חגי לוי (איש תקשורת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חגי לוי
לידה 2 ביולי 1963 (בן 60)
שעלבים, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חגי לוי (נולד ב-2 ביולי 1963) הוא יוצר טלוויזיה, במאי קולנוע, תסריטאי, עורך ומפיק ישראלי. שימש כמנהל מחלקת הדרמה בקשת.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוי נולד וגדל בקיבוץ שעלבים למשפחה דתית, הבכור מבין שישה אחים ואחיות. אחיו הצעיר, ישי, נהרג במהלך קרב למרגלות הבופור בלבנון, בינואר 1990. לוי הוא נכדו של המוזיקולוג היהודי-איטלקי ליאו לוי ונכדה של הסופרת החרדית יוכבד סגל, מחברת סדרת הספרים כה עשו חכמינו. בתחילת שנות ה-80, במהלך שירותו הצבאי, לוי יצא בשאלה ועזב את הקיבוץ. הוא בוגר החוגים לפסיכולוגיה ולפילוסופיה באוניברסיטת בר-אילן, והחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב.

עוד בתקופת לימודי הקולנוע החל לוי לכתוב על קולנוע בעיתון "חדשות", ועד שנת 2003 שימש כמבקר קולנוע בעיתונים "חדשות", "זמן תל אביב" ו"העיר". לוי לימד תסריטאות ובימוי באוניברסיטת תל אביב, בקאמרה אובסקורה ובסם שפיגל.

בשנת 1993 ביים וכתב את סרטו הראשון באורך מלא: "שלג באוגוסט" בכיכובם של רמי הויברגר ואביגיל אריאלי. אריאלי הייתה מועמדת לפרס אופיר על תפקידה בסרט.

ב-1996 יצר והפיק (בשיתוף עם שרון שמיר ודני לנדאו) את "סיפורים קצרים על אהבה", סדרת אנתולוגיה של תשעה סרטי טלוויזיה, בהם "מלכה לב אדום", "הבחור של שולי", "בעל בעל לב", "חתולות הרעם" ועוד. הסדרה זכתה שנתיים ברציפות בפרס האקדמיה הישראלית לדרמת הטלוויזיה הטובה ביותר.

בהמשך, הפיק שני סרטי תעודה בבימויו של תומר הימן: "תומר והשרוטים", שעוסק במערכת היחסים בין חבורת נערים והמדריך שלהם ואשר זכה ב-7 פרסים בינלאומיים ובפרס אופיר לסרטים תיעודיים לשנת 2001, ו"אביב", על הזמר אביב גפן, וכן את הסרט "איחצ'י" בבימויה של תמנע רוזנהיימר. כל השלושה היו מועמדים לפרס אופיר לסרט התיעודי הטוב ביותר.

ב-2002 ביים, הפיק וכתב לוי את הסיפור לדרמת הטלוויזיה "בכורה", בכיכובם של קרן מור ודן תורן, העוסקת בשכול של הורים שבנם הבכור נהרג בתאונת טנק, ומגיעים לקבל את התחקיר על נסיבות נפילתו. התחקיר התבסס על הדו"ח הצבאי האמיתי שתיאר את נפילתו של אחיו של לוי.

בשנת 2003 היה עורך ראשי ומפיק שותף בדרמה היומית "אהבה מעבר לפינה", שבמסגרתה הוקרנה סצנת אונס בפגישה שבה שירלי (מגולמת בידי אגם רודברג) נאנסת על ידי בן זוגה ארז (יהונתן כיס-לב). השידור הביא לתלונות צופים, אך לדברי לוי העיסוק בנושא הביא ל"שירות חינוכי" נוכח השתלשלות האירועים והגשת תלונה של הנאנסת למשטרה.[1] כמו כן, באותה תקופה, שימש לוי כעורך תוכן בטלנובלות "לגעת באושר" ו"לחיי האהבה", והיה אחד מהתסריטאים של "שבתות וחגים".

בשנת 2005 יצר (בשיתוף עם אורי סיון וניר ברגמן), ביים (בשיתוף עם ברגמן) והפיק (בשיתוף עם חברת JCS) את הסדרה המוערכת "בטיפול" ששודרה בערוץ HOT 3 ואצל זכיינית ערוץ 2 קשת. בטיפול זכתה בפרסים רבים, ומאוחר יותר נמכרה ל-HBO שהפיקה לה גרסה האמריקאית שקרויה אף היא "בטיפול". לוי שימש כמפיק אחראי בגרסה האמריקאית וכן ביים בה כמה פרקים. ל"בטיפול" הופקו עוד 18 גרסאות בארצות שונות: קנדה, ברזיל, ארגנטינה, צרפת, איטליה, צרפת, רוסיה, הולנד, פולין, הונגריה, צ'כיה, סרביה, סלובניה, קרואטיה, צ'ילה, יפן, פורטוגל, וסין. לוי שימש מפיק אחראי ויועץ ברוב גרסאות אלו.

בשנת 2014 שודרה בערוץ 8 הסדרה המקוללים שאותה יצר וביים. חמשת פרקי הסדרה, המבוימת בסגנון מוקומנטרי, עוסקים בסיפור חייהם של אישים בולטים בתרבות הישראלית: פנחס שדה, יונה וולך, משה קרוי ואביבה אורי.[2]

בשנת 2014 יצר, יחד עם שרה טרים, את הסדרה "הרומן" של רשת "שואוטיים", שימש בה גם כמפיק אחראי, וב-2015 זכה עליה בפרס גלובוס הזהב לסדרת הדרמה הטובה ביותר יחד עם טרים ושאר מפיקי הסדרה. לאחר העונה הראשונה של הסדרה פרש לוי מכתיבתה על רקע חילוקי דעות עם טרים לגבי אופי הסדרה.

בשנים 2015–2019 יצר לוי, בשיתוף עם יוסף סידר ותאופיק אבו ואיל, את הסדרה "הנערים" המתמקדת באירועי חטיפתו ורציחתו של מוחמד אבו ח'דיר עבור רשת HBO, וכן כתב וביים פרקים בסדרה.

באותן שנים לוי הודיע על כוונתו ליצור סרט המבוסס על קורות חייה של אתי הילסום, יהודייה-הולנדית שנרצחה בשואה.

בשנת 2020 החל לעבוד על מיני-סדרה "תמונות מחיי נישואין", אשר מבוססת על מיני-סדרה משנת 1973 של אינגמר ברגמן. בסדרה אשר עלתה לרשת HBO בספטמבר 2021, מככבים בין היתר אוסקר אייזק וג'סיקה צ'סטיין.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חגי לוי היה נשוי לנילי לנדסמן ובנם הוא היוצר עמנואל יצחק לוי. היה נשוי ליעל בורשטיין ולהם בת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא חגי לוי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ חדשות נענע10, תלונות צופים נגד סצנת האונס של אגם רודברג, 23.11.2003; לצפייה בפרק בו בסופו התרחש ה"אונס בפגישה" אהבה מעבר לפינה - פרק 80
  2. ^ המקוללים, באתר "דוקאביב גליל"


הקודם:
2005 - אין, קטגוריה חדשה
פרס האקדמיה לטלוויזיה - הבימוי הטוב ביותר בדרמה בודדת, מיני סדרה, סרט טלוויזיה וסדרת דרמה
2006 - ניר ברגמן וחגי לוי ("בטיפול")
הבא:
2007 - רוני ניניו ("מרחק נגיעה")