ינקי מרגלית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המונח "יעקב מרגלית" מפנה לכאן. אם הכוונה למשמעות אחרת, ראו יעקב מרגליות.
ינקי מרגלית
לידה 18 בספטמבר 1962 (בן 61) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
yankimargalit.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ינקי (יעקב) מרגלית (נולד ב-18 בספטמבר 1962) הוא יזם, משקיע, נואם, כותב טורים ואיש הייטק ישראלי.

היה מייסד, יו"ר ומנכ"ל של חברת התוכנה "אלדין". כיהן כיו"ר SpaceIL, ארגון העוסק בטכנולוגיית חלל המתמודד על Google Lunar X PRIZE וכיו"ר SCREEMO[1]. הוא גם שותף ב-Innodo, קרן הון סיכון שמשקיעה בחברות בשלבי ההקמה שלהן.

בעשור השני של המאה ה-21, מרגלית מרבה להרצות אודות טכנולוגיה, יזמות, חדשנות ואבולוציה. בנוסף לכך הוא עוסק בביוטכנולוגיה, אנרגיה מתחדשת וחקר החלל.

מרגלית סייע להקמתם ופיתוחם של ארגונים ללא כוונת רווח וישב במועצות המנהלים של כמה מהם. אלה כוללים את Idealist.org (אנ'), ארגון לתת, חינוך לפסגות, Meet.mit.edu, ‏Adama.org.il ו-SpaceIL.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ינקי מרגלית גדל בבת ים. בהיותו בן 11, ינקי ואחיו עודד אובחנו כילדים מחוננים והוזמנו להצטרף לקורסים לנוער שוחר מדע.

בנעוריו ינקי אהב מאוד לעסוק במחשבים. ב-1977, בהיותו בן 15, הוא בנה את המחשב הראשון שלו ביחד עם אחיו, עודד מרגלית.

ב-1985 ייסד מרגלית את חברת "אלדין מערכות מידע". בשנותיה הראשונות פיתחה החברה שני קווי מוצרים: ערכת אינטליגנציה מלאכותית (שחדלה מפיתוחה בהמשך) ומוצר חומרה שיועד למנוע העתקה בלתי חוקית של תוכנה, הדומה לניהול זכויות דיגיטלי. הוא גייס 10,000 דולר כהון התחלתי לחברה. שני אחים של ינקי מרגלית, דני מרגלית וגדי מרגלית, הצטרפו לאלדין כמנהלי CTO ו-IT[2]. מוצר ניהול הזכויות הדיגיטלי הפך להצלחה וב-1993 הביא למכירות של 4 מיליון דולר. באותה שנה החברה הונפקה לראשונה בנאסד"ק וגייסה סכום של 7,900,000 דולר[3]. ב-2004 החברה נרשמה גם בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

באמצע 2008, Vector Capital ניסתה לרכוש את אלדין. בתחילה Vector הציעה מחיר של 14.50 דולר למניה, אולם מרגלית, מייסדה של אלדין, סירב להצעה[4]. בעלי המניות של אלדין הסכימו למיזוג בפברואר 2009, במחיר של 11.50 דולר למניה, במזומן. במרץ 2009, עם קרוב ל-150 מיליון דולר במכירות, רכשה חברת Vector Capital את אלדין ומיזגה אותה באופן רשמי עם חברת SafeNet[5].

במאי 2023 דיבר ינקי מרגלית במסגרת תוכנית המגדלור עם יזמים ישראלים פעילים בתנועת אחים לנשק על המצב בישראל ועל השפעות הרפורמה המשפטית בישראל 2023.

ינקי מרגלית הוא מרצה בתחומי היזמות, חדשנות, טכנולוגית וחקר העתיד ואחריות חברתית. הרצאתו הידועה ביותר היא: "מבט אחר על יזמות, חדשנות והצלחה".[6]

בין הרצאותיו:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ינקי מרגלית בוויקישיתוף
מכּתביו

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]