טבעת חכמה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

טבעת חכמה היא אביזר אלקטרוני לביש עם רכיבים המשלבים תכונות של טלפון חכם ותכונות המאפשרות שימוש נוח מכף היד. טבעות חכמות קיימות לרוב בגודל של טבעות מסורתיות, או גדולות יותר, ומשלבות תכונות כמו יכולת לבצע תשלומים, וכן בקרת תנועות, מעקב אחר פעילות וניטור קצב דופק הלב, לחץ דם ועוד. טבעות חכמות מתממשקות לרוב מול טלפונים חכמים או מכשירים תואמים (דוגמת מחשבים אישיים) באמצעות יישומים ואתרי אינטרנט. טבעות חכמות מסוימות יכולות לפעול ללא צורך בטלפון נייד, עם יכולת קישור לענן או באמצעות פונקציות עצמאיות כמו מעקב אחר פעילות. לרוב אין לטבעות חכמות תצוגה והן פועלות על פי הקשרים, כמו תשלום בסמוך למסוף, ביטול נעילת מנעול אלקטרוני בסמוך או שליטה על מכשירי חשמל ביתיים. בחלק מהטבעות החכמות יש כפתורים פיזיים המשמשים מנגנון הפעלה או אמצעים אחרים, דוגמת מחוות ידיים, וכן ניתן להפעילן באמצעות עוזרת קולית.

בשנת 2013, השיקה חברת McLear את הטבעת החכמה הראשונה שהוצעה למכירה. נכון לשנת 2018, גודל השוק מוערך בכ-9 מיליון דולר וצפוי לגדול לכדי 55 מיליון עד 2025[1].

הטבעת החכמה הראשונה שיוצרה על ידי McLear

שימושים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחת התכונות המרכזיות של טבעת חכמה היא לשמש כמכשיר NFC, וכך לבטל למעשה את הצורך בנשיאת כרטיסי אשראי, מפתחות ואף תעודת זהות ורישיון נהיגה[2][3]. שימושים אחרים עשויים להיות חיבור לטלפון חכם במטרה לקבל התראות במקרה של שיחות, הודעות, אימייל וכדומה; וכן כבקר תנועה המאפשר למשתמש למדוד צעדים, דופק, שינה, וצריכת קלוריות של המשתמש[4][5].

אבטחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שימוש בטבעת לצורכי כניסה ויציאה למשרדי חברה, כניסה לבית, הפעלת מכוניות ומוצרים אלקטרוניים נוספים היה הראשון שנעשה בטבעות חכמות. טבעות חכמות משנות את המצב הקיים בגישה מאובטחת דוגמת הגברת קלות השימוש, הפחתת פגמי האבטחה הפיזיים כמו קלות אובדן המכשיר והוספת מנגנוני אימות המורכבים מאבטחה ביומטרית וקוד גישה.

תשלום[עריכת קוד מקור | עריכה]

טבעות חכמות יכולות לבצע תשלומים בדומה לכרטיסי אשראי וטלפונים ניידים המשתמשים בטכנולוגיית תקשורת טווח אפס (NFC). הטבעת החכמה הראשונה שנוצרה וכללה בתוכה אפשרות לתשלומים הייתה טבעת התשלומים שנקראה NFC, שנחשפה באופן המוני באולימפיאדת ריו דה ז'ניירו באוגוסט 2016.

בקרת פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדומה לשעון חכם, גם טבעת חכמה כוללת בתוכה חיישנים לזיהוי ובקרת פעילות, לדוגמה מדידת דופק[6], וכמו כן מעקב אחר טמפרטורה ושינה וזרימת דם[7], ולמעשה צורת הטבעת מאפשרת להכיל בתוכה רכיבים דומים לאלה הקיים בשעונים חכמים. עם זאת, עקב מגבלת גודל, משתמשים לרוב ברכיבים קטנים יותר כמו מדי תאוצה וסוללות קטנות יותר.

תקשורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

באמצעות מיקרופון קטן, או אמצעים נלווים, טבעות חכמות מסוימות יכולות לאפשר קיום שיחות טלפון, תוך סנכרון מול הטלפון הנייד[8]. צלצולים חכמים יכולים גם להודיע למשתמש על שיחות והודעות נכנסות, באמצעות שימוש במנגנון רטט או תאורה.

שליטה קולית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישנן טבעות חכמות המאפשרות שליטה באמצעות סייענית קולית, כמו ה-Echo Loop של אמזון המכילה בתוכה את הסייענית הווירטואלית אלכסה[9].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טבעת חכמה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Just How Big Is The Smart Ring Market Size?, BSR, 28 ביולי 2018
  2. ^ The long-awaited NFC Ring will finally land on your finger this December, phoneArena.com, 24 באוגוסט 2016
  3. ^ NFC Ring circles the globe, NFCW], Rian Noden, 24 באוגוסט 2016
  4. ^ Put a ring on it: three smart rings with plenty of beauty and brains, Malarie Gokey, Digital Trends, 2 בדצמבר 2016
  5. ^ Put a ring on it: The best smart rings, WAREABLE, Michael Sawh, 28 בינואר 2019
  6. ^ Your Health at Your Fingertips, Motic
  7. ^ It only looks like magic
  8. ^ The Ultimate Voice Assistant Ring
  9. ^ אוזניות, משקפיים ועוד: ההכרזות של אמזון, ynet, יובל מן, 26 בספטמבר 2019