מיקרוסופט לומיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לוגו סדרת הטלפונים

מיקרוסופט לומיהאנגלית: Microsoft Lumia) היא סדרת טלפונים חכמים מבית מיקרוסופט (לשעבר - נוקיה), אשר נתמכי מערכת ההפעלה Windows Phone. הסדרה הושקה באוקטובר 2011.

בספטמבר שנת 2013 נרכש המותג מנוקיה על ידי חברת מיקרוסופט, ושם המותג שונה מ-Nokia Lumia ל-Microsoft Lumia.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המותג בבעלות נוקיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נוקיה השיקה את הטלפון הראשון בסדרת נוקיה לומיה באוקטובר 2011. הטלפונים הראשונים שהושקו היו Lumia 710 ו-Lumia 800. המכשירים זכו לחוות דעת שונות, שכן הם נחשבו למכשירים איכותיים מבחינת חומרה, אולם מערכת ההפעלה שלהם נחשבה לבעייתית. מערכת ההפעלה גרסת Windows Phone 7.5 הייתה בזמנה מערכת חדשה בעולם הסלולר, והיא הייתה שונה ממערכת ה-iOS ומערכת אנדרואיד שהציבור היה רגיל אליהן ומעט קשה להסתגלות, לפי דיווחי המשתמשים. חיסרון משמעותי, אשר אפיין את מערכת ה-Windows Phone באותה תקופה, היה מחסור ביישומונים (באפליקציות), מאחר שרוב היישומונים באותה תקופה נתמכו רק במערכות ההפעלה של iOS ושל אנדרואיד (מאז חל שינוי, וכיום מרבית האפליקציות נתמכות גם למערכת ההפעלה של הלומיה).

המותג בבעלות מיקרוסופט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2013 נקנה המותג על ידי מיקרוסופט. מיקרוסופט המשיכה מאז להוציא עוד ועוד מכשירי לומיה והיו אחראיים למרבית הצמיחה של המותג בעולם. מיקרוסופט, אשר פיתחה את מערכת ה-Windows למחשבים (אותה מערכת עליה מתבססים הטלפונים מסדרת לומיה), המשיכה בפיתוחי התוכנה למכשירי הלומיה במקביל למחשב ומערכת ה-Windows Phone מפותחת במקביל למערכת ה-Windows של המחשב.

מפרט כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכשירי הלומיה ממשיכים להתעדכן ולהשתפר כל הזמן, והמפרט הכללי קיים בכל המכשירים אשר יצאו לשוק נכון לאפריל 2016.

רוב המכשירים הם מכשירי דור שלישי בעלי מסך רגיש מסוג IPS. רזולוציית הטלפון בסדרה נעה בין 480X840 ל-1080X1920, תלוי בסוג הטלפון. רמת איכות המצלמה נעה בין 5 ל-41 פיקסלים. מערכת ההפעלה של המכשירים היא מערכת ה-Windows Phone. במרבית הטלפונים חסרות תכונות (פיצ'רים), כגון הגנה מאבק וממים, חיישן IR ורדיו FM.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיקרוסופט לומיה בוויקישיתוף