מדליית האוויר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מדליית האוויר
Air Medal
פרטים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
סוג עיטור צבאי
המעניק הכוחות המזוינים של ארצות הברית
זכאות אזרחים או חיילי הכוחות המזוינים של ארצות הברית
סטטוס פעיל
נוסד 11 במאי 1942
היררכיה
עיטור גבוה יותר מדליית השירות הראוי לשבח
עיטור נמוך יותר מדליית ההישג האווירי (חיל האוויר), מדליית השבח (צי, נחתים, צבא)

מדליית האוויראנגלית: Air Medal) היא עיטור של הכוחות המזוינים של ארצות הברית המוענק לחיילים עבור השתתפות בפעילות אווירית מבצעית תחת אש, תחת סיכון או היקף פעילויות אוויריות משמעותי.

העיטור אושר בצו נשיאותי של פרנקלין דלאנו רוזוולט מה-11 במאי 1942. המדליה עשויה מארד וכוללת את שושנת הרוחות שבמרכזה עיטם לבן-ראש בתנוחת תקיפה כשבטופריו אוחז בשני ברקים. בחלקה העליון של המדליה פלר דה ליס המחבר את המדליה לטבעת הסרט.

המדליה מוענקת על ידי חיל האוויר של ארצות הברית, חיל הנחתים, הצי, הצבא ומשמר החופים. הקריטריונים למתן המדליה שונים מזרוע לזרוע. המדליה יכולה להיות מלווה בסימון אות V לגבורה.

סימון על המדליה בחיל הנחתים ובצי המציינים עיטורים נוספים קבוצתיים או אישים, וכן אות V לגבורה.

בחיל האוויר ובצבא ארצות הברית מוענקת המדליה כציון למעשה בודד במהלך קרב אווירי או לציון תקופת שירות באזור קרב. עיטורים נוספים מאותו סוג מסומנים בעלי אלון על האות.

בצי ארצות הברית ובחיל הנחתים קיימים שני סוגי מדליית אוויר: מדליה קבוצתית (Strike/Flight), המוענקת למי שהיה חלק ממערכה אווירית ממושכת, ומדליה אישית על פעילות אישית ראויה לשבח. עיטורים נוספים מאותו הסוג מסומנים במספר על סרט המדליה ועל האות עצמו, בצד ימין של האות תוצג ספרה המציינת את כמות המדליות הקבוצתיות ומצד שמאל ספרה המייצגת את מספר המדליות אישיות.

במשמר החופים מוענקת מדליה אישית בלבד, עיטורים נוספים מסומנים בכוכבי זהב זעירים על האות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מדליית האוויר בוויקישיתוף