חגי לוין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חגי לוין
לידה 28 ביולי 1978 (בן 45)
רחובות, מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לאום ישראלישראל ישראל
לימודי רפואה האוניברסיטה העברית בירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקידים פרופסור לאפידמיולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים, רופא בכיר בהדסה עין כרם, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, ההסתדרות הרפואית בישראל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חגי לוין (נולד ב-28 ביולי 1978) פרופסור ישראלי לרפואה, מומחה בבריאות הציבור. משמש כפרופסור לאפידמיולוגיה האוניברסיטה העברית בירושלים, כרופא בכיר בבית הספר לבריאות הציבור של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה וכ-Adjunct Assistant Professor במחלקה לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה בבית החולים מאונט סיני, ניו-יורק.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרופ' לוין נולד וגדל בעיר רחובות. הוא בוגר בית הספר התיכון ע"ש אהרון קציר ברחובות. במסגרת מסלול עתודה אקדמית, למד בין השנים 1996–2003 בבית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים והשלים את התארים .B.Med.Sc (בהצטיינות) ו-M.D.‎. במקביל ללימודי הרפואה, השלים גם תואר ראשון (B.A.‎) בהצטיינות בתוכנית הבין-תחומית למצטיינים "אמירים" במדעי הרוח. בנוסף הוא מחזיק בתואר שני בהצטיינות יתירה בבריאות הציבור (M.P.H.‎) מאוניברסיטת תל אביב. לוין התגייס לצבא כרופא צבאי ושירת בבסיס האימונים של חטיבת הצנחנים (בא"ח 35). הוכשר כרופא מומחה בבריאות הציבור בענף בריאות הצבא בצה"ל, שם שימש גם כראש מדור אפידמיולוגיה. במהלך ההתמחות הושאל ללשכת הבריאות אשקלון, למרכז הרפואי סורוקה ולהנהלת משרד הבריאות. במסגרת השאלתו למשרד הבריאות ריכז את המענה לשפעת הפנדמית ("שפעת החזירים"). לאחר שחרורו מצה"ל בשנת 2012 (בדרגת רס"ן), נקלט לסגל בית הספר לבריאות הציבור של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. הקים את מסלול ההתמחות בבריאות וסביבה ועמד בראשו עד שנת 2019. בוגר תוכנית עמיתים למנהיגות סביבתית של מרכז השל. משמש כעורך בעיתון המדעי "Human Reproduction".

פרופ' לוין נשוי ואב לשלושה ילדים. אביו הוא פרופ׳ עלי לוין, מומחה לאנטנות במכללת אפקה להנדסה, אמו עליזה לוין, היא עורכת דין, ולו חמש אחיות. מתגורר ברחובות.

תחומי מחקר והישגים מחקריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחקריו[1] של פרופ' לוין עוסקים בתחומים בעלי השלכות ישירות על מדיניות.[2][3] הוא פרסם מאמרים רבים בנושא השפעת הסביבה על בריאות האדם, לרבות השפעות של כימיקלים במוצרי צריכה, חומרי הדברה, זיהום אוויר ואקלים.

פרופ' לוין ערך מחקרים בתחום השפעות מוצרי טבק על הבריאות ואסטרטגיות מניעה. פיתח תוכנית לגמילה מעישון בעזרת הודעות טקסט - סמס הפסק, בעברית ובערבית ואף תוכנית ייעודית לחיילים.[4]

בשנת 2017 היה לוין חוקר מוביל במטה אנליזה על מחקרי ספירת זרע. הסקירה מצאה שספירת הזרע של גברים במדינות מערביות ירדה ב-50-60% במהלך העשורים האחרונים.[5]

תפקידים ציבוריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז שנת 2008 פעיל (בהתנדבות) במסגרת ועד איגוד רופאי בריאות הציבור בתפקידים שונים. בשנת 2019 הוא נבחר כיו״ר האיגוד. במסגרת תפקידיו היה שותף משמעותי במאבק למען חיזוק טיפות החלב, הגנה על מעמד רופאי בריאות הציבור, חוק איסור פרסום טבק, השוואת המס על הטבק לגלגול, חקיקת סימון תזונתי על מוצרי מזון, ועוד.

תפקודו במשבר הקורונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרופ' לוין היה חבר בקבינט המומחים של מגן ישראל, והיה אחד ממקימי הקבינט האזרחי, קבוצת מומחים א-פוליטית הפועלת ממרץ 2020. בזכות פעילותו בכנסת הורחבה מגבלת 500 מטר ל-1000 מטר.

ב-9 בינואר 2021 התפטר מתפקידיו כיו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור וחבר וועדה המייעצת למטה "מגן ישראל". למחרת הודיע על הצטרפותו למפלגת תל"ם – תנועה לאומית ממלכתית בראשות משה יעלון.[6] שלא התמודדה לכנסת ה-24 לבסוף. באוקטובר 2021 נבחר מחדש ליו"ר האיגוד.

תפקידים ציבוריים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז 2013 מרכז את הוועדה הלאומית לביעור החצבת.

החל משנת 2023, התנדב במטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים ולפי נשיא צרפת עמנואל מקרון יזם יחד עם דוד שפכטר עסקה שמטרתה העברת תרופות לחטופים.[7][8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא חגי לוין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]