יחסי הרפובליקה הדומיניקנית – צרפת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחסי הרפובליקה הדומיניקניתצרפת
הרפובליקה הדומיניקניתהרפובליקה הדומיניקנית צרפתצרפת
הרפובליקה הדומיניקנית צרפת
שטחקילומטר רבוע)
48,670 643,801
אוכלוסייה
11,408,756 64,850,857
תמ"ג (במיליוני דולרים)
113,642 2,782,905
תמ"ג לנפש (בדולרים)
9,961 42,912
משטר
רפובליקה נשיאותית דמוקרטיה נשיאותית למחצה

יחסי הרפובליקה הדומיניקנית–צרפת הם היחסים הדו-צדדיים שבין הרפובליקה הדומיניקנית לבין הרפובליקה הצרפתית.

יחסים פוליטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

היחסים הדו-צדדיים בין הרפובליקה הדומיניקנית לבין צרפת היו טובים במיוחד בין השנים 2009 עד 2011 שבמהלכן נחתמו מספר הסכמים (שיתוף פעולה אקדמי, תחבורה ותיירות). ב-12 בדצמבר 2017 התקיימו דיונים בין שתי המדינות על שלל נושאים בעת ביקורו של השר הדומיניקני לאיכות הסביבה ומשאבי טבע בפריז.

יחסים כלכליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לצרפת יש גירעון מסחרי עם הרפובליקה הדומיניקנית שעמד על 9.374 מיליון אירו בשנת 2016. הנוכחות הכלכלית של צרפת במדינה זו מבוססת יותר על חברות צרפתיות במדינה מאשר על סחר יציב.

צרפת היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של הרפובליקה הדומיניקנית והמשקיעה הגדולה ביותר במדינה. הרפובליקה הדומיניקנית היא שותפת הסחר המובילה של צרפת באיים הקריביים. עם זאת, הסחר בין צרפת לקהילות הצרפתיות של אמריקה נותר נמוך ועומד על 13.1 מיליון אירו בשנת 2015.

היחסים הכלכליים בין שתי המדינות התפתחו במידה ניכרת הודות לפעילות בקנה מידה גדול בתחילת שנות ה-2000. חברת התקשורת אורנג', שרכשה מפעילת תקשורת מקומית בשנת 2000, מכרה את החזקותיה בקרן לוקסמבורגית, אלטיס. ההשתתפות של חברות צרפתיות (אלסטום, קבוצת תאלס, CIM / TSO) בבניית קו הראשון של המטרו (אנ') של סנטו דומינגו בין השנים 2007 עד 2009 הייתה הזדמנות צרפתית להוכיח את מומחיותה בנושאים שונים. סך הכל, יותר מ-140 חברות צרפתיות פעולות ברפובליקה הדומיניקנית.

שיתוף פעולה תרבותי, מדעי וטכני[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרי העדיפויות בשיתוף הפעולה בין שתי המדינות הם:

  • קידום השפה הצרפתית, שהיא שפת חובה בבתי הספר הדומיניקניים, הכשרה מתמדת של 450 מורים צרפתים ופעילות בתחומי הגנה ופיתוח של משאבים טבעיים: תמיכה בתחום הקפה, ייעור ופיתוח באזורים ההרריים.
  • פיתוח אזורי ועירוני (הלוואה לתחבורה עירונית בסנטו דומינגו - מטרו ועיור).
  • תמיכה במגזר הפרטי: תמיכה במוסדות מימון זעיר, מימון שירותי בריאות וחינוך גבוה (הלוואות לסטודנטים), תמיכה בסקטור הבנקאי (מימון מחדש) ובניית תשתיות ושיקום (כבישים בצפון ובמרכז הארץ).

לבסוף, הרפובליקה הדומיניקנית משתתפת בפרויקטים משותפים עם הקהילות הצרפתיות של אמריקה בתחומי הרפואה, ההוראה של הכשרה צרפתית, מכנית, חילופי תרבות וחינוך במימון באמצעות קרנות שיתוף פעולה אזורי (RCF).

ביקורים מדיניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נציגויות דיפלומטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרפובליקה הדומיניקנית מחזיקה בשגרירות בפריז, קונסוליה כללית בפריז, קונסוליה בבורדו, קונסוליה בליון, קונסוליה במרסיי וקונסוליה בניס.[1]

צרפת מחזיקה בשגרירות בסנטו דומינגו וקונסוליות בלה רומנה, לאס טרנאס, פונטה קאנה ובסנטיאגו דה לוס קביירוס.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

France and Dominican Republic, אתר משרד החוץ של צרפת

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]