טיסה 93 (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טיסה 93
United 93
מבוסס על 9/11 Commission Report עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי פול גרינגראס
הופק בידי טין ביוואן, אריק פלנר, לויד לוין
תסריט פול גרינגראס
עריכה Clare Douglas עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים לואיס אלסאמארי, טריש גאטס, צ'ייני ג'קסון, חאליד עבדאללה, דויד אלן באסץ, דני דילון, פיטר הרמן
מוזיקה ג'ון פאוול
צילום בארי אקרויד
מדינה הממלכה המאוחדת, ארצות הברית, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה StudioCanal, Working Title Films עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה אולפני יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 28 באפריל 2006
משך הקרנה 111 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה דוקו-דרמה, סרט דרמה, סרט אסונות, סרט ביוגרפי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 15,000,000‏$
הכנסות 76,286,096‏$
הכנסות באתר מוג'ו united93
פרסים פרס איגוד מבקרי הקולנוע של דאלאס-פורט וורת' לסרט הטוב ביותר עריכת הנתון בוויקינתונים
www.flight93.net
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טיסה 93אנגלית: United 93) הוא סרט מתח המבוסס על סיפורה האמיתי של טיסה 93 של יונייטד איירליינס שנחטפה בפיגועי 11 בספטמבר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בבוקר ה-11 בספטמבר 2001, 4 מחבלים חוטפים מטוס נוסעים של חברת יונייטד איירליינס בטיסה מספר 93 (מניוארק, ניו ג'רזי לסן פרנסיסקו, קליפורניה). המטרה היא להוביל את המטוס לוושינגטון ולהתרסק בגבעת הקפיטול.

לאחר הגעתם לנמל התעופה, המחבלים עוברים שם את הבדיקות הביטחוניות בהצלחה, ובלי לעורר כל חשד בקרב המאבטחים הם עולים למטוס יחד עם שאר הנוסעים.

לאחר המראת המטוס והגשת האוכל, אחד המחבלים נכנס לשירותים ומרכיבים שונים מרכיב "חגורת נפץ" מזויפת ולובש אותה עליו. שאר המחבלים חמושים בסכינים.

לאחר זמן קצר המחבלים מתחילים במשימה: הם קמים ממושביהם במחלקה הראשונה, משספים את גרונו של אחד הנוסעים, ומאיימים שיפוצצו את המטוס אם כולם לא ישבו במקומותיהם בשקט.

שני מחבלים מאיימים על דיילת שתפתח את תא הטייס, וכאשר הקצין הראשון פותח את הדלת כדי לבדוק את פשר המהומה הם נכנסים לתא, דוקרים למוות את שני הטייסים והדיילת ומשתלטים על המטוס. לאחר ההשתלטות, החוטף שאמור להטיס את המטוס קם ממקומו, נכנס לתא הטייס ולוקח פיקוד על ההגאים, כאשר המטרה היא להתרסק בגבעת הקפיטול בוושינגטון הבירה.

המחבלים במקביל מעבירים את כל הנוסעים לאחורי המטוס, והנוסעים מתחילים להתקשר למשפחותיהם בעזרת טלפונים לווייניים וסלולריים, ולספר שנחטפו. בזמן שהתברר להם על שני המטוסים שהתנגשו במגדלי התאומים ובפנטגון, הם מבינים שהמחבלים מתכוונים לרסק את המטוס על בניין, ואחרי הצבעה שעושים ביניהם, הנוסעים מחליטים לתקוף ולהשתלט על המחבלים, ולנסות להטיס את המטוס בחזרה לקרקע על ידי אחד הנוסעים, שהוא גם טייס.

הנוסעים מתנפלים על החוטפים, מכים אותם, זורקים עליהם חפצים ושופכים עליהם מים רותחים. בעת ההתנגדות, הטייס החוטף מטלטל את המטוס מצד לצד כדי לגרום לנוסעים לאבד את שיווי המשקל. הנוסעים מצליחים לנטרל שני חוטפים ופורצים את דלת תא הטייס בעזרת עגלת אוכל ותוקפים את המחבלים שם. תוך כדי התנגדות, הטייס החוטף מוריד את המטוס עד לקרקע וגורם להתרסקותו בשדה פתוח בפנסילבניה. כל 44 אנשי הצוות והנוסעים במטוס, ביניהם ארבעה חוטפים, נהרגים.

רוב הסרט מתרחש במרכזי בקרת הקרקע השונים העוקבים אחרי הטיסות החטופות וההתרסקויות ב-11 בספטמבר 2001.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]