מצעד הפזמונים העברי השנתי (ה'תש"ס–ה'תשס"ט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מצעד הפזמונים העברי השנתי

ה'תשכ"ג–ה'תשכ"טה'תש"ל–ה'תשל"טה'תש"ם–ה'תשמ"ט
ה'תש"ן–ה'תשנ"טה'תש"ס–ה'תשס"טה'תש"ע–ה'תשע"ט
ה'תש"ף ואילך


ערך זה עוסק במצעדי הפזמונים העבריים השנתיים שנערכו בין שנת ה'תש"ס ל-ה'תשס"ט.

רשימת המצעדים השנתיים בשנים ה'תש"ס–ה'תשס"ט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה'תש"ס-2000[עריכת קוד מקור | עריכה]

במצעדים שנערכו בצל הידיעות על חידוש האינתיפאדה, זכה ברשת ג' של קול ישראל שירם של שלומי שבת וליאור נרקיס "לכל אחד יש" בתואר "שיר השנה", בעוד שבגלי צה"ל זכה שלומי שבן בשירו "אריק" אשר במצעד השנתי של רשת ג' נמצא רק במקום ה-12. הבדלים אלה הצביעו לדעת פרשנים שונים על ההבדלים המנטליים-סוציאליים בין מדרגי ועורכי שני המצעדים: גל"ץ כתחנה "אליטיסטית-תל אביבית" מול רשת ג' "העממית-פריפריאלית". דנה ברגר נבחרה לזמרת השנה של רשת ג' בעקבות צאת אלבומה "עד הקצה", וגברה על זהבה בן, שרית חדד, יהודית רביץ ואלבומה "געגוע", ועל נורית גלרון עם האלבום "להתראות מתוק". שלמה ארצי הוציא את אלבומו "אהבתיהם" אשר רובו חידושים לשירים קודמים שלו, וזכה בתואר זמר השנה של הרשת כאשר הוא גבר על חמי רודנר ואלבומו "גאולה", יזהר אשדות עם "זמן קסם" ואסף אמדורסקי עם "מנועים שקטים". הדג נחש הוציאו את אלבומם הראשון, "המכונה של הגרוב", ושב"ק ס חזרו עם "כנען 2000" אך טיפקס נבחרה ללהקת השנה. בתגלית השנה זכה אורי בנאי, שגבר על שלומי שבן, תמר גלעדי ולהקת לולה. בשנה זו חיים צינוביץ' התחזה ל"שרוף" ועורר סערה תקשורתית, אך זכה באהדת הקהל.

הדירוג של רשת ג' לשנה זו:

הדירוג של גלי צה"ל לשנה זו:

ה'תשס"א-2001[עריכת קוד מקור | עריכה]

"יושבים בבית קפה" של להקת טיפקס נבחר כשיר השנה של גלי צה"ל. שיר השנה ברשת ג' של קול ישראל היה "יאללה לך הביתה מוטי" בביצוע שרית חדד. חדד זכתה בתואר זמרת השנה של רשת ג'. להקת השנה של הרשת היא טיפקס, שגברה על אתניקס באלבומה "בדרך שלך", מוניקה סקס עם האלבום "יחסים פתוחים" וכנסיית השכל באלבומה "רוץ ילד". בשנה זו הוציא אייל גולן את האלבום "צליל מיתר", יהודה פוליקר את "איך קוראים לאהבה שלי", אביב גפן את "יומן מסע", ודוד ד'אור את "בנשמה" אך על כולם העפיל ארקדי דוכין שזכה בתואר זמר השנה של רשת ג' עם אלבומו "להרגיש". תגלית השנה הוא טל שגב שגבר על שי עמר ועל סאבלימינל והצל. דירוג רשת ג' לשנה זו:

