנות רות דניאל הוא בניין בשדרות ירושלים בכיכר עיריית יפו, הניצב בצומת בו הן נפגשות עם דרך בן צבי. המבנה משמש כאחד המוסדות של היהדות הרפורמית בישראל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משכנות רות דניאל הוקמו בשיתוף פעולה של משפחת דניאל, המרכז ליהדות מתקדמת "בית דניאל" בתל אביב, קרן תל אביב לפיתוח ואיגוד אכסניות הנוער. הוא מופעל על ידי "בית דניאל" ומשמש כמרכז קהילתי המתמקד בתרבות ובחינוך לפלורליזם דתי, לדמוקרטיה ולסובלנות. המרכז מקיים קורסים בתחומים מגוונים ואירועים שונים, ובהם הופעות מוזיקה, ערבי יצירה קהילתיים וקבלת שבת מדי יום שישי. במקום פועל מרכז סיורים בתל אביב וביפו, המציע סיורי היכרות עם העיר וסיורי עומק ברוח היהדות הפלורליסטית. בבית מתארחים אלפי בני נוער, בעיקר מהתפוצות, חניכי תוכניות תגלית ומסע ורבים מהם משתתפים בתוכניות חינוך וזהות יהודית שמקיים המרכז.

המרכז פועל בבנין ייחודי הפונה אל רחבה ואל "המזרקה" ההיסטורית בצומת שדרות ירושלים ודרך בן צבי. וכך נכתב אודות התפיסה האדריכלית של הבניין:

"הארכיטקטורה של המבנה שואבת את השראתה מן השפה האדריכלית של יפו העתיקה תוך שהיא מעניקה לה עיבוד עדכני. בדרך זו המבנה נותן ביטוי הולם לכוונותיה הרוחניות של התנועה ליהדות מתקדמת בישראל שעיקרן הוקרה וכבוד של מסורת העבר תוך שילובה במסגרת החיים בת זמננו."[1]

מגג המבנה נשקף נוף פנורמי של תל אביב ויפו. בשלוש קומותיו העליונות פועל בית הארחה ובו 63 חדרי אירוח, 6 כיתות לימוד, חדר אוכל וקפיטריה.

משנת 1952 ועד הקמת הלונה פארק תל אביב, על השטח בו הוקם הבניין היה משכנו של הלונה פארק הראשון של העיר תל אביב-יפו, "לונה פארק יפו".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]