חסידות משכנות הרועים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המונח "משכנות הרועים" מפנה לכאן. לערך העוסק במאחז בשם זה, ראו מאחז הבלאדים.
משמאל לימין:רבי עקיבא רבינוביץ' מפוריסוב, רבי חיים רבינוביץ' ממשכנות הרועים, הרב אברהם יצחק אולמן
בית המדרש של החסידות במאה שערים

משכנות הרועים הוא שמה של קהילה חסידית- שמונה כ-400 משפחות[דרוש מקור], ומרכזה בשכונת מאה שערים בירושלים. בראשותה עומד האדמו"ר רבי חיים רבינוביץ.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקהילה הוקמה בסביבות שנת תש"מ בבית הכנסת שהיה שייך לחסידות ויז'ניץ בבתי מילנר (על יד קריית שומרי אמונים). בהמשך עברו למשכנם הנוכחי בבית הכנסת "קהל יראים" (לשעבר "מארמרושע שוהל") במאה שערים, שהשתייך קודם לכן לנטורי קרתא.

ראש הקהילה היה האדמור רבי בנימין רבינוביץ, בן אחר בן ליהודי הקדוש מפשיסחה, ודיין בבד"ץ העדה החרדית. לאחר פטירתו הוכתר בנו רבי חיים באופן רשמי כאדמו"ר של החסידות. אחיו של רבי חיים הוכתרו אף הם לאדמו"רים, רבי עקיבא לאדמו"ר מפוריסוב ורבי מאיר שלום לאדמו"ר מקאלשין.

שמה של החסידות מבוסס על הפסוק ”אִם־לֹ֤א תֵֽדְעִי֙ לָ֔ךְ הַיָּפָ֖ה בַּנָּשִׁ֑ים צְֽאִי־לָ֞ךְ בְּעִקְבֵ֣י הַצֹּ֗אן וּרְעִי֙ אֶת־גְּדִיֹּתַ֔יִךְ עַ֖ל מִשְׁכְּנ֥וֹת הָרֹעִֽים” (מגילת שיר השירים, פרק א', פסוק ח').

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שני האדמו"רים היו חסידי בויאן ורבים ממנהגיה מבוססים על חסידות זו.

מלבד מרכזה של החסידות יש לה שלושה בתי כנסיות ברמת בית שמש, ואחד בקריית יואל שבארצות הברית, שבו הרב היה בנו של האדמו"ר, הרב שאול יצחק, עד לפטירתו[1]. הפוסק של החסידות הוא הרב יהושע אשר כהנא, נכדו של הרב בנימין רבינוביץ (בן חתנו רבי אלימלך מספינקא) וחתנו של הרב מנחם מונדרר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא חסידות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.