מחלקת התחבורה של ארצות הברית

מחלקת התחבורה של ארצות הברית
סמל מחלקת התחבורה
סמל מחלקת התחבורה
מטה מחלקת התחבורה בוושינגטון די. סי.
מטה מחלקת התחבורה בוושינגטון די. סי.
מידע כללי
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום שיפוט ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוכנות אם הממשלה הפדרלית של ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוכנות בת רשות התעופה הפדרלית (Federal Aviation Authority), מנהל הכבישים הפדרלי (Federal Highway Administration), והמנהל הלאומי לבטיחות התנועה בכבישים (National Highway Traffic Safety Administration).
תאריך הקמה 15 באוקטובר 1966
מזכיר המחלקה פיט בוטיג'ג' (מזכיר המחלקה)
מטה מרכזי וושינגטון די. סי. עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 58,622 עובדים
תקציב 79 מיליארד דולרים (2011)
Transportation.gov
קואורדינטות 38°52′33″N 77°00′10″W / 38.875811111111°N 77.00285°W / 38.875811111111; -77.00285
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מחלקת התחבורה של ארצות הבריתאנגלית: United States Department of Transportation, בקיצור: DOT) היא מחלקה בקבינט של הממשל הפדרלי של ארצות הברית המטפלת בנושאי תחבורה. היא נוסדה באמצעות חוק של הקונגרס ב-15 באוקטובר 1966, והחלה לפעול ב-1 באפריל 1967. בראש המחלקה עומד מזכיר התחבורה של ארצות הברית.

מטרתה של המחלקה היא "לשרת את ארצות הברית על ידי הבטחת מערכת תחבורה מהירה, בטוחה, יעילה, נגישה ונוחה שתתאים לצרכים הלאומיים החיוניים ותגביר את איכות החיים של תושבי ארצות הברית, היום ובעתיד".

במספר תחומים, כגון תעופה ומסילות רכבת, הממשלה הפדרלית שולטת באופן מוחלט כתוצאה מכוח הנתון לה לפי סעיף המסחר שבחוקה והיא שתלטה על כל רמות הבקרה ברמה המדינתית וברמה המקומית.

אולם, באופן מסורתי, הבנייה והתחזוקה של כבישים מהירים וכבישים בין-מדינתיים נמצאים באחריות הממשלות המקומיות. הממשלה הפדרלית הגדילה את פעילותה במדיניות התחבורה על ידי העלאת המסים הפדרליים ומתן מענקים לממשלות של מדינות עבור פרויקטים ייחודיים, אולם באופן טכני, האחריות היומיומית לפרויקטים הללו היא של המדינות. באופן זה, מנהל הכבישים המהירים הפדרלי ומנהל המעבר הפדרלי לא בונים ומתפעלים את הדרכים באופן ישיר; הם קיימים רק על מנת לתת מענקים למדינות ולהבטיח שהמענקים ינוצלו בצורה שתקדם את מדיניות התחבורה הלאומית. באופן טבעי, התלות ההולכת וגוברת של המדינות במענקים הפדרליים נתנה לממשלה הפדרלית כמות לא מבוטלת של שליטה עקיפה על מדיניות התחבורה של המדינות באמצעות סעיף המס וההוצאה שבחוקה.

מבנה המחלקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחלקות לשעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]