ה'תשס"ב-2002[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרית חדד שייצגה את ישראל באירוויזיון באותה השנה, זכתה בתואר זמרת השנה בגלי צה"ל וברשת ג´ בפעם השנייה ברציפות. שלמה ארצי זכה בתואר זמר השנה של רשת ג' בעקבות אלבומו "צמאון". זוהי זכייתו העשירית של ארצי בתואר זה לאחר פעילות מוזיקלית שנפרשה על פני ארבעה עשורים. בגלי צה"ל זכה בתואר זמר השנה מוקי, בעוד שברשת ג' זכה בתואר תגלית השנה. בתואר להקת השנה זכתה אתניקס, שהייתה למעשה הלהקה היחידה ששירים שלה נכנסו למצעד השנתי. בתואר שיר השנה בשני המצעדים זכה "דרכנו" שכתב יענקל'ה רוטבליט והלחין יזהר אשדות בביצוען של שרית וינו-אלעד וחני פירסטנברג. את השיר ביצע במקור דני בסן, וזוהי הפעם הראשונה שגרסת חידוש של שיר זוכה בתואר זה. זהו גם השיר השלישי שהלחין אשדות שהגיע למעמד של שיר השנה (קדמו לו "לראות אותה היום" ו"מצטער").

המצעד השנתי של רשת ג':

ה'תשס"ג-2003[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרויקט של עידן רייכל זכה ב"שיר השנה" ("אם תלך"), להקת השנה ותגלית השנה ברשת ג' ובגלגלצ. דנה ברגר זכתה בתואר "זמרת השנה" בשני המצעדים. יהודה פוליקר זכה ב"זמר השנה" ברשת ג' בעקבות הוצאת אוסף כפול משיריו, בעוד שלום חנוך זכה בתואר בגלגלצ לאחר צאת אלבומו אור ישראלי. באותה השנה פורצת לטלוויזיה התוכנית כוכב נולד אשר תתן את אותותיה במצעדים הבאים.

המצעד השנתי של רשת ג':

המצעד השנתי של גלגלצ:

ה'תשס"ד-2004[עריכת קוד מקור | עריכה]

סנוניות ראשונות מתוך התוכנית כוכב נולד יוצאות לדרך – שי גבסו הוכתר ל"תגלית השנה" בעקבות אלבום הבכורה, ושירו "יום ועוד יומיים" נבחר ל"שיר השנה" במצעדים של גלגלצ ושל רשת ג'. בגלגלצ זכה גבסו גם בתואר "זמר השנה". נינט טייב, הזוכה הראשונה של התוכנית, מתברגת גבוה במצעד עם הביצוע לשיר "ים של דמעות" אשר העניק לה את הניצחון בתוכנית. ברשת ג' זכה אהוד בנאי בתואר זמר השנה. מאיה בוסקילה זכתה בתואר "זמרת השנה" בשני המצעדים, והדג נחש בתואר "להקת השנה".

המצעד השנתי של רשת ג':

המצעד השנתי של גלגלצ:

ה'תשס"ה-2005[עריכת קוד מקור | עריכה]

מירי מסיקה קטפה את כל שלושת התארים וזכתה בתואר "זמרת השנה", "פריצת השנה" ו"שיר השנה" ("לשם") בגלגלצ. ברשת ג' זכתה מסיקה בתואר "תגלית השנה". שירי מימון זכתה ב"שיר השנה" ("השקט שנשאר") וב"זמרת השנה" במצעד של רשת ג' לאחר הופעתה באירוויזיון וצאת אלבום הבכורה שלה. עברי לידר זכה ב"זמר השנה" והפרויקט של עידן רייכל בתואר "להקת השנה" בשני המצעדים.

המצעד השנתי של רשת ג':

המצעד השנתי של גלגלצ:

ה'תשס"ו-2006[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרן פלס זכתה בתואר "זמרת השנה" ו"תגלית השנה" בגלגלצ וברשת ג'. הראל סקעת ושירו "ואת", שכתבה והלחינה פלס, זכו בתואר "זמר השנה" ו"שיר השנה" בשני המצעדים. בגלגלצ הייתה זו השנה השנייה ברציפות ששיר שכתבה פלס זכה בתואר "שיר השנה". הדורבנים זכו בתואר "להקת השנה" בגלגלצ, ובית הבובות זכו בתואר ברשת ג'.

