חיים יעקב לייבוביץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חיים יעקב (יענק'ל) לייבוביץ (נולד בתשל"א, 1971) הוא נדבן ואיש עסקים חרדי ישראלי.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בבורו פארק שבניו יורק לברוך מרדכי יהודה ליבוביץ[1], חסיד סאטמר, ונקרא על שם סבה של אמו, רבי חיים יעקב ספרין, האדמו"ר מקומרנה[2]. למד בישיבת חכמי לובלין בבני ברק, והחל להתקרב לחסידות ויז'ניץ לאחר שנישא ליאכעט בתו של הרב מנחם מנדל פקשר, רב קהילת חסידי ויז'ניץ באלעד. אחר כך הפך לחסיד חב"ד.

לייבוביץ כיהן כסמנכ"ל צעירי אגודת חב"ד בישראל. ב-1996 הוא קישר בין יוסף יצחק גוטניק לבנימין נתניהו לקראת הבחירות לראשות הממשלה ועמד מאחורי הקמפיין "נתניהו. זה טוב ליהודים". בשנת תשס"ג פרש מתפקידו בצעירי אגודת חב"ד.[3]

ב-2003 התחיל לעבוד עם דן גרטלר, כנציג חברת ההשקעות DGI ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו (זאיר לשעבר), במסגרת זו הוא יצר קשרים עם בכירים בממשל האמריקני, בהם מזכירת המדינה לשעבר קונדוליזה רייס, שאף נפגש איתה במסגרת המאמצים להעמיק את היחסים בין קונגו לארצות הברית. ב-2005 עזב את DGI וייסד את חברה בת 'ACC הולדינגס', בה השקיע באופן עצמאי בכריית מחצבים בחיפושי נפט וגז החל לעסוק גם בנדל"ן.

ב-2007 רכש לייבוביץ את בריינסטורם[4] – חברה ישראלית שעוסקת בפיתוח תרופות למחלות שנגרמות מניוון ומתמותת תאי עצב כדוגמת פרקינסון וניוון שרירים, תמורת 5 מיליון דולר במטרה להציל אותה מקריסה, והוא נשיא ומנכ"ל החברה.

ב-2010 זכה לייבוביץ בשותפות עם ג'קי בן-זקן ברישיון ממשרד התשתיות לקידוח "מד אשדוד".

לייבוביץ נשוי ואב לחמישה, גר בשכונת הר נוף בירושלים.

פעילות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לייבוביץ הוא תורם קבוע לארגוני חב"ד והמממן הראשי של ארגון מעייני ישראל, הכולל רשת בתי מדרש וכוללים לאברכים מסביב לשעות היממה, והוא מספק לאברכים מלגות חודשיות ומענקים מיוחדים לחגים.

מתומכי קמחא דפסחא של קריית ויז'ניץ בני ברק ומראשי התומכים בפעילות 'שערי הוראה' בראשות הרב חיים שמרלר לעידוד הלימוד בשולחן ערוך הרב[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ (ה'תשי"א-ה'תשפ"ב) - משה ויסברג. "החסיד שנולד ימים לאחר פטירת אביו הלך לעולמו", בחדרי חרדים, ד' תמוז תשפ"ב. Retrieved on Aug 11, 2022.
  2. ^ אימו היא בתה של חנה רחל, בת רבי חיים יעקב ספרין.
  3. ^ הדס שפר, קידוח לייבוביץ' 1, באתר כלכליסט, 18 בפברואר 2010
  4. ^ אפרת נוימן, מחיפושי נפט לביוטכנולוגיה: חיים ליבוביץ רוכש את השליטה בחברת בריינסטורם, באתר הארץ, 4 ביולי 2007
  5. ^ חלוקת הפרסים הגדולה בתבל ב"שערי הוראה" ● גלריה אתר col טבת תשע"ד.