מכון בוטאנטאן

מכון בוטאנטאן
Instituto Butantã
סמליל המכון
סמליל המכון
סמליל המכון
מכון בוטאנטאן בסאו פאולו
מכון בוטאנטאן בסאו פאולו
מכון בוטאנטאן בסאו פאולו
מכון מחקר
תקופת הפעילות 23 בפברואר 1901 – הווה (123 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום
מיקום Avenida Vital Brasil, nº 1500 עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ברזילברזיל ברזיל
קואורדינטות 23°34′03″S 46°43′06″W / 23.5675667°S 46.7183411°W / -23.5675667; -46.7183411
www.butantan.gov.br
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מכון בוטאנטאןפורטוגזית: Instituto Butantã) הוא מכון מחקר ביורפואי בברזיל, הפועל בחסותו של משרד הבריאות של המדינה סאו פאולו. הוא ממוקם ליד הקמפוס של אוניברסיטת סאו פאולו, בעיר סאו פאולו.

המכון הוקם על ידי הרופא והחוקר הביו-רפואי, ויטאל ברזיל, ב-1901, בהתאם לחזונו של מכון פסטר הצרפתי. לדוגמה, במכון שולב מחקר תרופתי ורפואי, מה שאיפשר העברה מהירה יותר של תוצאות המחקרים לציבור, בצורה של תרופות, וכן מימון חלקי של ההוצאות במכון. הוא ידוע בעולם בשל מחקריו על חיות ארסיות, המחזיק באחד המאגרים הגדולים בעולם של נחשים - למעלה מ-50,000 פרטים. בנוסף, המכון מייצר בתמיכת המדינה תרכיבי חיסון עבור מחלות זיהומיות רבות, כמו כלבת, דלקת כבד, בוטוליזם, טטנוס, דיפתריה, שעלת ושחפת, וכן מייצר נוגדנים כנגד נשיכות של נחשים, לטאות, דבורים, עקרבים ועכבישים. ויטאל היה אחד מקבוצה של חוקרים שפיתחו את נוגדני הארס בתחילת המאה ה-20.

מכון בוטאנטאן, הממוקם בפארק רחב ידיים, הוא אחת מהאטרקציות העיקריות בעיר סאו פאולו. במכון ניתן למצוא מיצגי נחשים, מוזיאון היסטורי, מוזיאון ביולוגי, ומוזיאון מיקרוביולוגי.

מחקר ופיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכון בוטאנטאן עורך מחקר נרחב בתחום הביו-רפואה הבסיסית והמעשית, כולל בתחומי ביולוגיה מולקולרית, אימונולוגיה ואפידמיולוגיה. המכון מפעיל מסלול הדרכה מחקרי בשיתוף עם מכונים נוספים, בתחומי ביוטכנולוגיה ומחלות זיהומיות. מלבד מעבדות המחקר שלו, יחידות הייצור והספרייה המקצועית, המכון מפעיל בית חולים מקצועי, בית החולים ויטאל ברזיל, וכן מרכז הרביית חיות למטרות מחקר והפקת נסיובים. הוא מקבל תרומות של נחשים, פרוקי-רגליים וחיות אחרות שנתפסו על ידי הציבור הרחב או על ידי קבוצות.

במכון פועלות מעבדות מחקר בתחומים הבאים: פרוקי-רגליים, הרפטולוגיה, ביולוגיה של התא, אימונוגנטיקה (ענף באימונולוגיה החוקר את הקשר בין המבנה הגנטי למערכת החיסונית), אימונופתולוגיה, אימונולוגיה נגיפית, אימונוכימיה, גנטיקה, דרמטולוגיה, פתופסיכולוגיה, ביוכימיה וביופיזיקה, פרמקולוגיה, מיקרוביולוגיה, פרזיטולוגיה, ביולוגיה רפואית תאית, טוקסינולוגיה מעשית (ענף בטוקסיקולוגיה). בנוסף פועל במקום מרכז ביוטכנולוגי.

למכון בוטאנטאן קשרים הדוקים עם מכונים מדעיים אחרים, לדוגמה מכון פסטר שבפריז וכן קרן אוזוואלדו קרוז, בריו דה ז'ניירו.

קרן בוטאנטאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרן בוטאנטאן היא קרן ללא מטרות רווח שהוקמה בשנת 1984, שמטרתה לנהל באופן יעיל את תרומות הציבור והתמיכה הממשלתית למען הייצור של חומרים ביולוגיים חיסוניים. הקרן לעיתים משקיעה מחדש את הכסף לשם הקמת מתקני ייצור חדשים לחומרים חדשים. חלק מכספי הקרן מנוצלים למטרות מחקר ופעילויות תרבותיות, כמו גם לספק לעובדי המכון את צורכיהם הבסיסיים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מכון בוטאנטאן בוויקישיתוף