יצחק רביץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יצחק רביץ
רביץ, מאי 2018
רביץ, מאי 2018
לידה 1973 (בן 51 בערך)
ירושלים, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה דגל התורה עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג רבקה רביץ עריכת הנתון בוויקינתונים
סגן ראש עיריית ביתר עילית
12 בנובמבר 2013 – ספטמבר 2018
(כ־4 שנים ו־42 שבועות)
ראש המועצה המקומית קריית יערים ה־3
29 בינואר 2019 – מכהן
(5 שנים ו־11 שבועות)
חבר עיריית ביתר עילית
2001–2018
(כ־17 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
יצחק רביץ במפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ומנהיגות ברשויות המקומיות. הוקרה על עשייתם למען הציבור בתקופת המאבק בנגיף הקורונה, ינואר 2021

יצחק רביץ (נולד ב-1973, ה'תשל"ג) הוא פוליטיקאי ואיש ציבור חרדי ישראלי, ראש המועצה המקומית קריית יערים. היה בעבר סגן ראש עיריית ביתר עילית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רביץ נולד בירושלים לאביגיל ואברהם רביץ, למד בישיבה קטנה של עטרת ישראל, ולאחר מכן בישיבת חברון. לאחר נישואיו התגורר תקופה קצרה ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים, עד מעברו לביתר עילית. בביתר עילית, הקים ישיבה וכולל בחצר ביתו, שם למד. פתח בעיר מספר מוסדות ציבוריים, וניהל רשת כוללים. לשם השגת מימון חלק את מקום מגוריו תקופה בין ביתר עילית לארצות הברית. היה מעורב בניהול הכספי של ישיבת חברון וממקימי קרן 'ועד הבוגרים' בישיבה שמטרתה לגייס תרומות מבוגרי הישיבה. ושימש כראש תחום החרדים בג'וינט במקביל לעבודה בקרן וולפסון. ב-2001 נבחר לכהן כחבר כחבר עירית ביתר מטעם דגל התורה. באוגוסט 2013, בהתמודדות על המקום הראשון במסגרת בחירות פנימיות לרשימת הסיעה בעיר, ניצח רביץ את יוסף שטרית בסיבוב השני שהתקיים בין שני המועמדים[1] ונבחר ליו"ר סיעת דגל התורה בעיר. בשנת 2013 הודיע רביץ כי אם ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין לא יתמודד, הוא יתמודד על ראשות העיר[2], לאחר הבחירות שמש כסגן ראש עיריית ביתר עילית.

ביולי 2018 דודי זלץ, עוזרו של ח"כ יעקב אשר, גבר על רביץ בבחירות הפנימיות לרשימה[3]. בספטמבר אותה שנה, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, הודיעה דגל התורה כי תריץ את יצחק רביץ כמועמד המפלגה לראשות מועצת קריית יערים. לצורך כך עבר רביץ להתגורר בקריית יערים[4]. ראש המועצה המכהן, אברהם רוזנטל הודיע כי יתמודד למרות כן. לאחר משא ומתן בין רביץ ודגל התורה לבין רוזנטל, סוכם כי רוזנטל יהיה מועמד דגל התורה בעוד רביץ ישובץ ברשימתו של רוזנטל וימונה לסגנו, ולאחר שנה רוזנטל יפרוש ורביץ יתמודד לראשות המועצה. בעקבות כך הוגשה רק רשימה אחת למועצה ומועמד אחד לראשות ולא התקיימו בחירות ביישוב. שבוע וחצי לאחר מועד הבחירות נפטר רוזנטל באופן פתאומי מדום לב[5], וב־20 בנובמבר נבחר רביץ לראש המועצה הזמני, עד לבחירות שנערכו ב־8 בינואר 2019[6]. בבחירות גבר רביץ על יעקב פלאי, מועמד עצמאי שרץ מולו, ברוב של 60.42%[7][8].

בבחירות למועצת קריית יערים בפברואר 2024 התמודד רביץ כמועמד יחיד לראשות המועצה. רביץ זכה ל־63.9% מקולות המצביעים כשכ־36% מצביעים בפתק ירוק (נגד). רשימתו של רביץ, שנתמכה על ידי דגל התורה, קיבלה 4 מתוך 9 מושבים בעוד המפלגה המתחרה ש"ץ קיבלה 5[9].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשוי לרבקה רביץ, שכיהנה כראש הסגל בבית נשיא המדינה ראובן ריבלין, ולהם 12 ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יצחק רביץ בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]