מלחמת עולם שלישית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לוחמה גרעינית הוא נושא נפוץ בתרחישים של מלחמת עולם שלישית, ההשערה היא כי סכסוך כזה יביא לשואה גרעינית ולהכחדת המין האנושי.
שעון יום הדין כפי שהיה בעת שעוצב בשנת 1947 - שבע דקות לחצות. כשהוצג לראשונה ה"קטסטרופה הגלובלית" שהיה אמור לייצג הייתה פריצתה של מלחמה גרעינית.

מלחמת עולם שלישית הוא מונח המתאר מלחמת עולם עתידית היפותטית, בסדר גודל של מלחמת העולם הראשונה או השנייה או אף גדולה מהן. ישנן התייחסויות רבות לאפשרות התרחשותה של מלחמה כזאת. אחת ההתבטאויות המפורסמות אודות מלחמה כזאת הייתה של אלברט איינשטיין, אשר אמר: ”איני יודע באיזה נשק נשתמש במלחמת העולם השלישית, אך ברביעית נשתמש במקלות ואבנים”.[1] אמירה זו באה להביע את דעתו כי מלחמת עולם שלישית תביא להרס הציוויליזציה. כנגד דעה זו באו מאמרים של מומחים שהשתתפו בפועל בתוכנית הגרעין של ארצות הברית וטוענים כי ממדי ההשמדה במלחמה גרעינית כוללת יהיו איומים מעבר לכל ספק, אך יהיו רחוקים מרחק רב מהרס הציויליזציה.[2]

הפילוסוף הצרפתי זָ'אן בּוֹדְרִיאַר בספרו "רוח הטרור" טען כי המלחמה הקרה הייתה מלחמת העולם השלישית, והמלחמה בטרור היא מלחמת העולם הרביעית. אך טענות אלו אינן נפוצות בקרב החוקרים וגם לא בקרב הציבור.[3]

יש טוענים, כי מלחמת חרבות ברזל תביא גם למלחמה בין ארצות הברית לאיראן שתוביל למלחמת עולם שלישית.

בתרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלחמת עולם שלישית משמשת בסיס לסרטים וספרים העוסקים בעתיד שבו תתרחש מלחמה בסדר גודל שהאנושות עוד לא ידעה. בין הספרים המתארים מלחמת עולם שלישית: "סערה אדומה עולה" של טום קלנסי.

בין הספרים המתארים עתיד לאחר מלחמה הרסנית ניתן למצוא את "המנון לליבוביץ" של וולטר מ. מילר, "הדוור" של דייוויד ברין (שגם עובד לקולנוע) ועוד. "100" היא בין הסדרות המתארות עתיד לאחר מלחמת עולם שלישית שהייתה מלחמה גרעינית שהביאה להרס כמעט כל החיים בכדור הארץ.

מלחמת העולם השלישית הייתה הנושא של הרבה משחקי וידאו ביניהם: "מטרו 2033", "Fallout", "Battlefield 3", "ארמה 3", "הומפרונט", "Call of Duty: Modern Warfare 3" ועוד.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מלחמת עולם שלישית בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Johnson, M. Alex (18 באפריל 2005). "The culture of Einstein". msnbc.com (באנגלית). ארכיון מ-8 בפברואר 2018. נבדק ב-27 בינואר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Kerson Kearney, "Nuclear Survivak Skills"
  3. ^ Charles Feldman and Stan Wilson, Ex-CIA director: U.S. faces 'World War IV', CNN, April 3, 2003