המצעד השנתי של רשת ג':

המצעד השנתי של גלגלצ:

ה'תשס"ז-2007[עריכת קוד מקור | עריכה]

מירי מסיקה זכתה בתואר "זמרת השנה", אריק ברמן זכה בתואר "זמר השנה" ו"תגלית השנה" ולהקת סינרגיה זכתה בתואר "הרכב השנה" בשני המצעדים של גלגלצ ורשת ג'. השיר "תראי זה אני" של להקת סינרגיה זכה בתואר "שיר השנה" בגלגלצ. "עכשיו אתה חוזר בחזרה" של מירי מסיקה, אותו כתב והלחין ברמן, זכה בתואר "שיר השנה" ברשת ג'.

המצעד השנתי של רשת ג':

המצעד השנתי של גלגלצ:

ה'תשס"ח-2008[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלמה זהר זכתה בתואר "תגלית השנה" במצעדים של גלגלצ ושל רשת ג'. עלמה זהר זכתה בגלגלצ גם בתואר "זמרת השנה", בעוד שברשת ג' זכתה בתואר זה קרן פלס. בתואר "זמר השנה" זכה בגלגלצ הזמר קובי אפללו וברשת ג' הזמר אייל גולן. בתואר "הרכב השנה" זכו בשני המצעדים רן דנקר ועילי בוטנר. השיר "דבש", בביצועם של ארי גורלי ורעות יהודאי, אשר נכתב על ידי טל רביב והולחן על ידי גורלי עצמו, זכה בתואר "שיר השנה" בגלגלצ. בתואר המקביל ברשת ג' זכה השיר "הוזה אותך מולי" בביצוע אייל גולן, שנכתב על ידי יוסי בן-דוד ללחן של קיריקי פפדפולו.

המצעד השנתי של רשת ג':

המצעד השנתי של גלגלצ:

ה'תשס"ט-2009[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביתר בנאי זכה בתואר "זמר השנה" במצעדים של גלגלצ ושל רשת ג'. רונה קינן זכתה בתואר "זמרת השנה" בגלגלצ אף על פי שלא הכניסה ולו שיר אחד למצעד של התחנה, בעוד שרית חדד זכתה במצעד רשת ג'. בשני המצעדים זכו ב"הרכב השנה" הפרויקט של עידן רייכל וב"תגלית השנה" דור דניאל. בגלגלצ זכה בתואר "שיר השנה" שירו של אביתר בנאי "עד מחר". ברשת ג' זכה בתואר שיר השנה שירו של אייל גולן "זה אני", הייתה זו הפעם הראשונה מאז 1980 שזמר, זמרת או להקה זוכים פעמיים רצופות בתואר זה ברשת ג'.

המצעד השנתי של רשת ג':

המצעד השנתי של גלגלצ:

נתונים סטטיסטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמנים בעלי המספר הרב ביותר של שירים במצעד הפזמונים העברי השנתי של רשת ג'[עריכת קוד מקור | עריכה]

אייל גולן הצליח להביא את מספר הלהיטים הרב ביותר למצעד הפזמונים העברי השנתי של רשת ג' במהלך העשור (17 שירים)
אמן מספר השירים
שנכנסו למצעד
אייל גולן 17
שרית חדד 14
הפרויקט של עידן רייכל 13
שלמה ארצי 9
נינט טייב 8
עברי לידר 8

אמנים בעלי המספר הרב ביותר של שירים במצעד הפזמונים העברי השנתי של גלגלצ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרויקט של עידן רייכל הצליח להביא את מספר הלהיטים הרב ביותר למצעד הפזמונים העברי השנתי של גלגלצ במהלך העשור (16 שירים)
אמן מספר השירים
שנכנסו למצעד
הפרויקט של עידן רייכל 16
קרן פלס 9
נינט טייב 8
סאבלימינל 8
אייל גולן 7
מירי מסיקה 6
מוש בן ארי 6
אביתר בנאי 5
עברי לידר 5
אריק ברמן 5
הראל סקעת 5
הראל מויאל 4
אביב גפן 4
הדג נחש 4
שירי מימון 4
שרית חדד 4