חגי עמית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חגי עמית
לידה 3 בפברואר 1974 (בן 50)
ירושלים, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק TheMarker עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
פייסבוק hagai.amit.1
טוויטר HagaiAmit
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חגי עמית-כהן (נולד ב-3 בפברואר 1974) הוא עיתונאי, עורך ופובליציסט ישראלי, לשעבר עורך מדור שוק ההון ב-TheMarker. עורך מוסף סוף השבוע Markerweek. באוקטובר 2021 יצא לאור ספרו הראשון "פרופיל מזויף".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמית נולד ב-1974 בירושלים, לרפאל - בעליה של חברת טאקט מערכות, ולפרופ' עירית עמית כהן. את לימודיו התיכוניים העביר בתיכון גינסבורג ביבנה. בין השנים 1992–1995 שירת בצה"ל כמשנה טכני בחיל התותחנים.

ב-1996 החל את לימודיו לתואר ראשון בכלכלה ופסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב, אותם סיים ב-1999. לאחר מכן השלים תואר שני בהתנהגות ארגונית בפקולטה למנהל עסקים של האוניברסיטה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הקריירה העיתונאית החל עמית כראש דסק שוק ההון של TheMarker, תפקיד אותו החזיק משך שנתיים. לאחריהן, עבר עמית לסקר את בתי ההשקעות והחברות הנסחרות בבורסה בתל אביב ככתב שוק ההון בעיתון עד ל-2008, אז מונה לעורך מדור שוק ההון. כעבור 3 שנים, החל לעבוד כעיתונאי במגזין סוף השבוע של העיתון, במסגרתו ניפק כתבות עומק ותחקירים, לצד טור שבועי קבוע.

מאז 2017 היה אחראי על סיקור משרדי האוצר והביטחון, ושנה לאחר מכן החל לסקר במקביל את התחום הפוליטי. בספטמבר 2021 ראה אור ספרו הראשון, "פרופיל מזויף". החל מאוקטובר 2021 עורך את מוסף סוף השבוע של העיתון, ה- MarkerWeek.

סדרת כתבות שפרסם ב-2018, בהן חשף אי-סדרים חמורים שנתגלו בכמה מכרזים טכנולוגיים במשרד הביטחון,[1] הובילו לפרישתו של סגן ראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, איקו חסון,[2] ובהמשך אף לפתיחת החקירה בלהב 433 במקביל לבדיקה של מבקר המדינה[3] אשר טרם הושלמו.

בין השנים 2015–2017 כתב את מדור 'סאבטקסט' במוסף סוף השבוע של TheMarker.[4]

ב-2016 שימש כמרצה בחוג לעיתונאות באוניברסיטת תל אביב.

עמית נשוי, ומתגורר בקיבוץ חולדה. סבו הוא יהודה כהן, שופט בית המשפט העליון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]