חיים פרלוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

חיים פרלוק (נולד ב-27 באוגוסט) הוא יו"ר המועצה הישראלית לתרבות ואמנות מאז 2009. היה גם יושב הראש הראשון של המועצה הזו בשנים 20032007. אל"ם (מיל'), רופא, היה מרצה בבית הספר לביטוח במכללה האקדמית נתניה, ובמרכז הבינתחומי הרצליה. הבעלים ויו"ר של קבוצת החברות פרלוק אחזקות רפואיות, ובהן "מדיטון" רשת מרכזים רפואיים, "מדישור", ו"מדיטון אדם".

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיים פרלוק נולד בתל אביב אביו, משה פרלוק, היה מראשי תנועת בית"ר בפולין ולאחר עלייתו לארץ ישראל ב-1935 היה מוותיקי הציונים הכלליים וממקימי המפלגה הליברלית ומקורב למנחם בגין. חיים פרלוק הצטרף בצעירותו למפלגה הליברלית, יורשתה של מפלגת הציונים הכלליים, שמאוחר יותר התמזגה בליכוד. בשנות השמונים מילא תפקידים שונים ב"צעירי הליכוד", בין היתר כיהן כיושב ראש הדור הצעיר וב-1988 שובץ במקום ה-55 ברשימת מועמדי הליכוד לכנסת[1].

פרלוק הוא רופא בהכשרתו, בוגר של הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל אביב[2] ומומחה לחיתום רפואי. היה מרצה בבית הספר לביטוח במכללה האקדמית נתניה, היה מרצה במרכז הבינתחומי הרצליה[3] ומכהן כרופא ראשי בחברות ביטוח אחדות. שימש דירקטור במספר חברות, בהן "דלק", "ניופארם", "מקסימה" ו"החברה הממשלתית לאיכות הסביבה". כיהן כיו"ר החברה העירונית "גני יהושוע". מכהן כמ"מ יו״ר הנהלת " קשת העמותה למען הקשיש". חבר דירקטוריון חברת המים הממשלתית - מקורות ומשמש כיו״ר ועדת החדשנות והטכנולוגיה של החברה, וחבר בוועדות הכספים, ביקורת והתפ״ת של החברה. הוא יו״ר עמותת בית החולים לחיות בר בספארי ברמת גן ומשמש כיו״ר עמותת הבוגרים של בית הספר לרפואה של אוניברסיטת תל אביב. משמש גם כיו״ר עמותת החתמים ( בתחום הביטוח). חבר דירקטוריון קנט-קרן נזקי טבע, חברת הביטוח הממשלתית.דר׳ פרלוק משמש בקנט כיו״ר ועדת ביקורת, כיו״ר ועדת חדשנות וטכנולוגיה. דר׳ פרלוק מונה ע״י ממשלת ישראל ומשמש כיום מתחילת שנת 2023 כיו״ר המועצה לתרבות ואמנות של מדינת ישראל. כאלוף-משנה במילואים, פרלוק שימש ראש מחלקת יק"רים (יחידות קישור רפואיות) בחירום[4].כיום משרת במבקר מערכת הביטחון

נשוי לאורנה (לבית הוברמן) ואב לשלושה בנים: תומר טל ואור

פעילותו בתחום התרבות והאמנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרלוק מילא שורת תפקידים בתחום התרבות והאמנות, בהם יו"ר מדור התיאטרון במשרד התרבות והספורט, חבר הנהלת תיאטרון בית לסין, חבר מועצת הספרייה הלאומית, חבר בהנהלת האופרה הישראלית וחבר בוועד הנאמנים של פרס היצירה בתחום הציונות ופרס ראש הממשלה לקומפוזיטורים. מונה לראשונה במרץ 2004 לתפקיד יו"ר המועצה הישראלית לתרבות ואמנות על ידי השרה לימור לבנת[5]. ב-2007 פרש מהתפקיד עקב חילוקי דעות עם השר החדש ראלב מג'אדלה והוחלף על ידי איש מפלגתו של השר יחיאל לקט. ב-2009, כשחזרה לימור לבנת, מונה שוב לתפקיד[6] וב-2013 החליטה הממשלה להאריך את תקופת כהונתו בשנתיים נוספות, עד סוף 2015.

כיהן במשרד התרבות כיו"ר המדור למוזיקה, כיו"ר המדור למחקר ומורשת, כיו"ר המדור לתרבות ערבית, וכיו"ר המדור לתרבות בקהילה במועצה לתרבות. כיום (2015) מכהן כיו"ר המדור לפרינג', כראש מדור תיאטרון וכחבר מדור זמר עברי[7].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רשימת המועמדים לכנסת השתים עשרה, באתר נבו.
  2. ^ דבר יו"ר ארגון הבוגרים, חיים פרלוק, אתר אוניברסיטת תל אביב
  3. ^ ידיעון לשנת 2010 אתר הבינתחומי
  4. ^ רופאי המילואים החדשים בחיל, 9 בינואר 2014, אתר חיל הרפואה
  5. ^ מינוי המועצה הישראלית לתרבות ואמנות, החלטה מספר 1666 של ממשלת ישראל, משנת 2004, באתר של משרד ראש הממשלה (14 במרץ 2004)
  6. ^ שירה בן-סימון, עכבר העיר, הממשלה אישרה את מינוי חיים פרלוק ליו"ר המועצה לתרבות ואמנות, באתר הארץ, 21 בדצמבר 2009
  7. ^ אתר משרד התרבות