יוסי בן שלום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יוסי בן שלום
יוסי בן שלום
יוסי בן שלום
לידה 11 באפריל 1956 (בן 67)
קריית חיים, ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים מודיעין-מכבים-רעות
ידוע בשל יושב ראש של קרן רקיע; בעלים-שותף ומנהל חברת האחזקות DBSI
השכלה תואר שני באוניברסיטת תל אביב
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יוסי בן שלום (נולד ב-11 באפריל 1956) הוא איש עסקים ישראלי. משמש יושב ראש של קרן רקיע עם השותפים רביד קימיה וליאור קדרון - קרן השקעות פרטית (PE) המתמקדת בחברות ישראליות; בעלים-שותף ומנהל חברת האחזקות DBSI יחד עם שותפו ברק דותן - חברת השקעות פרטית המתמחה בהשקעות בחברות בוגרות על מנת להביא אותן לצמיחה או להתרחבות באמצעות מיזוגים ורכישות (M&A).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן שלום נולד בקריית חיים. שירת בצה"ל בחיל האוויר. השתחרר בדרגת רס"ן.
השלים תואר ראשון בכלכלה בשנת 1982 מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני במנהל עסקים בשנת 1987 מאוניברסיטת תל אביב.

בשנים 1991–1997 שימש יוסי בן שלום בכמה תפקידים בכירים. בסוף התקופה שימש כסמנכ"ל הכספים של חברת תדיראן. בשנים 1997–2000 שימש יוסי בן שלום כסמנכ"ל הכספים של חברת כור. כמו כן שימש בין השאר כדירקטור של כמה חברות, ביניהן מכתשים אגן, בנק אינווסטק, NICE, M-Systems, טלדור ודנאל.

בשנת 2002 הקים יחד עם ברק דותן את חברת האחזקות DBSI, הכוללת כמה חברות: קבוצת שגריר מערכות רכב, GOTO (לשעבר C2G), ETGA (חברת מימון ולוגיסטיקה), תדיר-גן ורשת חנויות האופניים מצמן את מרוץ.

בן שלום היה יו"ר פעיל של החברות: Scopus, אמריקן אקספרס, יורופקאר, סימטרון, ופוינטר טלוקיישן. משמש כיו"ר פעיל של החברות: ראדא, שגריר, GOTO, IINTOO, וכן דירקטור ברינסווי, ו-ETGA, שהונפקה ביוני 2001 בבורסה.[1][2][3]

במהלך כהונתו כיו"ר פוינטר, סימטרון וראדא, וכדירקטור בדנאל וטלדור, התבצעו בחברות אקזיטים ומימושים.[4][5][6]

פעילות חברתית והתנדבותית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן שלום שימש בעבר יו"ר "ניצן-מודיעין". פעיל ב-IVN – ארגון שמתמקד בתמיכה וסיוע לעסקים חברתיים על מנת להביאם לקיימות ארוכת טווח. פעיל ב"צפונה/דרומה" - תוכנית ייעודית לקידום מפעלים ועסקים יצרניים קטנים ובינוניים בנגב ובגליל.

היה חבר בוועד מנהל "קשר" - עמותה מקצועית לשינוי חברתי, הפועלת למען ועם משפחות לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים. היה שותף בהקמת בית ספר "התומר" לחינוך מיוחד בנס ציונה.

משמש יו"ר "תוכנית רעים" של החברה למתנ"סים, המפעילה קבוצות חברתיות המיועדת לילדים נוער מבוגרים ובוגרים על הספקטרום האוטיסטי, והמתמודדים עם קשיי תקשורת, לקויות למידה והסתגלות חברתית.[7]

מתנדב כרוכב מלווה ב"כן ולא" - עמותה לאנשים עם לקות ראייה. חבר בוועד מנהל של "ברטלי - נוער בתנועה" - ארגון נוער, שבאמצעות הפעלת תוכניות רכיבת שטח חינוכיות ומסעות אתגר מוביל תהליכי העצמה ויצירת חיבורים בין בני נוער מכל קשת החברה הישראלית.

שימש במשך כשבע שנים (עד 2019) כיו"ר תאגיד המִחזור איקומיוניטי.[8]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוסי בן שלום רוכב על אופניים, שטח, כביש וטנדם. הוא נשוי ולו שלוש בנות. מתגורר במודיעין-מכבים-רעות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]