יחסי הוותיקן–רוסיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחסי רוסיהקריית הוותיקן
רוסיהרוסיה קריית הוותיקןקריית הוותיקן
רוסיה קריית הוותיקן
שטחקילומטר רבוע)
17,098,242 0.49
אוכלוסייה
144,076,611 524
תמ"ג (במיליוני דולרים)
2,240,422
תמ"ג לנפש (בדולרים)
15,550
משטר
רפובליקה פדרלית נשיאותית מונרכיה תאוקרטית אבסולוטית

בין הפדרציה הרוסית ומדינת קריית הוותיקן מתקיימים יחסים דיפלומטיים מלאים. לרוסיה יש נציגות דיפלומטית בוותיקן ולוותיקן יש נציגות דיפלומטית ולרוסיה יש נציג קבוע האמון על קריית הוותיקן אשר מקומו ברומא, בירת איטליה. נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב הורה על הקמת יחסים דיפלומטיים מלאים בין רוסיה לבין הוותיקן בעקבות פגישה עם האפיפיור בנדיקטוס השישה עשר בדצמבר 2009[1]. בדומה לרוב יחסי החוץ של הוותיקן, טיב היחסים בין שתי המדינות בא לידי ביטוי באמצעות הקשר הדתי.

יחסים אקומניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יחסי הוותיקן-רוסיה מקושרים ליחסים האקומניים בין הכנסייה האורתודוקסית, הרווחת ברוסיה והכנסייה הקתולית שהוותיקן הוא מקום מושבה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מהפכת אוקטובר

בשנות השישים של המאה התשע עשרה הוקמה ברוסיה אופוזיציה כנגד השלטונות הצאריים. האופוזיציה הייתה התאגדות של פועלים רוסיים שאימצה את הקומוניזם של קרל מרקס ונהגה לפיו. האופוזיציה הייתה אלימה וטרור היה נפוץ ברוסיה באותה התקופה. בדיוק באותו הזמן מרדו תושביה החילוניים של מדינת האפיפיור ששלטה בתקופה ההיא על כל מרכז וצפון מזרח איטליה של היום. שתי המדינות תמכו אחת בשנייה עקב צביונן הדתי ומצבן הדומה. לאחר שמרד החילונים במדינת האפיפיור הושלם והיא הוקטנה לגודלה של העיר רומא, ומרד הפועלים שכך לזמן מה היחסים היו שקטים מאוד, עד למהפכת אוקטובר בה ברית המועצות האתאיסטית הוקמה.

הוותיקן נהג לגנות ולהוקיע את הקומוניזם ותמך בארצות הברית רוב המלחמה הקרה. לאחר ירידתה של ברית המועצות היחסים בין רוסיה לברית המועצות התחממו עקב הופעת הדת שוב באזור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]