מרדכי גרנביץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרדכי גרנביץ'
לידה 7 בדצמבר 1982 (בן 41)
פתח תקווה, מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים ישיבת ירושלים לצעירים עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרדכי גרנביץ' (נולד ב-7 בדצמבר 1982) הוא מוזיקאי וזמר-יוצר ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד וגדל בפתח תקווה, הבכור משלושה ילדים. בבית הספר היסודי ובתקופת לימודיו בישיבה לצעירים של מרכז הרב החל לכתוב ולהלחין. בשנת תשס"ז הוציא את אלבום הסקיצות 'איה' יחד עם הראל טל שבו 15 רצועות. האלבום הוקלט ללא עיבודים והפקה מוזיקלית, ולא יצא לאור באופן מסודר. מאוחר יותר הפיק עבורו הזמר אברהם טל שניים משיריו, אך הם לא יצאו לאור באופן רשמי. עם זאת ניתן למצוא אותם ברשת.

בשנת תשע"ו הוציא באמצעות פרויקט הדסטארט את הדיסק "כל החומות" יחד עם המפיק המוזיקלי דוד ליפשיץ[1] ובהשתתפות הנגנים עמית יצחק, שרון פטרובר, גדי פוגאטש. באלבום מתארח ביני לנדאו בביצוע לשיר ידיד נפש.

גרנביץ' מופיע במקומות מגוונים, מישיבות ואולפנות - ועד לפאבים ומועדונים תל אביביים. בסוכות 2016 הופיע בפסטיבל "קולות רבים" בנמל תל אביב, בהפקה בה לקחו חלק אמנים רבים, דתיים ושאינם דתיים, כחלק מאג'נדה של יצירת מרחב תרבות ושיח יהודי - ישראלי.

כותב טור שבועי בעלון השבת שבתון.

לאחר נישואיו לאילנה לבית זרביב התגורר בגוש קטיף. לאחר ההתנתקות עברו יחד עם הראל טל ומשפחות נוספות ליבנאל שבגליל התחתון. כעבור ארבע שנים התמקמו בקריית ארבע, וגרנביץ' ניהל את תלמוד התורה "אור יאיר" בסוסיא. גרנביץ' עוסק בתורת ברסלב. ומעביר הרצאות במקומות שונים במשנת רבי נחמן על פי זווית הראייה שלו. משנת תשע"ה התגורר בהרצליה פיתוח וכיום מתגורר ברעננה, לזוג שבעה ילדים.

ביוני 2019 הוציא לאור באמצעות גיוס המונים בהדסטארט את "ספר האהבה והשיגעון" בהוצאת 'דברי שיר' ובו סיפורים אישיים שירים וטורי דעה. פרויקט הגיוס לספר זכה לשיתופים רבים של אנשים מגוונים שונים, מחרדים ממאה שערים ועד יוצאים בשאלה מפורסמים, דרך דתיים וחילוניים. בערב ההשקה של הספר שהתקיים ברוח זאת של חיבור, התארח המוזיקאי איל כהן.

במאי 2023 הוציא את ספרו השני: "יחיד" (דני ספרים) העוסק בהיבטים הסטוריים ורעיוניים במשנת רבי נחמן מברסלב. הספר נכתב על פני כמה שנים והוא מקבץ בתוכו עיונים בתורת רבי נחמן, כמו גם קטעים ארכיוניים ומידע פנימי רב העוסק בליבת החוויה הברסלבית דרך סיפורים ומסורות. הספר זכה לעידוד והמלצות חמות הן מעולם המחקר והן מתוך העולם הברסלבי עצמו. עם צאתו לאור פורסמו בדף הפייסבוק של גרנביץ' תגובות שונות לספר, מזוויות מגוונות, מפרופסור צבי מרק, דרך הרב אלחנן ניר, ועד הרב שמעון שפירא מזקני חסידי ברסלב במאה שערים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מרדכי גרנביץ' בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]