מגן רוח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מגן רוח (EL/M-2138T) היא מערכת מכ"ם טקטית ניידת המגלה, מאכנת ומתריעה על ירי רקטות, פצמ"רים ופגזים וכן על כטב"מים וגלשני אוויר.

המערכת פותחה על ידי אלתא מערכות, נחשפה במהלך יוני 2014[1] והפכה למבצעית במהלך מבצע צוק איתן. המערכת מתאפיינת בניידות גבוהה וניתן לפרוס אותה ולהפעיל במהירות רבה, בהתקנה על כלי רכב ובמקומות נייחים.

המערכת משערת את נקודת הפגיעה הצפויה תוך זמן קצר מהשיגור ובדיוק רב, ומעבירה התרעה לכוחות שבטווח האש, בטרם תתרחש הפגיעה בהם. בנוסף, המערכת מאכנת במהירות בדייקנות את מקור הירי, ובכך מאפשרת השבת אש יעילה לנטרול מקור הירי. מערכת זו מאתרת גם ירי לטווחים קצרים, בעוד שמערכת ר"ז (מכ"ם) פועלת לטווחים ארוכים, ומכ"ם נורית פועל לטווחים בינוניים. למכ"ם של המערכת יש יכולת סריקה אלקטרונית, המאפשרת לגלות ולעקוב אחר מטרות רבות במקביל. המכ"ם מצטיין ביכולת גילוי של מטרות קטנות יחסית במגוון מהירויות.

קליטת מערכת "מגן רוח" בצה"ל החלה בשנת 2014.[2] הירי הנרחב של פצצות מרגמה על כוחות צה"ל במהלך מבצע צוק איתן האיץ את הכנסת המערכת לשימוש מבצעי, ואלתא מסרה מספר מערכות כאלה לשימוש הכוחות שפועלים ברצועת עזה ומחוצה לה.[3] צה"ל מתכנן להמשיך ולרכוש עוד מערכות של "מגן רוח", על מנת לשפר את ההגנה מפני פצצות מרגמה.[4]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא צה"ל ובנושא טכנולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.