מארק קומה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מארק קומה
Marc Coma
לידה 7 באוקטובר 1976 (בן 47)
Avià, ספרד עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
שם לידה Marc Coma i Camps עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ספרד עריכת הנתון בוויקינתונים
ספורט
ענף ספורט אנדורו, מרוצי אופנועי ראלי עריכת הנתון בוויקינתונים
הישגים
פרסים והוקרה ספורטאי השנה הקטאלוני (2007) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מארק קומה, 2009

מארק קומה (ספרדית: Marc Coma‏ נולד ב-7 באוקטובר 1976) הוא רוכב מרוצי אופנועי ראלי ספרדי שנחשב לאחד מהמובילים בעולם בתחומו. הוא זכה במקום הראשון בראלי דקר של 2006, 2009 ו-2011 כרוכב קבוצת הראלי הרשמית של KTM והיה אלוף העולם בליגת הראלי ארבע פעמים בשנים (2005-2007 וכן ב-2010).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קומה נולד ב בברצלונה, קטלוניה, למשפחה שהייתה קרובה לעולם המרוצים. אביו, ריצ'רד, התחרה במרוצי אופנועים והגיע למקום החמישי באליפות המוטוקרוס הספרדית. גם דודו של קומה רכב על אופנועי שטח והחל להדריכו על אופנוע המונטסה 348 שלו כשהיה בן שמונה. הוא החל לרכוב באופן קבוע ועבר לרכוב על אופנוע משלו, פוך קוברה 74. כשהצטיין, עבר לרכוב על הונדה CR 125 והחל להתחרות במרוצי מוטוקרוס מקומיים. הצלחותיו קידמו אותו להשתתפות בתחרויות אזוריות ואחר כך ארציות.

קומה זכה להצלחה נאה בתחרויות, אך גילה ספקות בקשר לקריירה שלו בתחום. בגיל שמונה עשרה הוא החליט לעזוב את המוטוקרוס ולנסות להשתתף בתחרויות אנדורו. תוך שנה, ב-1995, הוא זכה להצלחה והפך לאלוף הקרוס קאנטרי הספרדי לצעירים מעל 175 סמ"ק עם KTM 250. הוא הצטרף לקבוצת האנדורו הלאומית וזכה איתה שנה אחר כך במדליית כסף בגביע העולם בראלי קרוס קאנטרי למדינות. שנה אחר כך הוא הגיע למקום רביעי בראלי קרוס קאנטרי האירופאי לבוגרים מעל 175 סמ"ק.

ב-1998 הוא הפך לאלוף העולם בראלי קרוס קאנטרי לרוכבים עד גיל 23 וזכה גם כחלק מקבוצה באליפות העולם בראלי קרוס קאנטרי למדינות. בשנים הבאות הוא זכה להישגים נוספים, מקום שלישי בראלי הקרוס קאנטרי הספרדי לבוגרים 600 סמ"ק ומקום עשירי בראלי קרוס קאנטרי באליפות העולם לבוגרים 600 סמ"ק ב-2000.

ב-2002 הוא השתתף לראשונה בראלי דקר על גבי אופנוע ניסיוני בשם CSV של קרלוס סוטלו. במהלך התחרות הוא הצליח להתברג בין עשרים הראשונים אך הוא סיים את ההשתתפות מוקדם עקב כשל טכני. שנה אחר כך הוא ניסה שוב, הפעם עם KTM חד צילינדרי וסיים את הדקר בהצלחה, במקום האחד עשר עם ארבעה קטעים במקום השלישי. ב-2004 הוא סיים במקום הרביעי בראלי סרדיניה, במקום שני בראלי תוניס ובמקום שני בראלי מרוקו. הוא גם זכה במקום הראשון בראלי באחה הספרדי ובמקום השביעי באליפות העולם בראלי קרוס קאנטרי.

בשנת 2005 הוא סיים במקום השני בראלי דקר אחרי סיריל דספרה הצרפתי. הוא גם זכה במקומות ראשונים במספר תחרויות ראלי ברחבי העולם, ובינן במקום הראשון בראלי הפרעונים במצרים. באותה שנה הוא גם זכה לראשונה באליפות העולם בראלי קרוס קאנטרי והמשיך בכך גם בשנתיים הבאות. בשנת 2006 המשיך קומה ברצף ההצלחות בתחרויות ראלי ברחבי העולם וזכה לראשונה כאלוף הראלי דקר עם KTM LC4 660R. שנה אחר כך הוא הוביל את ראלי דקר עד לקטע השנים עשר, אך יומיים לפני סוף המרוץ הוא נפגע בתאונה ונאלץ לפרוש.

בשנת 2008 הוא זכה במקום ראשון בראלי האמירויות ובמקום ראשון בראלי באחה ספרד, אך לא זכה לנסות ולהשיב את המקום הראשון בראלי דקר, עקב ביטול המרוץ. שנה אחר כך הוא זכה לעשות זאת עם אופנוע KTM 690 RALLYE במיקומו החדש של המרוץ בדרום אמריקה, כשהוא זוכה בשלושה קטעים ומסיים במקום הראשון לפני מתחרהו הצמוד דספרה. בשנת 2010 זכה בארבעה מקטעים בראלי הפרעונים וניצח בו. עם ניצחונו, הוכרז קומה גם כאלוף העולם בראלי לשנת 2010. שנה אחר כך, ב-2011 הוא זכה בפעם השלישית בראלי דקר כשמתחרהו הצמוד היה שוב דספרה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מארק קומה בוויקישיתוף