טלמאפ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טלמפ
לוגו
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 2000–הווה (כ־24 שנים)
משרד ראשי ישראלישראל הרצליה, ישראל
 
http://www.telmap.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
גרסה 5 של השרות על מכשירי סלולר שונים

טלמפ (Telmap) הייתה חברה בינלאומית שמרכזה בישראל שנתנה שרות בינלאומי, בתחום מיפוי וחיפוש ברשת הסלולרית כמו גם שרותי ניווט של מערכת ניווט לוויינית מבוססת GPS. את החברה הקים וניהל טכנולוגית מיכאל פצ'טניקוב בשנת 2000. פצ'טניקוב היה אז תלמיד תיכון בן 17. בחברה השקיעה קבוצת Science Navigation הבריטית בבעלותו של איש העסקים היהודי ויטק טראץ', שהביא לחברה את המנכ"ל שהוביל אותה בשנים 2001-2012, אורן ניסים. החברה הגיעה לרווחיות תפעולית לראשונה בשנת 2010.

בסוף ספטמבר 2011 נרכשה החברה על ידי אינטל תמורת יותר מ-100 מיליון דולר[1]. ביולי 2013 הודיעה אינטל על סגירת הפעילות של החברה ופיטורי מרבית העובדים.

השרות תמך במגוון גדול של טלפונים סלולריים והתאים לניווט ברכב ולניווט של הולכי רגל. בחירת המסלול יכולה הייתה להיעשות לפי קריטריונים של מהירות או מרחק. המערכת הגדירה מסדרון בו היא הוסיפה להנחות את המשתמש במקרה של סטייה מהנתיב המתוכנן, ללא צורך בחישוב מסלול שלם מחדש. המשתמש יכל לשמור מראש ספר כתובות או נקודות עניין ולהגדיר יעדים לניווט מהיר. משתמשים יכלו לשלוח נקודת מיקום בעזרת אס אם אס למשתמשים אחרים. ההנחיה הוצגה בצורה גרפית על מסך הטלפון הסלולרי ולוותה גם בהנחיה קולית כמו "פנה ימינה", "סע ישר" וכדומה. מערכת המיפוי והניווט פעלה על בסיס תכנה בשם אנדרומדה. אפליקציית הניווט של החברה עובדת עם שורה ארוכה של מערכות הפעלה ושותפים, בהם MapQuest, בלקברי, נוקיה, פאלם, אריקסון, נאבטק, סימביאן, מוטורולה וסוני-אריקסון.

בנוסף, החברה סיפקה גם שירותי תוכן מקומי. האפליקציה שלה הייתה מסוגלת לומר למשתמשים אם יש מסעדה בסביבתם או אילו סרטים מוצגים בבית הקולנוע הקרוב. בישראל שיתפה טלמפ פעולה עם אתר המסעדות Rest, כך שהקופונים של אתר המסעדות מופיעים בתוכנת הניווט, כולל פרטים של המסעדה והמרחק ממנה. האפליקציה של טלמפ גם הודיעה למשתמש על עסקים ואירועים בקרבת מקום. בנוסף היא ציינה את מצלמות המהירות באזור ונותנת דיווחי תנועה. האפליקציה הציעה גם שכבה חברתית. המשתמשים בטלמאפ יכלו לצייץ בטוויטר, לשלוח צ'ק אין בפייסבוק ולחלוק מיקומים עם אחרים.

החברה פיתחה טכנולוגיה מיוחדת של שרת-לקוח למפות דיגיטליות, גישה לתוכן נלווה מקומי (לדוגמה, בישראל - דפי זהב) וניווט. השותפים של החברה בעולם הם אמריקה און ליין (AOL), בלקברי, פאלם, סוני-אריקסון, נאוטק וחברת מפה הישראלית. החברה הוקמה בשנת 2000 ולה היו מרכז בהרצליה שבישראל ומשרדים בצפון אמריקה, בריטניה וכן משרדים באתרים נוספים באירופה. המפות של החברה כיסו את צפון אמריקה - קנדה, ארצות הברית ומקסיקו, מרכז אמריקה, דרום אמריקה באופן חלקי, אירופה, המזרח התיכון, דרום אפריקה, אוסטרליה וניו זילנד. ב-2011 השתמשו בשירותיה כשבעה מיליון לקוחות באירופה, סינגפור ואוסטרליה. בין המפעילות הסלולריות המרכזיות שמפיצות את האפליקציה של טלמאפ ניתן למנות את מירס, פלאפון, פרטנר וסלקום בישראל, SFR בצרפת, וודפון בבריטניה וטלפוניקה בגרמניה. כמו כן, החברה הפיצה את האפליקציה לטלפונים חכמים תחת המותג M8.

ב-28 ביולי 2013 הודיעה אינטל כי היא סוגרת באופן מיידי את פעילותה של החברה[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אתר למנויים בלבד ענבל אורפז, שנתיים אחרי האקזיט: אינטל סוגרת את טלמפ הישראלית, באתר TheMarker‏, 28 ביולי 2013
  2. ^ אתר למנויים בלבד ענבל אורפז, אור הירשאוגה, בגלל ווייז? // טלמפ נסגרת; 150 העובדים בישראל פוטרו, באתר TheMarker‏, 28 ביולי 2013