מזל שור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמל מזל שור
שור
בול ישראלי המוקדש למזל שור

מזל שור הוא אחד משנים עשר המזלות שבגלגל המזלות. באסטרולוגיה המערבית, "בן מזל שור" הוא מי שנולד בין 20 באפריל לבין 20 במאי (לערך). במסורת היהודית מתייחס מזל שור אל חודש אייר[1]. בלוח השנה במגילות קומראן משויך מזל שור לחודש ניסן. מושג זה מתייחס לרעיון שבתקופה הנתונה מיקום השמש באזור השמיים המוקצה למזל שור האסטרולוגי. כיום, אין חפיפה בין קונסטלציית השור לבין אזור השמיים של מזל שור בגלל נקיפת ציר כדור הארץ.

מזל שור במיתולוגיה היוונית

עמוד ראשי
ראו גם – שור (קבוצת כוכבים)#מיתולוגיה

במיתולוגיה היוונית מסופר שזאוס, שחשק באירופה, הפך את עצמו לשור כדי לפתות אותה. הוא הופיע כשור יפהפה בין עדרי הבקר של אביה בחופי פיניקיה, ולאחר שמתוך הפיתוי עלתה עליו, הוא חטף אותה לכרתים, שם הציג את עצמו לה בצורתו האמתית ושכב עמה. בדיוניסיקה מסופר שלאחר מכן, לצד קרסול העגלון הופיע זאוס השור בכוכבים, כפוף על ירכיו בעלותו על נתיבו: שקוע למחצה בים, מושיט את רגלו הימנית לאוריון, ובערב מחיש צעדיו בכיפת השמים וחולף על־פני העגלון העולה איתו בנתיבו.[2] קבוצת הכוכבים שור היתה הבסיס למזל השור.

מזל שור באסטרולוגיה

שיוך אסטרולוגי

מזל שור הוא אחד משלושת מזלות יסוד האדמה, יחד עם מזל בתולה ומזל גדי. הוא משתייך לקבוצת המזלות הקבועים, יחד עם מזל אריה, מזל עקרב ומזל דלי. הכוכב השליט של מזל שור הוא נוגה (ונוס).

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מזל שור בוויקישיתוף

הערות שוליים