מיקיאגי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיקיאגי
לידה 24 באפריל 1968 (בן 56)
פתח תקווה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה מייקל הירשמן עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופגל חדשפופ רוק
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייקל (מיקי) הירשמן (נולד ב־24 באפריל 1968), הידוע בשם הבמה מיקיאגי, הוא זמר ומאפר ישראלי, המוכר בעיקר כסולנה של להקת נוער שוליים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הירשמן נולד וגדל בפתח תקווה. הוא התפרסם כ"מיקיאגי" כשהיה לסולן להקת "נוער שוליים", שפעלה מ־1986 עד 1991. לאחר התפרקות הלהקה הופיע בפסטיגל של שנת 1991 בשיר "רציתי להחליף" שדורג במקום הרביעי אך הגיע למקום הראשון במצעד התוכנית "להיט בראש" בערוץ הראשון וב-1992 ונכלל ב"תקליט ילדים", אלבום הסולו הראשון והיחיד שהוציא מיקיאגי ויצא ב-3 ביולי 1992. האלבום כלל גם את השירים "חרק במרק" ו"אני והצל שלי" שהושמעו גם הם ברדיו, אך האלבום לא זכה להצלחה מסחרית וביקורתית. לאחר מכן הופיע גם בפסטיגל 1992 עם השיר "זה פחד" שהגיע למקום החמישי. לאחר כישלון קריירת הסולו שלו פנה לתחום האיפור.

מראהו של מיקיאגי בתקופת נוער שוליים היה חריג ובלתי מובחן מבחינה מגדרית (מראה שאינו לחלוטין נשי או גברי). נטייתו המינית לא עלתה בתקשורת עד שיצא מהארון בריאיון לעיתון "העיר" במרץ 2006. מיקיאגי עצמו טען כי ”היית צריך להיות אידיוט בשביל לא להבין שאני גיי”.[1]

בשנת 2007 הלחין שיר שכתבה קרן פלס עבור אמיר פרישר גוטמן, בשם "יום אחרון". השיר נכלל באלבומו של פיי גוטמן "דבש בכוורות". באותה שנה השתתף באלבומו של אלון אולארצ'יק "רוק & רוך", בו שר יחד עם אולארצ'יק את "מתגעגע לזמר שלך".

ב-9 בספטמבר 2013 הוציא מיקיאגי סינגל ראשון מתוך אלבום שני, "לא כל אחד יכול". את הסינגל כתב שמוליק קלוסקי. הלחן והעיבודים של מיקיאגי. בעקבות הצלחתו הרבה של הסינגל, הוציא מיקיאגי ב-11 בנובמבר 2013 את הסינגל השני והקצבי, "נפשי" אותו כתב שמוליק קלוסקי, הלחן והעיבוד של מיקיאגי.

השתתף בעונה השישית של תוכנית המציאות "האח הגדול",[2] והודח עשירי, לאחר 88 ימי השתתפות בתוכנית. במהלך תקופה זו, סיפר על מחלת הסוכרת שהוא מתמודד איתה מאז גיל 13.

ב-6 בנובמבר 2014 מיקיאגי התחיל לשדר תוכנית רדיו ראשונה מסוגה לקהילה הגאה בישראל (קהילת להט"ב) בתחנת הרדיו האינטרנטית, תוכנית לילית על הכרויות, יחסי מין ורוחניות, וב-2 ביוני 2015, לאחר 7 חודשים כשדרן רדיו, מיקיאגי הגיש את תוכניתו האחרונה ברדיו האינטרנטי, לייק מיי רדיו ועזב את התחנה.

בפברואר 2018 שיתף פעולה לצד דודי לוי בשיר שאביב גפן כתב בשם "את לא לבד", שיר שבמקורו היה מכתב תגובה של גפן למעריצה.[3]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתגורר בשדה ורבורג.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיקיאגי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]