ישיבת שערי שמועות

המונח "שערי שמועות" מפנה לכאן. לערך העוסק בספר מאת הרב משה שמואל שפירא, ראו קונטרס הביאורים.
ישיבת שערי שמועות
היכל בית המדרש של ישיבת שערי שמועות
היכל בית המדרש של ישיבת שערי שמועות
ישיבה
השתייכות הציבור הליטאי
תקופת הפעילות א' באלול ה'תש"ע – הווה
מייסדים הרב נפתלי צבי יהודה שפירא, הרב אריה שפירא
בעלי תפקידים
ראש הישיבה הרב אריה שפירא
תלמידים
כ-450
שונות
ספרים בית שערים א-ג, שערי מיטב, שערי גירות
מיקום
מיקום מושב בית חלקיה
מדינה ישראלישראל ישראל
קואורדינטות 31°47′35″N 34°48′36″E / 31.793083°N 34.809917°E / 31.793083; 34.809917
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ישיבת שערי שמועות היא ישיבה חרדית-ליטאית שהוקמה בשנת 2010 ושוכנת במושב החרדי בית חלקיה.

בישיבה כארבע מאות וחמישים בחורים ואברכים. היא קרויה על שם סדרת הספרים שערי שמועות של הרב משה שמואל שפירא, ראש ישיבת באר יעקב לשעבר, ודרך הלימוד בה מבוססת על שיטתו. את הישיבה ייסדו הרב נפתלי צבי יהודה שפירא (בנו של הרב משה שמואל) ששימש כראש הישיבה עד לפטירתו, והרב אריה שפירא (נכדו של הרב משה שמואל שפירא) המשמש כראש הישיבה.

ראש הישיבה רבי אריה שפירא במסירת השיעור היומי בהיכל הישיבה
ארון הקודש בישיבת שערי שמועות
בניין בית המדרש בישיבת שערי שמועות

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הישיבה הוקמה בזמן קיץ ה'תש"ע במודיעין עילית. בגרעין התלמידים הראשון היו כעשרים בחורים, רובם מישיבת באר יעקב.

עם תחילת זמן חורף ה'תשע"א עברה הישיבה לבית חלקיה. בית המדרש וחדרי האוכל והשיעורים שכנו במרכז המושב, בשנת ה'תשע"ד הוקצה לישיבה מגרש בכניסה למושב. בעבר שכנו חלק מהפנימיות במבנים זמניים בשטח זה. לאחר מכן החלה במקום בנייה של קריית הישיבה. בשנת הלימודים תשפ"א נכנסה הישיבה לבית המדרש הקבוע הנמצא בקצה המושב.

דרך הלימוד בישיבה מבוססת על דרכו הלימודית של הרב משה שמואל שפירא. מלבד התלמידים הצעירים ששומעים שיעור יומי מהר"מים, אף הבחורים המבוגרים, כולל בני הקיבוץ והאברכים, שומעים שיעור יומי מראש הישיבה הרב אריה שפירא.

צוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראשות הישיבה עמד הרב נפתלי צבי יהודה שפירא, עד לפטירתו ב־2024. אחיינו, הרב אריה שפירא, הוא ראש הישיבה. המשגיחים הם הרב אברהם רוזנבוים, הרב יעקב שמעון שטרנשוס.

הר"מים של שיעור א' הם הרב ישראל יעקב פינקוס – רב הקהילה החרדית באופקים וכן הרב משה אלעזר מרק חתנו של רבה של מודיעין עילית הרב מאיר קסלר. הר"מים של שיעור ב' הם הרב יוסף פישהוף – לשעבר ראש ישיבת סלאנים בבני ברק והרב חיים וניט, והרב בן ציון רפאל שפירא - בנו של ראש הישיבה הגרנצ"י זצ"ל אשר משמש כר"מ אך ורק בזמן חורף.

בקיץ ה'תשפ"א פתח הרב יוחאי שפרלינג - מרבני הישיבה - ישיבה חדשה בשם בית רפאל ע"ש אביו בעיר ביתר עילית כאשר גרעין התלמידים הראשוני הורכב ברובו מתלמידי ישיבת שערי שמועות.

בשנת תשפ"ד נפטר אחד מראשי הישיבה הרב צבי שפירא

מכון מבקשי שמועה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הישיבה מחזיקה מכון להוצאת ספרים, שאותו מנהלים בחורים. המכון מוציא לאור שיעורים הנמסרים בישיבה ועוד. חלק מהפרסומים יוצאים לאור לקראת אירוע המתרחש בישיבה או כתשורה לתורמי הישיבה לקראת החגים.

במסגרת המכון יצאו לאור:

  • סדרת בית שערים – סדרה בת שלושה כרכים המכילים בעיקר את שיעורי ראש הישיבה הרב נפתלי צבי יהודה שפירא.
  • סדרת שמועות וביאורים – סדרת חוברות המחולקת לתורמי ולידידי הישיבה, ובה שמועות והנהגות מבית וולאז'ין ובריסק, על נושא מסוים. עד כה יצאו חוברות על ברכת המזון, סדר ההושענות, על מגילות קהלת, רות, אסתר, ושיר השירים, ועל סדר ההלל.
  • שיעורי ראש הישיבה רבי אריה שפירא. עד כה יצאו 2 כרכים: שערי גירות – על סוגיות במסכת כתובות, ושערי מיטב – על סוגיות במסכת בבא קמא.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]