מירנדה סינגס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מירנדה סינגס
Miranda Sings
יוצרים קולין באלינג'ר עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות קולין באלינג'ר עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
תאריך לידה 21 בנובמבר 1986 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לידה סנטה ברברה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע זמר, יוטיובר, שחקן
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מירנדה סינגס (באנגלית: Miranda Sings, בתרגום חופשי: מירנדה שׁרה) היא דמות אינטרנטית שנוצרה בשנת 2008 על ידי הקומיקאית, שחקנית והיטיוברית האמריקאית קולין באלינגר. באלינגר מציגה את דמותה באופן קומי כאגואיסטית, מוזרה ושונה מנורמת החברה בערוץ היוטיוב שלה. בסרטונים אלו, הדמות האקסצנטרית, נרקיסיסטית אך חביבה שרה ורוקדת באופן גרוע, נותנת מדריכים כושלים, משתפת את הפעילויות היום-יומיות שלה, מדברת על אירועים אקטואליים בהם היא לרוב מביעה חוסר הבנה, משתפת פעולה עם יוטיוברים אחרים, מקריאה דוגמות של מכתבי שנאה שמופנים אליה ברשת בהם היא מגיבה עם אמירתה: "Haters Back Off!" שמשמעותו היא שונאים - להתרחק.

באלינגר יצרה את הדמות כסאטירה על זמרים גרועים אך שחצנים שמאמינים שפרסום הסרטונים שלהם ביוטיוב תוביל אותם לפריצת הדרך בעסקי השעשועים. במרץ 2016, ערוץ היוטיוב של סינגס הגיע לכ-900 מיליון צפיות וכ-6 מיליון רשומים. מירנדה דורגה במקום השביעי באישיויות היוטיוב "הכי פופולרית" על ידי Daily American והערוץ דורג במקום ה-38 של כל הזמנים על ידי NewMedaiRockStars. לדמות יש גם פעילות נוספת ברשת חברתית אחרת.

משנת 2009, בנוסף לסרטוני הרשת שלה, באלינגר הופיעה במופעים חיים בתור הדמות. הופעותיה כוללות את שירתה הגרועה לשירים ידועים, תנועות ריקוד גרועות גם כן בשילוב דיבור לקהל בהקשר סיפורה של הדמות ועברה.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטוני יוטיוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

משנת 2008, באלינגר (תחילה נשאה לג'ושואה אוונס בשנת 2015 אך התגרשה ממנו באוקטובר 2016 - לכן החזירה את שמה המקורי) פרסמה יותר מ-500 סרטונים בערוץ היוטיוב של מירנדה בהם היא מופיעה בתור הדמות. הדמות היא סאטירה של זמרים גרועים אך שחצנים שמאמינים שפרסום הסרטונים שלהם ביוטיוב תוביל אותם לפריצת הדרך בעסקי השעשועים למרות התגובות השליליות של "שונאים" אשר מגיבים על הסרטונים שלהם. למעשה זוהי סאטירה על אנשים חסרי כישרון בכל מקום. מירנדה היא לכאורה בחורה צעירה אשר לומדת בחינוך ביתי וגרה יחד עם אימה ודודה. היא נרקיסיסטית, ילדותית, ואובססיבית עם תהילת עסקי השעשועים.

בסרטוניה, הדמות מפרסמת קאברים לשירים פופולריים, למרות חוסר הכישרון שלה בשירה, לפעמים אף מפרסמת שירים שהיא כתבה בעצמה (אשר לרוב מופנים לשונאיה), או מפרסמת מדריכים כושלים לאיפור, ריקודים, מנסה מוצרים שונים ועוד.

לעיתים מפרסמת באלינגר סרטוני קאבר יחד עם הדמות, בה היא מדגישה את ההפך המוחלט בין הדמות לבינה - קולין שרה יפה ובדיוק לעומת מירנדה ששרה בזיוף, קולין אשר שרה למען הכיף לעומת מירנדה אשר שרה כדי שתוכל ליהנות מהתהילה, קולין אשר מודעת למראה החיצוני ומטפחת את עצמה לעומת מירנדה אשר תמיד מופיעה עם אודם מוגזם, שיער מקורזל ונוטה להפליץ, לחטט באף ולעשות דברים "מגעילים" דומים.

ההפכים בין שתיהן גורמות לאנשים מסוימים להאמין כי באלינגר עצמה היא בן אדם אחד, וסינגס היא בן אדם שני, ומאמינים כי מירנדה אינה דמות והיא בחורה אמיתית אשר לא יודעת לשיר ולא מודעת לעצמה. מירנדה בתור הדמות רואה את באלינגר כאדם אחר אך באלינגר מדברת לרוב על מירנדה בתור הדמות.

השקפת עולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

מירנדה היא נוצרייה אשר מאמינה כי אין להתלבש חשוף, ואין להתנשק או ליצור מגע עד לאירוסין והחתונה. באופן אירוני, היא מפרסמת מדריכים יחד עם בני זוגה (אשר באופן קומי היא משוכנעת כי הם באמת בני זוגה) כיצד להתנשק, להתמזמז ומפרסמת טיפים דומים. מירנדה אינה מודעת לחוסר כישורייה, ולכן חושבת שכל התגובות השליליות נובעות מקנאה כלפיה.

תוכנית הטלוויזיה "Haters Back Off"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-14 באוקטובר 2016 יצאה לאור תוכנית טלוויזיה של Netflix בה מככבת מירנדה סינגס. התוכנית מצולמת בוונקובר, קנדה. בתור אמא של מירנדה משחקת אנג'לה קינזי, בתור דודה ג'ים משחק סטיב ליטל ובתור חברה הטוב ביותר פטריק, משחק אריק סטוקלן. באלינגר ואחיה הגדול כריס באלינגר כתבו ביחד את התוכנית.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה פרויקט תוצאה מקור
2015 פרסי בחירת הנוער כוכב הרשת הנבחר: קומדיה זכייה
פרסי סטרימי פרס בחירת הקהל לבדרן השנה מועמדות
יוצר תוכן: קומדיה מועמדות
שחקנית זכייה
2016 פרס בחירת הקהל כוכב יוטיוב אהוב מועמדות
פרסי שורטי הקומיקאי הטוב ביותר ביוטיוב מועמדות
פרסי סטרימי פרס בחירת הקהל לתוכנית השנה מועמדות
יוצר תוכן: קומדיה מועמדות
2017 פרס בחירת הקהל כוכב יוטיוב אהוב מועמדות
2018 פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון יוצר יוטיוב מצחיק אהוב מועמדות
פרסי בחירת הנוער כוכב הרשת הנבחר: קומדיה מועמדות
פרסי סטרימי שיתוף פעולה Becoming A Contortionist! (עם סופי דוסי) מועמדות
2019 פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון כוכב חברתי אהוב מועמדות
2020 פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון הכוכבת החברתית האהובה מועמדות
2022 פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון הכוכבת החברתית האהובה מועמדות
2023 פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון יוצרת תוכן אהובה מועמדות [1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מירנדה סינגס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Katie Atkinson, Here Are the Winners of the 2023 Nickelodeon Kids’ Choice Awards: Complete List, Billboard, ‏2023-03-05 (באנגלית אמריקאית)