יוסי יהושוע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יוסי יהושוע
לידה 25 במרץ 1976 (בן 48)
נהריה, מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה יוסף יהושוע עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-2000
מעסיק ידיעות אחרונות עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
טוויטר YehoshuaYosi
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
פאנל במסגרת אירוע "תוכנית הניצחון הישראלי" בהנחיית מעיין אדם. (משמאל): אדם, יוסי יהושוע, אטילה שומפלבי, ויואב לימור, ינואר 2020

יוסי (יוסף) יהושוע (נולד ב-25 במרץ 1976) הוא עיתונאי ישראלי. משמש ככתב לענייני צבא וביטחון של ידיעות אחרונות.[1]

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יהושוע נולד בנהריה וגדל במעלה אפרים. עם גיוסו לצה"ל התנדב לחטיבת הצנחנים[2] והתקבל לפלוגת ההנדסה החטיבתית. עבר מסלול הכשרה כלוחם וקורס מ"כים חי"ר ולקח חלק בלחימה בדרום לבנון. יהושוע הוא בוגר בית הספר "כותרת" לעיתונות ותקשורת. במהלך הלימודים בכותרת החל לפרסם כתבות בנושאי צבא וביטחון.

יהושוע הצטרף לידיעות אחרונות בשנת 2000. בתחילת דרכו שימש ככתב מוניציפלי לאזור תל אביב-יפו אז חשף כי דגים שנמכרים בשוקי העיר מכילים חומרים מסרטנים שמקורם בשפד"ן, וכן פרסם את סיפור האפליה בבית הספר "צייטלין" בתל אביב. מאז 2003 משמש ככתב הצבאי של העיתון.

חשיפתו הראשונה ככתב צבאי, עוד בעת לימודיו האקדמיים, היה כשפרסם בעיתון כי בשיחת מוטיבציה עם חייליו קרא מפקד חטיבת גולני, אל"ם שמואל זכאי, ל"ארבע אמהות" "ארבע סמרטוטות". עם חשיפות נוספות של יהושוע נמנות בנק ההשקעות ביחידת החץ, הקשר האירני של מספנות טיסנקרופ המייצרות את הצוללות הישראליות; חשיפת התמלילים מדיוני הקבינט לפני ובמהלך מבצע צוק איתן;[3] פסילת שני מפקדי טייסות לאחר שנכשלו בבדיקת פוליגרף.[4] יהושוע אף היה הכתב האחרון שראיין את הטייסת סרן תמר אריאל שנהרגה במפולת שלגים בנפאל, הראיון התפרסם לאחר מותה.[5]

יהושוע מתמקד בסיפורי חדשות "גדולים". הוא כותב יותר חדשות ופחות כתבות מגזין. בנוסף, יהושוע נמנע מכתיבה על ענייני פרט ובנושא מצוקות חיילים (במשך שנים ארוכות הכתבת הצבאית כרמלה מנשה טיפלה בנושאים אלו עבור ידיעות). הוא סיקר את מלחמת לבנון השנייה, מבצע עופרת יצוקה, מבצע עמוד ענן ומבצע צוק איתן.

בעת מבצע צוק איתן הצטרף יהושוע אל מח"ט גבעתי עופר וינטר בכניסה לאזור רפיח וליווה את הכוחות מהסיירת החטיבתית. המפגש עם הקצינים בחזית, ובעיקר בניה שראל והדר גולדין הותיר על יהושוע רושם עז. הוא צילם אותם וכתב עליהם בעיתון. יומיים אחר כך נהרגו בניה והדר.[6][7] יהושוע ממשיך ללוות את משפחות גולדין ושראל גם היום.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יהושוע גרוש ואב לשניים. הוא בזוגיות עם ירדן הראל ומתגורר ברמת גן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יוסי יהושוע בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אביב הורביץ, ‏כולם נפלו לבור, באתר ‏מאקו‏, 10 בינואר 2013.
  2. ^ יוסי יהושוע, קרבות חייו, ידיעות אחרונות, ‏ 16.04.2017.
  3. ^ יוסי יהושוע, חשיפה: דיוני הקבינט הטעונים בצוק איתן יוצאים לאור, ידיעות אחרונות, ‏ 24.01.2017.
  4. ^ יוסי יהושוע, נפסלו מינויים לשני מפקדי טייסות בחיל האוויר, אחד מהם - בנו של אישיות מוכרת, ידיעות אחרונות, ‏ 26.05.2017.
  5. ^ יוסי יהושוע וראובן וייס, "בסוף הייתי כמו כולם". הנווטת תמר אריאל ז"ל בראיון מלפני שנתיים, ידיעות אחרונות, ‏ 16.10.2014.
  6. ^ "סיפרתי למשפחות על רגעיו האחרונים של הקצין, הילד שלהם" ריאיון עם יהושוע באתר ynet, מ-21 בינואר 2014
  7. ^ ראיון וידאו אתר YouTube מ-24 בדצמבר 2014